فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

وقت تلف کردن رو کنار بذار

اشتراک گذاری این مطالب در:

وقت تلف کردن یکی از دلایل درجا زدن و پسرفت در زندگیست. وقت تلف کردن دلایل متفاوتی دارد. در برخی از افراد ممکن است تنبلی باعث گرفتار شدن به این مشکل باشد. برخی دیگر از افراد به کارهایی می پردازند که سود و منفعتی برایشان ندارد. پس حتی انجام کار غیرمفید هم باعث وقت تلف کردن می شود. به‌طور کلی هر کاری که سود و منفعتی به حال شما نداشته باشد، به معنای تلف کردن وقت است. شاید شما هم تاکنون با این مشکل روبه‌رو شده‌ و وقت خود را صرف کارهای بی‌نتیجه کرده باشید. پس باید به دنبال راه‎حل باشید.
برای حل مشکل وقت تلف کردن می توانید تکنیک‌های زیر را به کار ببرید.

از اینترنت فاصله بگیرید

یکی از دلایل وقت تلف کردن در دنیای امروز اینترنت است. برخی از شبکه‌های اجتماعی بسیار سرگرم کننده و خوشاینده هستند. برای مثال قصد دارید برای چند دقیقه حساب کاربری خود را بررسی کنید. اما وقتی چشم خود را از روی گوشی بر می‌دارید، چند ساعت گذشته است. اگر در نتیجه‌ی حضور در شبکه‌های اجتماعی سود و منفعتی حاصل می شود، نمی‌توان آن را وقت تلف کردن دانست. اما اگر صرفاً جهت سرگرمی از اینترنت استفاده می کنید، باید بگوییم که فرصت و زمان خود را از دست داده‌اید.
برای حل این مشکل باید تا حد امکان از اینترنت فاصله بگیرید. وقتی به آن احتیاج ندارید، گوشی را از دسترس خود خارج کنید. شب‌ها زمان خواب گوشی را خاموش کنید. با این کار قادرید در مقابل وسوسه‌ی حضور در شبکه‌های اجتماعی مقاومت کنید. بعد از مدتی اراده‌ی شما قوی‌تر شده و در به‌راحتی در برابر این وسوسه مقاومت می‌کنید.

به دنبال دلیل وقت تلف کردن باشید

گاهی قرار است یک کار را انجام دهید. اما کار از پیش نمی‌رود. برای مثال قصد دارید اتاق خود را تمیز کنید. اما مدام در خانه چرخ می‌خورید و نمی‌دانید دلیل این‌که چرا کار از پیش نمی‌رود، چیست. در نهایت به‌جای اینکه اتاق خود را در یک ساعت تمیز کنید، ممکن است آن را به فردا یا چند روز آینده موکول کنید.
در آن لحظه شما بر روی دلیل اصلی این تعویق کار تمرکز ندارید. حتی روی این‌که چرا کار از پیش نمی‌روید، تمرکزی ندارید. فقط آن را به ساعات یا روزهای دیگری موکول می‌کنید. اگر می‌خواهید از وقت تلف کردن جلوگیری کنید لازم است به دنبال علت اصلی سردرگمی خود بگردید. برای مثال ممکن فرش اتاق کثیف باشد. شما بخواهید ابتدا فرش تمیز شود و سپس سایر وسایل را مرتب کنید. اما از آنجا که فکر می کنید شستن فرش کار سختی است، به طور ناخوداگاه کار تمیز کردن اتاق را فراموش می کنید.

برای وقت تلف کردن دلیل بیابید

کنترل زمان را به دست بگیرید

برای این‌که از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرید و کنترل زمان را به‌دست بگیرید، لازم است که برای کارها زمان‌بندی داشته باشید. شب‌ها قبل از خواب مشخص کنید که فردا از صبح تا شب چه کارهایی باید انجام دهید. اگر فراموش‌کار هستید، برنامه‌های خود را بر روی کاغذ یادداشت کنید. در مرحله‌ی بعد باید به‌خاطر انجام کارهای مفید و مهم، از برخی از کارهای خوشایند مثل رفتن به کافی‌شاپ، خوابیدن، دیدن فیلم و … بگذرید.

برای افزایش مهارت مدیریت زمان می‎توانید پکیج «زمان را به استخدام خود درآورید» را تهیه کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج روی عکس زیر کلیک کنید

به دنبال دلیل وقت تلف کردن باشید

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست