پادکست موفقیتوبلاگ

چطور خلاق باشیم ؟!

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

خلاقیت به چه معناست؟

خلاقیت یعنی نوآوری که می تواند در همه زمینه ای باشد. برخی ها فکر می کنند خلاقیت باید در همان ابتدا به نتیجه برسد. هر چه خلاقیت جدیدتر باشد، نتیجه دهی آن طولانی تر می شود. چرا که متقاعد کردن دیگران برای پیوستن به ایده شما و یا خرید محصولات یا خدماتتان سخت تر است. اما سخت و طولانی شدن این پروسه به معنای غیرممکن بودن نیست.

خلاقیت ها می توانند با توجه به یک طرح قبلی هم باشند. زمانی که شما تعداد زیادی طرح یا ایده را بررسی می کنید، پس از چند روز فکر کردن در مورد آن به یک طرح جدید و متفاوت تر از انواع قبلی می رسید.

خلاقیت از واژه خلق به معنای آفرینش گرفته شده است. خلاقیت دقیقا متضاد تقلید و کپی کاریست. کسی خلاق است که ایده یا طرحی جدید را می آفریند. او بدون اینکه از کسی تقلید کرده باشد، خود می آفریند. اما نتیجه آفرینش هم مهم است. ممکن است ایده ها و طرح های زیادی خلق شوند. اما ایا همه آنها با پذیرش و استقبال عمومی مواجه می شوند؟

مسلم است که خیر. تنها ایده ها و طرح هایی موفق می شوند که برای رفع نیاز ساخته شده باشند. برای مثال زمانی که مردم در شب با تاریکی به سر می بردند، لامپ و جریان الکتریسته اختراع شدند. این دو اختراع با استقبال زیادی در سراسر جهان مواجه شد و شگفتی و تحسین همه را برانگیخت. دلیل این موضوع چه بود؟ نیاز مردم آن زمان بود که شب ها را در تاریکی و خواب به سر می بردند. اما وجود نور و روشنایی به آنها یادآور شد که شب هم می تواند مثل روز روشن زمانی برای کار و فعالیت باشد.

در این بین شاید ایده های زیادی خلق شده و در همان ابتدا شکست خورده باشند. دلیل شکست برخی از خلاقیت ها هم می تواند بی توجهی به میزان نیاز انسان ها به آن باشد.

چطور می توانیم خلاقیت را در خود تقویت کنیم؟

 

چطور می توانیم خلاقیت را در خود تقویت کنیم؟

تقویت خلاقیت کار سختی نیست. همه انسان ها دارای استعدادهای پیدا و پنهان هستند. هیچ یک از ما حتی دو قلوهای همسان هم شبیه به همدیگر نیستیم. من در کار نقاشی خلاقیت زیادی دارم. این در حالی است که خواهر یا برادر من ممکن است در نقاشی هیچگونه خلاقیت و حتی استعداد کشیدن یک خط راست را هم نداشته باشند.

اما مشکل آنجاست که ما فکر میکنیم اگر ما نتوانستیم مثل دوست، همکار یا خواهر و برادر خود در کاری موفق شویم، لابد بی استعداد محض هستیم و دیگر هم نباید به موفقیت حتی فکر کنیم. دقیقا این اشتباه همه است. هر انسانی ولو شکست خورده در یک کار استعداد دارند. قدرت پیدا کردن راه و مسیر اصلی می تواند انگیزه یادگیری و کسب مهارت را در شما تقویت کند.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست