اعتماد به نفسفیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چطور استاد بالا بردن اعتماد به نفسمون بشیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:


اعتماد به نفس چیزی نیست که به یکباره از آسمان بیاید و یا انتظار داشته باشیم زمان تولد مثل بینی و دست و پا آن را داشته باشیم. بسیاری از اخلاقیات و روحیات ما متاثر از محیط رشد ماست. زمانی که در محیط های کوچک (از نظر فرهنگی) بزرگ شویم، بدون شک خود را هم کوچک می بینیم. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است افرادی که در کودکی مورد سرکوفت قرار گرفته اند و از حرف زدن باز داشته شده اند، در بزرگسالی اعتماد به نفس کمتری دارند.

طبق نظر سایت موفقیت خودساخته والدینی که به کودکان اجازه صحبت کردن و ظاهر شدن در جمع ندهند، باعث می شود تا در بزرگسالی اعتماد به نفس نداشته باشند. حال اگر می خواهیم برای بالا بردن اعتماد به نفسمون قدمی برداریم، ابتدا باید خود را بشناسیم.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

کمبود اعتماد به نفس چه مشکلاتی را در پی دارد؟

افراد فاقد اعتماد به نفس و عزت نفس فورا با هر نظری موافقت خود را اعلام می کنند. این افراد بدون اینکه در مورد نظرات دیگران فکر کنند، آن را می پذیرند و گاهی تا مرحله اجرا هم می روند. شاید شنیده باشید که می گویند فلان فرد طرفدار حزب باد است. این خصیصه رفتاری از نبود اعتماد به نفس ایجاد می شود. افراد اگر بدانند صاحب تفکر و قوه تعقل هستند در مورد نظرات دیگران کمی اندیشه می کنند و سپس پاسخ خود را در مورد نظرات دیگران ابراز می کنند.

برخی هم به اعتماد به نفس کاذب مبتلا هستند. آنها به طور جنون آمیزی خودشیفته اند و تصورات غیرواقعی در مورد خودشان دارند. این افراد درک درستی از واقعیت ها ندارند و نمی خواهند بپذیرند که آنها هم مانند دیگر انسان ها دارای نقایص و عیوبی هستند. به همین دلیل اعتماد به نفس کاذب و خودشیفتگی مبتلا می شوند. علل ابتلا به این عارضه رفتاری، نبود اعتماد به نفس واقعی است.

زمانی که فرد قادر به شناخت درست و اصولی خود نباشد، ناامید و سرخورده می شود. اما پس از مدتی با کمک دیگران نسبت به خود امیدوار می شود. اما این بار شدت آن بیش از حد معمول است. به طوری که در گذشته توانمندی ها و استعدادهای واقعی خود را درک نمی کرد، اما اکنون برای جبران فرصت ها و زمان از دست رفته و گاهی برای تلافی حقارت ها، حتی حاضر نیست ضعف ها و ناتوانایی های خود را هم بپذیرد.

چطور برای بالا بردن اعتماد به نفسمون عمل کنیم؟

چطور برای بالا بردن اعتماد به نفسمون عمل کنیم؟

همانطور که گفتیم برای افزایش اعتماد به نفس به خودشناسی نیاز داریم. . اگر می خواهید به اعتماد به نفس،  برسید باید ابتدا خود را بشناسید. با خود خلوت کنید و همه ویژگی های خوب، موفقیت هایی که در طول زندگی داشته اید و همه خاطرات خوب را در ذهن خود تداعی کنید.

خود را در آینه نگاه کنید. در صورت شما یک زیبایی وجود دارد. نقص ها را نبینید و تنها به زیبایی های خود خیره شوید. در واقع باید نیمه پر لیوان را ببینید. تکرار و تمرین هر روزه این کار می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس،  خود را افزایش دهید.

اعتماد به نفس، چیزی که خیلی ها با کمبود آن مواجه هستند و البته فکر می کنند کسب آن به این راحتی ها نیست و باید یک کار خارق العاده یا جادویی برای افزایش اعتماد به نفس انجام دهند. اما این تفکر بسیار غلط است. اعتماد به فس نیز مانند بسیاری از صفات دیگر که برای رشد فردی لازم است، اکتسابی است و هیچ راهکار جادویی ندارد.
به یاد داشته باشید که الماس زیر فشار زیاد درست میشه. پس اگر می خواهید اعتماد به نفستان را افزایش دهید باید با پشتکار تمرین و تکرار داشته باشید. ما در این ویدئوی انگیزشی به شما می گوییم که چطور با انجام راهکارهای ساده اعتماد به نفستان را افزایش دهید.

اگر فکر می‌کنید خود یا اطرافیانتان از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست