فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

چطور زندگیمان را طراحی کنیم؟ مونا پاتل

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

چطور زندگی مان را طراحی کنیم و یا چطور برای زندگی برنامه ریزی کنیم؟ این سوالی است که هرگاه تصمیم گرفتید زندگی خود را تغییر دهید، باید از خود بپرسید.

طراحی زندگی و برنامه ریزی به این معناست که شما کارهایی که برای دستیابی به هدف و موفقیت نیاز دارید، به طور جداگانه در جایی یادداشت کنید. پاسخ به این سوال که من برای رسیدن به اهدافم باید چکار کنم به فکر کردن نیاز دارد. شاید لازم باشد چندین روز روی آن متمرکز شوید. پاسخ ها را روی کاغذ بنویسید تا پاسخ بهتری برای آن پیدا کنید.

در پاسخ به سوال اینکه چطور زندگیمان را طراحی کنیم باید قدم های اصلی و مسیرهای درست برای دستیابی به موفقیت پیدا شوند. همچنین باید نحوه اجرای این برنامه ها و کارها را پیدا کند. مسیرها و راه هایی که می توانند شما را برای رسیدن به موفقیت و هدفتان یاری دهند، روی کاغذ یادداشت کنید.

چطور زندگیمان را طراحی کنیم؟ مونا پاتل

چطور زندگیمان را طراحی کنیم

پیدا کردن الگو یکی دیگر از گام هایی است که پس از پاسخ به سوال چطور زندگیمان را طراحی کنیم نیاز دارید. الگوها به شما مسیر را نشان می دهند. گاهی تجربیاتی در الگوها هست که می توانید از آن استفاده کنید. فرض کنید یک هدف در سر دارید بدون آنکه الگویی داشته باشید. مسلما هدف بدون الگو تصویر درستی به شما نمی دهد.

ایده و طرح هایی که به ذهن می رسد ممکن است در اثر ارتباط با یک یا چند فرد موفق باشند. این افراد همان الگوهای شما هستند که باید از آنها الهام بگیرید. گاهی ممکن است ایده ای به ذهن خطور کند که برای آن الگویی نباشد. اما با کمی تحقیق و جستجو می توانید نمونه های شبیه به طرح خود را پیدا کنید. برای طراحی زندگی و برنامه ریزی پیروی از مسیر و تجربیات افراد موفق کارساز است.

چند نکته مهم در مورد چطور زندگیمان را طراحی کنیم

شاید سوال چطور زندگیمان را طراحی کنیم به نظر کمی سخت باشد. اما لازم نیست برای آن سخت بگیرید. به این معنا که بدنبال شرایط استثنایی و فوق تصور خود نباشید. بلکه می توانید از جایی که هستید شروع کنید. همان شرایط فعلی هم می تواند نقطه شروع شما باشد.

هر کسی مسئولیت زندگی خود را کم و بیش بر عهده دارد. پس موفقیت هم بر عهده ماست که باید آن را خود بسازیم و منتظر کمک دیگران نباشیم. طراحی زندگی می تواند به خلاقیت هم بینجامد. زمانی که شما به مسیرهای جدید نیاز پیدا می کنید در حالی که کسی قبل از شما آن مسیر را نساخته است. پس باید خودتان مسیرها را بسازید.

از دیگر پاسخ هایی که می توان به سوال چطور زندگیمان را طراحی کنیم برنامه ریزی برای آینده است. هیچ گاه اجازه ندهید دیگران برای شما برنامه ریزی کنند. بلکه فرمان زندگی را خودتان در دست بگیرید. در برنامه ریزی هایی که توسط دیگران صورت می گیرد اگر خیلی خوش اقبال باشید ممکن است مسیر را برای شما درست انتخاب کرده باشند. اما تنها یک درصد این اتفاق می افتد و در 99 درصد مواقع شانش نمی تواند کاری کند. پس خودتان برنامه ریزی کنید.

ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی چطور زندگیمان را طراحی کنیم مشاهده کنید.

 

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست