پادکست موفقیتوبلاگ

پاسخ به سوالات شما 2

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

پاسخ به سوالات شما 2

اگر بگوییم بله می توانید موفق شوید، شاید از نظر شما پاسخ کمی رویایی و دور از ذهن باشد. برخی هم با تمسخر آن را غیرممکن می دانند. برای شما یک مثال خیلی عینی و واضح میزنیم تا بهتر متوجه پاسخ ما شوید.
اگر خاطرتان باشد زمانی که به مدرسه می رفتید و اگر انتظار نمره خوب مثلا نمره 20 را داشتید، اما بعد از امتحان اولین نفر اسم و نمره شما خوانده میشد در حالی که معلم با صدای بلند نمره شما را مثلا 14 اعلام می کرد، به یکباره به هم ریخته می شدید. اما نمرات سایر همکلاسی ها را به ترتیب می خواند و بعد متوجه می شدید، نمره شما که همان 14 بود، بیشتر از بقیه دوستانتان شده است.
به این معنا که شما در رقابت با دوستان و همکلاسی ها بالاترین نمره را کسب کرده اید. اگر چه 14 ایده آل شما نبود و انتظار نمره 20 را داشتید، اما همین که متوجه می شوید دیگران نمره کمتری نسبت به شما آوردند، باعث می شود تا آرام بگیرید و حتی حس خوبی هم پیدا کنید. به این خاطر که در رقابت با همکلاسی ها پیروز شدید. برای شما نمره 14 با 20 فرقی ندارد. فقط برتری نسبت به دیگران مهم است.
در مورد سوال موفقیت در جامعه ایران یا هر کشور دیگری که مثال بزنید، باید بگوییم شما در ایران زندگی می کنید و شرایط زندگی و موقعیت شغلی شما هم در مقایسه با همسایه، دوست، اقوام و همکار سنجیده می شود. شما با اقوام، دوستان، آشنایان، همکاران و خواهر و برادرهای خود در رفت و آمد هستید. پس زندگی خود را با آنها مقایسه می کنید.
از سوی دیگر وقتی شرایط در یک منطقه جغرافیایی (ایران) سخت می شود، برای همه سخت می شود. درست مثل همان امتحانی است که در مدرسه برای همه همکلاسی هایتان سخت می شد و اگر شما نسبت به انتظارات قبلی نمره کمتری می آوردید، ناراحت نمیشدید. بیشتر در فکر برتری نسبت به سایرین بودید.
موفقیت در شرایط سخت هم به همین صورت است. شاید نتوانید مثل دوره فراوانی، انتظارات خود را برآورده کنید، اما می توانید نسبت به دیگران برتر زندگی کنید. از سوی دیگر زمانی که شرایط سخت می شود، بسیاری از افراد که قادر به ادامه دادن نیستند، از گردونه رقابت خارج می شوند و همین موضوع جا را برای افراد توانمند و با استعداد باز می کند. تنها کاری که شما باید در این مواقع انجام دهید، پیدا کردن جاهای خالی و اشباع نشده است.

در شرایط سخت ایران آیا می توان موفق شد؟

چرا ما تمرکز نداریم؟

دلیل اصلی نداشتن تمرکز فرار ذهن از انجام کار کردن است. بسیاری از افراد به دلیل اینکه نسبت به شغل و کار خود علاقه زیادی ندارند، نمی توانند روی آن تمرکز کنند. در این پادکست موفقیت سعی شده تا به این سوال شما پاسخ داده شود. پیشنهاد می دهیم آن را تا انتها بشنوید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست