اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

٥ کلید طلایی داشتن اعتماد به نفس بالا

اشتراک گذاری این مطالب در:

تا بحال با فکرهای سمی مثل اینها عذاب کشیدید ؟
این اتفاق برای من زیاد افتاده . این فکرها به ذهن من نفوذ میکنند ، زمانهایی که میخوام یک مقاله جدید رو برای یک ناشر بفرستم تا منتشر بشه .
مشخص است که این احساسات غیرمعمول نیستند . مطالعات نشان میدهد که هفتاد درصد مردم به طور مداوم این احساس بی کفایتی را تجربه میکنند ، عدم اعتماد به نفس و شیادی فکری . این موضوع سندروم مکار نامیده میشود و بین ایجادکنندگان دستاوردها شایع است .
بعضی از افراد ممکن است این مسئله را در جهت خاشع بودن به سادگی نشان دهند . اما زندگی کردن به صورتی که عدم اعتماد به نفس در آن غوطه ور است و همچنین پیش بینی کردن تواناییهایتان میتواند به طرز قابل ملاحظه ای شما را از رسیدن به سطحی از موفقیت که رویای آن را دارید بازدارد ، زیرا عدم اعتماد به نفس شما را گروگان گرفته و شما را از انجام کارهای مهم باز میدارد . این موضوع باعث میشود که شما کارها را به تعویق بیندازید و به جای رفتن به دنبال فرصت های بزرگ و ساخت یک تاثیر عظیم ، کوچک فکر کنید .

هیچکس در همه مواقع به طور 100 درصد دارای اعتماد به نفس نیست اما کارهایی کوچکی وجود دارند که شما میتوانید با انجام آنها مطمئن شوید که احساس بی کفایتی شما را اذیت نمیکند . در ادامه 5 استراتژی ساده را معرفی میکنم که خودم برای غلبه بر این احساس مزاحم و دغل باز از آنها استفاده کرده ام . یکی از آنها یا مجموعی از چند مورد را انتخاب کرده و در جهت جلوگیری از مزاحمت حس عدم اعتماد به نفس انجام دهید . در ادامه با مجله موفقیت سلف مید همراه باشید.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

پاسخگو باشید

برای افزایش اعتماد به نفس پاسخگوی مسئولیت هایتان باشید. تا حالا دقت کرده اید که یک ضرب الاجل چگونه شما را مجبور میکند که کارتان را تمام کنید ؟ هنگامی که جدول زمانی شما تیره و تار و یا دور از دسترس است ، فکر کردن به اینکه آیا کار شما به اندازه کافی خوب بوده یا نه ، ساده تر میشود ، اما زمانی که انرژی خود را بر تمام کردن کار مربوطه متمرکز میکنید دیگر زمان اضافی جهت فکر کردن به مسائل دیگر نخواهید داشت .
برای خود زمان سررسید تعیین کنید . من به طور هفتگی ضرب الاجل ها را نشر میدهم تا به ذهنم زمان ایده آل برای چرت و پرت بافتن را ندهم . و اگر از ضرب الاجل های اشتباه خود میترسید ، شروط را افزایش داده و چند مسئولیت خارجی را اضافه کنید . ملاقات های منظمی را با همسالان خود ترتیب دهید تا گزارشی در مورد پیشرفت خود ارائه داده و یا به طور عمومی اعلام نمایید که در تاریخی مشخص ، پروژه ای را تمام کرده یا چیزی را بدست می آورید .

وارد جنبش شوید

در فیزیک ، قانون اول حرکتی نیوتون میگوید : یک جسم بی حرکت ، بی حرکت باقی میماند تا زمانی که نیرویی غیر متعادل به آن اعمال شود . به طور مشابه ، یک جسم در حرکت ، در حرکت باقی میماند تا زمانی که نیرویی نامتعادل به آن وارد شود . برای از کار انداختن عدم اعتماد به نفس ، حرکت کنید . یک قدم کوچک ( حتی بسیار کوچک ) رو به جلو بردارید تا یک جنبش بسازید .
برای مثال ، اگر میخواهید یک کتاب بنویسید ، با نوشتن فقط 50 کلمه ، عدم اعتماد به نفس را ترک کنید . انجام این کار کمتر از دو دقیقه زمان میبرد و هنگامی که آن 50 کلمه را نوشتید ، احساس خواهید کرد که مقاومتتان برا ننوشتن کاهش پیدا کرده و میتوانید ادامه دهید .

خودتان را در حال شکست خوردن تجسم کنید

روانشناس جولی نورم در تحقیقات خود کشف کرد که تجسم بدترین شرایط ممکن باعث میشود که مردم کارایی بهتری پیدا کنند :
” هنگامی که عدم اعتماد به نفس وارد میشود ، افراد بدبین با حالت دفاعی به خود اجازه نمیدهند که با ترس فلج شوند . آنها عمدا بدترین شرایط را تصور کرده و اضطراب خود را تشدید میکنند تا آن را تبدیل به جنبش کنند . به محض اینکه بدترین شرایط را در نظر گرفتند ، به سمت جلوگیری از پیش آمدن آن کشیده میشوند و همه جزئیات مربوطه را در نظر میگیرند تا مطمئن شوند که زمین نمیخورند ”
بنابراین دفعه بعدی که از ” متقلب ” تصور شدن ترسیدید ، تمام دلایل مشخصی را که ممکن است دیگران برای اثبات نامتعادل بودن کارتان بیاورند را تصور کنید و سپس طوری ادامه دهید که مطمئن شوید که هیچکدوم از آن نقدها و دلایل به اندازه کافی برای زیر سوال بردن کارتان معتبر نیستند .

بیشتر بخوانید: عزت نفس پایین در محل کار چه بلایی سرتان می‌آورد؟

آتش دروغ را خاموش کنید

معمولا زمانی که در مورد مسائل منفی با خودمان صحبت میکنیم ، در نهایت دروغ هایی را که به خودمان میگوییم باور میکنیم. سث گودین ، نویسنده ای که 18 بار ، کتبش پرفروشترین شدند ، یک راه حل بسیار ساده برای توقف این دورغ ها ارائه میدهد :
” چاره ، صحبت دقیق و مثبت با خود است . مقادیر بی نهایت زیاد از آنها . نه تصدیق های توهمی یا اظهارات احمقانه ی متافیزیکی در مورد جهان هستی . خیر ، صرفا تاکیید مجدد بر حقایق معمول ، یک سرود که مزخرفات و سوسمارهایی که مغز بعنوان حقیقت میفروشد را دور میکند ”
و اگر هر زمان برای یافتن چیزهای مثبت در مورد کارتان با مشکل مواجه شدید ، اجازه دهید مردم کمکتان کنند . یک فایل از چیزهای خوبی که مردم در مورد شما میگویند را نگه دارید . هر زمانی که به خود و توانایی های خود شک کردید ، آن فایل را مرور کنید تا به خاطر بیاورید که چگونه به دیگران کمک کرده اید . تصدیق و شهادت بر تواناییهایتان از یک منبع خارجی میتواند یک انگیزه فوری برای به جنبش بازگشتن باشد .

بیشتر بخوانید: رابطه عاشقانه خود را عاقلانه مدیریت کنید

تغییر فکر کلید طلایی داشتن اعتماد به نفس بالا

دکتر مارتین لوتر کینگ در آخرین سخنرانی خود یک دید متفاوت از تمثیل یک نیکوکار خوب را ارائه کرد .
در صورتی که با ان آشنا نیستید ، داستان از این قرار است : مردی نیمه جان در گوشه جاده ای افتاده بود و به شدت به کمک نیاز داشت . چندین نفر بدون توقف از کنارش گذشتند . یک نیکوکار خوب از راه رسید و به مرد لطف کرده و از او مراقبت کرد .
دکتر کینگ به این موضوع فکر کرد که شاید مردمی که به آن مرد کمک نکردند در ذهن های خود به این مسئله که اگر بایستم و کمک کنم چه اتفاقی برایم می افتد ، فکر کرده اند .
او ادامه داد و در این مورد که چگونه آن نیکوکار سوال را معکوس کرد ، صحبت کرد ؛ به جای این فکر ، او فکر کرد که اگر من نایستم و کمکش نکنم چه اتفاقی برای این مرد خواهد افتاد ؟ با تعویض قاب فکری ، به سمت عمل کشش پیدا کرد .
هر موقع که احساس کردید در تفکراتی از بی کفایتی گرفتار شده اید ، کمی مکث کرده و در مورد مردمی که به شما نیاز دارند تا کارتان را تمام کنید فکر کنید . آنها منتظر هستند تا شما با ارائه نتیجه کار ، زندگی را برایشان آسان کنید . اگر بگذارید همینگونه منتظر بمانند ، چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد ؟ هنگامی که شما انرژی خود را بر روی انسانهایی که میتوانید کمکشان کنید متمرکز میکنید ، هیچ جایی در ذهنتان برای افکار عدم اطمینان وجود نخواهد داشت .
زمان آن رسیده است که عدم اعتماد به نفس را بسیار محدود کنید . کارهایی زیادی برای انجام دادن دارید پس نگذارید احساس بی کفایتی شما را گوشه گیر کند .
دفعه بعدی که حس یک دغل باز را داشتید ، از یکی از این راه حل ها استفاده کنید تا از شرش خلاص شوید . یکبار که انجامش دهید ، هیچ محدودیتی برای چیزی که میخواهید بدست آورید وجود نخواهد داشت .

اگر فکر می‌کنید خود یا اطرافیانتان از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید، خودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست