زندگی نامه افراد موفقمقالهوبلاگ

وارن بافت را بهتر بشناسید

اشتراک گذاری این مطالب در:

 وارن بافت سرمایه‌گذاری خود را خیلی زود شروع کرد، او در کودکی با دوچرخه‌ روزنامه‌های مشترکین محلی را توزیع می‌کرد و در ۱۱ سالگی اولین سهام خود را در شرکت خدمات شهری نبراسکا به قیمت ۳۸ دلار خرید و با فروش آن ۵ دلار سود کرد. بافت بعد از رد درخواستش برای ورود به دانشگاه هاروارد، به تحصیل در دانشکده‌ی تجارت کلمبیا پرداخت و در آنجا فرصت یادگیری از چهره‌ی نمادین اقتصاد ایالات‌متحده، بنجامین گراهام را به دست آورد که می‌توانست الگو و مربی بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذار جوان آینده‌دار باشد

وارن بافت در اوایل دهه‌ی ۶۰ به‌عنوان تحلیلگر بورس فعالیت می‌کرد و در سال ۱۹۶۹ با خرید شرکت نساجی برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) و تبدیل آن به یک هلدینگ سرمایه‌گذاری؛ کسب‌وکار مستقل خود را آغاز کرد. این شرکت که به سرمایه‌گذاری نیابتی در شاخه‌های مختلف می‌پرداخت و منبع ثروت هنگفت بافت بود، به دلیل تحلیل و پیش‌بینی دقیق تغییرات بازار با لقب «پیشگوی اوماها» شهرت پیدا کرد.

در نگاه اول، سرمایه‌گذاری‌های متنوع بافت که به ثروتمند شدن او منجر شده‌اند، بی‌نظم و فاقد هرگونه الگو به نظر می‌رسند. او سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوکاکولا، آمریکن اکسپرس (پست)، گایکو (بیمه)، لوم (پوشاک)، دیری کوئین (صنایع غذایی) و جنرال موتورز (خودرو) را در کارنامه دارد که در زمان خود غیرمنطقی و درمجموع بی‌ربط به نظر می‌رسیدند ولی همگی یک نقطه‌ی مشترک دارند و آن سوددهی غیرقابل‌باور در درازمدت است. بافت در آگوست ۲۰۱۵ با خرید یک کارخانه‌ی تولید پیچ و مهره به قیمت ۳۷.۲ میلیارد دلار، سنگین‌ترین سرمایه گزاری طول فعالیت حرفه‌ای خود را انجام داد.

وارن بافت که به‌جز علاقه‌ی زیاد به فست‌فود، هیچ حاشیه‌ی دیگری ندارد، تاکنون ۲۰۱۵ میلیارد دلار به مؤسسات خیریه اهدا کرده است. بافت دوست صمیمی بیل گیتس به شمار می‌آید و به همراه او بنیاد خیریه‌ی گیوینگ پلج را تأسیس کرده است. ثروتمندان عضو این بنیاد تعهد دارند که در طول حیات حداقل نیمی از دارایی خود را به مصارف انسان دوستانه برسانند.

اطلاعات بیشتر درباره وارن بافت

زندگی نامه خود ساخته ها را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست