پادکست موفقیتوبلاگ

چگونه در زندگی خودمان برنده باشیم؟ قدم ششم برنامه ریزی کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

ضرورت وجود برنامه ریزی در زندگی چیست؟

برنامه همانند یک نقشه برای ساختن یک بنا عمل می کند. معمار زمانی که می خواهد یک ساختمان را بسازد، ابتدا نقشه آن را بر حسب متراژ زمین، برآورد هزینه و میزان توان مالی و … تهیه می کند. سپس هر قدمی که برداشته می شود، برحسب این نقشه است. معمار هر چقدر هم درکار خود متخصص و مجرب باشد، بازهم به نقشه نیاز دارد. او باید بداند راه پله دقیقا در کجای ساختمان قرار می گیرد.

این ساختمان چند اتاق دارد و چند متر باید به راهرو اختصاص داده شود. در همه طول ساخت و ساز بنا معمار باید به نقشه توجه داشته باشد. در غیر این صورت نظم ساختمان بهم میریزد و یک بنای نامنظم، بی برنامه و غیراصولی ساخته می شود. هر چه بنا بزرگتر باشد، وجود نقشه اهمیت بیشتری دارد. برای ساخت یک انبار کوچک می تواند اندازه ها و ابعاد را به خاطر سپرد. اما برای ساخت یک برج بدون نقشه حتی نمی توان یک روز هم کار کرد.

این دقیقا برای تفهیم ضرورت برنامه ریزی در زندگی است. شما برای یک ساعت بعد خود نیاز زیادی به وجود برنامه مدون ندارید. در ذهن خود می توانید می دانید که یک ساعت دیگر باید به چه کاری بپردازید. اما برای یک ماه یا یک سال یا چند سال دیگر مطمئنا باید برنامه‎ریزی دقیق داشته باشید.

موفقیت - چگونه ذهن برنده داشته باشیم

چطور در زندگی برنامه ریزی کنیم؟

گفتن اینکه برنامه‎ریزی کنید و یا برنامه‎ریزی کنیم آسان است. اما عمل به آن سخت است. زمانی باید برنامه ریزی کنید که تمامی شرایط را در نظر داشته باشید. برنامه‎ریزی که بدون در نظر داشتن شرایط و تنها از سر هیجانات زودگذر چیده شود، مختوم به شکست است. برای مثال شما بدون در نظر داشتن مدت زمان لازم و برآورد هزینه برای شش ماه آینده اینطور برنامه ریزی کرده اید که میزان فروش خود را افزایش دهید. این در حالی است که برای افزایش فروش محصولات باید زمان و هزینه زیادی را صرف تبلیغات کنید.

برنامه ریزی با هدف چه رابطه ای دارد؟

در این پادکست موفقیت دقیقا به رابطه بین برنامه ریزی و هدف می پردازیم. دستیابی به هدف بدون تلاش ممکن نیست. اما افراد زیادی هستند که تلاش زیادی هم دارند اما در نهایت موفق نمی شوند. دلیل شکست آنها نداشتن برنامه درست و مدون است. برنامه شما را از خارج شدن از مسیر اصلی موفقیت باز می دارد. هر روز که از خواب بر می خیزید می دانید که امروز یک کار مهم برای انجام دادن دارید.

اما بدون برنامه شما یا هر کس دیگری مدام کارها را به شنبه هفته بعد، اول ماه و … محول می کنید. زمان می گذرد در حالی که هیچ کاری نکرده اید. پس از مدتی هم از مسیر اصلی خارج می شوید. با نتیجه نگرفتن هم انگیزه برای ادامه مسیر را از دست می دهید. همه این عوامل به نداشتن برنامه باز می گردد.

در واقع این برنامه است که همچون یک راهنما شما را برای ادامه مسیر موفقیت هدایت می کند. در پادکست موفقیت به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم که می توانید آن را گوش دهید.

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست