پادکست موفقیتوبلاگ

چگونه در زندگی خودمان برنده باشیم؟ قدم هفتم حرکت کن

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

چطور ذهن برنده داشته باشیم؟

برای موفقیت شروع و حرکت به سمت هدف اهمیت زیادی دارد. اگر از کودکان بپرسید می خواهند در آینده چه شغلی داشته باشند، مطمئنا هر کدام شغل های باپرستیژ بالا را انتخاب می کنند. اما بین آنها تنها تعداد انگشت شماری در بزرگسالی به آرزوهای کودکی خود می رسند. این تنها یک مثال بود. اطراف ما پر از آدم هایی است که هدف های بزرگ و کوچکی دارند که چند سال بعد تنها چند نفر آنها به هدفشان دست پیدا می کنند.

اما چرا تعداد کمی موفق می شوند و تعدادی هم هیچ گاه به آرزوها، هدف ها و رویاهای خود نمی رسند؟ یکی از پاسخ های اصلی برای این سوال نداشتن اراده برای برداشتن قدم اول است. ذهن برنده از آنِ کسی است که برای برداشتن گام اول اراده محکمی دارد و یکباره از جا بر می خیزد. تلاش می کند و اگر موانع و سختی در مقابلش قرار بگیرد، با آن می جنگد. فرار از موانع هیچ گاه به معنای حل آن نبوده و نیست.

موانع و مشکلات برای همه افراد و در همه مشاغل و کسب و کارها وجود دارد. اگر شما نتوانید مشکلات و موانع شغل فعلی را حل کنید، با شغل و کسب و کار دیگر هم همین رفتار را می کنید. در نهایت باید هر چند وقت یکبار شغل خود را عوض کنید. تعویض مدام شغل هم به معنی ناپایداری است که تجربه ای دست شما را نمی گیرد. نهایتا می توانید روزگار را بگذرانید بدون آنکه تجربه درستی در دست داشته باشید و به موفقیت دست پیدا کنید.

پادمست موفقی- برنده شویم

برای داشتن ذهن برتر چطور قدم اول را برداریم؟

یک حکایت در مرتبط با موضوع موفقیت و داشتن ذهن برتر وجود دارد که شاید زیاد شنیده باشید. کودکی که به مکتب میرفت و استاد هر چه به او میگفت بگوید «الف» او تکرار نمی کرد. در نهایت پدرش را به مکتب خانه آوردند تا به کودکش یاد بدهد الف را تکرار کند. وقتی پدر از کودکش پرسید چرا الف را تکرار نمی کند، کودک در پاسخ گفت: «اگر بگویم الف بعد هم باید بگویم ب و بعد پ و ….. ».

این مثال جالبی است که نشان می دهد وقتی وارد یک مسئله یا موضوع خاص می شویم، ناخودآگاه ذهن ما چنان درگیر می شود که باید تا ادامه راه برویم. البته افرادی هم هستند که به دلیل هیجانات زودگذر یه موضوع را انتخاب می کنند و بعد از مدتی خسته می شوند و از ادامه مسیر باز می مانند. اما بحث ما کسانی است که می خواهند کاری را شروع کنند و تا آخر بروند. این افراد به دلیل علاقه ای که به کار دارند، چنان مجذوب می شوند که هیچ چیز جز کار خود را نمی بینند.

اما چطور باید این قدم برداشته شود؟ یکی از اصلی مانع برداشتن قدم اصلی، وجود افکار منفی است. اگر مدام بخواهید به افکار منفی بها بدهید و زمان خود را صرف فکر کردن به چیزهای بیهوده کنید، تلاشی برای برداشتن قدم اول نمی کنید. آنچه باعث می شود یک قدم رو به جلو بردارید، ذهنیت و فکر شماست. در واقع فکر و ذهن مثل یک رهبر عمل می کند که می تواند اعمال و رفتار شما را تغییر دهید.

تا زمانی که نتوانید فکر و ذهن خود را تغییر دهید، قادر به برداشتن قدم اول نخواهید بود. ذهن و فکر با قرار گرفتن در شرایط مطلوب تغییر می کند.

برای درک بهتر این مطلب پیشنهاد می دهیم پادکست موفقیت مربوطه را بشنوید.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست