مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

کدام تیپ های شخصیتی نسبت به دارایی هایشان بیشتر وابسته هستند؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

اکثر ما به برخی از داشته هایمان وابسته هستیم. بعضی از آنها ممکن است زندگی ما را ساده تر کنند و یا باعث سرگرمی ما شوند. برخی از داشته ها هم نماد ثروت یا موفقیت هستند و یا ابزارهایی با کارکردهای مفید باشند. همه ما به نوعی، به صورت اجتماعی یا شخصی، برای کار یا سرگرمی به داشته هایمان نیاز داریم.

یک دیدگاه عمیق تر هم نسبت به برخی از داشته ها و املاک وجود دارد: احساسات. شاید اموال هم بتوانند احساسات ما نسبت به دوستان و یا اعضای خانواده را هم یادآوری کنند و یا احساس راحتی به ما بدهند. اما گاهی دوست داشتن ها به حد افراطی می رسد. اگر می خواهیدد در مورد تیپ های شخصیتی بیشتر بدانید با خودساخته همراه باشید.

وابستگی شخصیت ها به اموال تا چه حد است؟

برای بررسی وابستگی شخصیت ها به اموال ، ما از یک جامعه آماری درخواست کردیم تا با این بیانه مخالفت و موافقت خود را اعلام کنند : «آیا شما به دارایی های خود وابستگی شدیدی دارید؟»

اغلب افرادی که در این بررسی شرکت کردند با این بیانه موافق بودند (65٪)، و برخی از ویژگی های شخصیتی خاصی هم در میانه آنها قابل توجه بود.

اما سوال اینجاست که وابستگی شخصیت ها به اموال در چه نوع تیپ هایی بیشتر است؟ بیایید نتایج زیر را بررسی کنیم.

اگر هنوز تیپ شخصیتی خود را نمی دانید، تست روانشناسی MBTI را انجام دهید.

نقش ها

توافق با بیانیه “شما به لحاظ احساسی به دارایی های خود وابسته هستید؟”

وابستگی شخصیت ها به اموال در دیپلمات ها (موافق 73٪)

دیپلمات ها، به واسطه ویژگی های شخصیتی خودشان و ویژگی احساسی شان، بیش از هر نقش دیگری از لحاظ احساسی به اموالشان وابسته هستند و73% آنها با این بیانیه موافقت کردند.

شخصیت های بصری بسیار تخیلی هستند و اغلب سناریوهای داخلی چند بعدی را در موارد مشترک ایجاد کی کند. آنها همیشه به دنبال شناخت خود هستند و این باعث می شود تا نسبت به اموالشان احساسات و وابستگی پیدا کنند. وابستگی شخصیت ها به اموال در دیپلمات ها همیشه یک لایه عاطفی نسبت به همه چیزها وجود دارد که این مورد به دلیل صفات شغلی آنهاست. آنها براحتی احساساتی می شوند.

بیشتر بخوانید: پدر شما کدام است؟ پدر پولدار، پدر بی پول ؟

وابستگی شخصیت ها به اموال در تحلیلگران (67٪)

تحلیلگران نیز شخصیت های بصری هستند و بنابراین همانند دیپلمات ها ممکن است اقلام مادی و اموالشان برای آنها شکل نمادین داشته باشند و باعث وابستگی شان نسبت به اموالشان می شود. با این حال، تحلیلگران، به دلیل ویژگی ذهنی خود، نسبت به دیپلمات ها کمتر عاطفی هستند و می توانند نسبت به اموالشان منطقی تر عمل کنند.

با این حال، جالب است بدانیم وابستگی شخصیت ها به اموال به طور کامل بر این نظر سنجی تاثیر زیادی نداشت اما در بین تحلیلگران حدود 67 % آنها با بیانیه ما موافقت کردند و نسبت به متعلقاتشان وابستگی احساسی داشتند.

کاوشگران و محققان (61٪ و 60٪)

کاوشگران و محققان به عنوان یکی از فعالان اصلی در این بررسی بودند. آنها به جای تکیه بر روایت های ذهنی، بر روی اطلاعات دقیق تمرکز دارند. آنها به جای اینکه به اموال و دارایی از نظر نمادین علاقه پیدا کنند، اموال خود را به عنوان اشیا قابل تعویض ارزیابی می کنند که نیازهایشان را برطرف می کنند.

علی رغم این دیدگاه، اکثریت کاوشگران و محققان پذیرفته اند که از نظر احساسی نسبت به اموالشان وابستگی پیدا می کنند. اما این احساسات تنها برای اقلام حیاتی و مهم در زندگی بروز می کند.

بیشتر بخوانید: دیدگاه تیپ شخصیتی شما نسبت به مسئله احترام اینگونه است

استراتژی ها

مشارکت اجتماعی و بهبود مستمر (77٪ و 76٪ موافقت)

هویت و شخصیت مهمترین عامل دخیل در این بررسی بود. به طوری که نشان داده شد افرادی که دارای هویت آشفته هستند، 24% بیشتر از سایرین نسب به اموالشان وابستگی احساسی پیدا می کند (77٪ و 53٪). بنابراین استراتژی ارتقا اجتماعی بیشترین نرخ موافقت با بیانیه را داشتند.

انواع شخصیت های آشفته مستعد ابتلا به اضطراب احساسی هستند، از جمله پاسخ هایی مانند احساسات، پشیمانی و گرایش به گذشته و یا پدیده های نوستالژی از جمله ویژگی های خاص آنهاست. حافظه مثبت یا ارتباط با اشیایی که آنها را به گذشته برمیگرداند باعث می شود تا حس خوشایندی نسبت به اموالشان پیدا کنند. برای مثال لباس، مبلمان، آلبوم عکس و یا یک بازی خاص باعث می شود تا حس آرامش در آنها پیدا شود و همین حس راحتی آنها را نسبت به اموالشان وابسته می کند.

همچنین ممکن است شخصیت های آشفته به دلیل اعتماد به نفسی که دارند، اموال خود را در ارتباط با دیگران ببینند و این امر آنها را هم به دیگران نزدیک تر می کند.

این موضوع به نگرش های اجتماعی مربوط می شود. برخی از اموال ممکن است نشان دهنده میزان موفقیت، ثروت و یا وضعیت اجتماعی باشد اما وابستگی بیش از حد به اموال و دارایی ها برای هر کسی و بویژه شخصیت های اشفته به مرور خسته کننده می شود.

از هر نوع شخصیتی، طرفداران آشفته (INFJ-T) و شخصیت های آشوب (ENTJ-T) بیشترین نرخ موافقت و  وابستگی شخصیت ها به اموال را داشتند. در هر دو گروه 81٪ از هر کدام با این بیانه موافقت کردند که در نوع خود شگفت انگیز بود. اما گروه دیگری به نام عرفا و کسانی که دغدغه های دینی و مذهبی دارند، تنها چیزهای خاصی برای آنها اهمیت دارد.

فرماندهان و لیدرها برای دستیابی به هدفشان به شکل بی رحمانه تری عمل می کنند. به تصویر کشیدن یک فرمانده و لیدر که نسبت به اموالش احساساتی باشد، کار دشواری است. اما این نوع شخصیت ها با وجود اقتداری که دارند، نسبت به اموالشان احساستی می شوند. انها از دستاوردهای خود بیشترین رضایت دارند و به همین دلیل در مورد نقاط قوت، موفقیت ها و اموال و دارایی های وابستگی پیدا می کنند. اموال برای آنها نماد پیروزی و غرور است. رهبران و لیدرها و فرماندهان هم شخصیت های مغروری دارند.

تسلط افراد و فردگرا بودن با اعتماد به نفس (54٪ و 52٪)

اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و متخصصان دارای اعتماد به نفس، موافق بودند که نسبت به اموالشان وابستگی دارند. شخصیت های حقیقی از ثبات بیشتری برخوردارند و به همین دلیل نگاه داشتن اموال برای آنها یک امتیاز است. آنها نمی خواهند به گذشته بازگردند و برای همین دارایی های کنونی برایشان ارزشمند می شود.

شخصیت های متعدل زمان زیادی را برای فکر کردن به گذشته نمی کنند و به همین دلیل دچار احساسات شدید نوستالژی هم نمی شوند. متخصصان دارای اعتماد به نفس  و افراد با تجربه و کاردان مطمئنا می توانند ارتباطات عاطفی را با دلایل خاص نسبت به اشیا و وسایل پیدا کنند. اما به احتمال زیاد نسبت به شخصیت های آشفته منطقی تر عمل می کنند.

مدرسان در حدود 42 % نسبت به اموالشان احساس عاطفی دارند. این نوع شخصیت ها بیش از حد احساساتی نیست و حتی وابستگی های احساسی را هم به نوعی نقطه ضعف می پندارند.

سنت ها، قواعد، استانداردها و مسئولیت های شخصی در محل کار و در خانه معمولا برای مدرسین اهمیت زیادی دارند و اموال در نظر آنها کمرنگ می شوند. لازم به ذکر است که حدود 73 درصد شخصیت های آشفته بیشتر از همتایان خود با بیانیه ما موافقت کردند. البته باید گفت که حتی منطقی ترین شخصیت ها هم در مواردی نسبت به اموالشان وابستگی احساسی پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: با خواندن این مطلب طعمه باج گیران عاطفی نشوید

نتیجه گیری وابستگی شخصیت ها به اموال

این نظرسنجی به ما کمک می کند تا درک کنیم که چگونه نوع خاصی از شخصیت ها معنای نابالغی را جذب می کند و چه زمانی فرد به تکامل احساسی و عاطفی می رسد. حتی مشاغل و نوع شخصیت ها هم در بروز احساسات و وابستگی ها موثر است. البته شخصیت های تخیلی با اضطراب بالا بیشتر از سایرین وابستگی پیدا می کنند.

البته این یک موضوع کاملا پذیرفته شده است و نمی توان وابستگی بیش از حد به اموال و دارایی را یک امر غیرعادی به حساب آورد. اما گاهی عادت های در فرد ایجاد می شود که بعدها باعث ایجاد مشکل در زندگی او می شود و یا او را از انجام کارهای جدید یا حرکت به سمت جلو در زندگی باز می دارد.

با همه این توصیفات، احساس وابستگی شخصیت ها به اموال در بسیاری از موارد باعث یادآوری خاطرات شیریت، ثبات شخصیت، حمایت احساسی و تقویت مثبت در مورد خودمان میشود. ایا شما هم نسبت به اموال و دارایی هایتان وابستگی احساسی دارید؟ دوست داریم نظرات شما را در این زمینه بشنویم.

وقتش رسیده 🙂
اگر شما هم می خواهید در تیپ شخصیتی خود یک فرد موفق باشید از این لینک پکیج ویژه تیپ شخصیتی خود را تهیه کنید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست