فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چرا هرگز در کاری موفق نمی شوم؟ (۲)

اشتراک گذاری این مطالب در:


در بخش اول ویدئوی انگیزشی چرا هرگز در کاری موفق نمی شوم؟ سایمون اُ. سینک (Simon O. Sinek) نویسنده و سخنرانی انگیزشی از نسل هزاره که می توان آن را نسل جوان و نوجوان امروزی نامید صحبت کرد و از برخی از ویژگی های بارز آن ها گفت. در بخش دوم فیلم انگیزشی چرا هرگز در کاری موفق نمی شوم؟ سایمون، به بیان برخی درگر از یژگی های این نسل می پردازد. او معتقد است که نسل جوان امروزی مهارت صبر و بردباری را ندارد و هر چیزی را که بخواهد، سریع به دست می اورد. او دیگر برای تماشای یک سریال یک هفته منتظر یک قسمت نمی شود و همه را از اینترنت دانلود می کند!

براستی با وجود تمام تفاوت هایی که در نسل دیروز و امروز وجود دارد، راهکار ارتباط صحیح با نسل امروز چیست؟ با این نسل که از عزت نفس کمتری برخوردار است، تنبل و زیاده خواه و بشدت وابسته شده است و نمی تواند مشکلات را تحمل کند، چطور باید رفتار کرد؟

در این کلیپ انگیزشی سیمون سیک به ویژگی هایی از نسل امروز اشاره می کند. از جمله اینکه نسل امروز می تواند براحتی هر چیزی را که می خواهد بدست آورد. برای مثال فیلمی را که می خواهد در مدت کمی در اینترنت جستجو می کند. حتی منتظر نمی ماند تا فیلم تمام شود. بلکه زود دکمه جلو را می زند و انتهای فیلم را هم می بیند. این عجول بودن و نداشتن صبر یکی از مهم ترین مشکلات نسل امروز است. پس باید با این نسل چه کرد؟

تربیت صحیح فرزندان

اولین راهکار برای تربیت یک نسل قانع و صبور، تربیت صحیح است که از خانواده شروع می شود. والدین باید کودک را به نحوی تربیت کنند که قادر باشد برای بدست آوردن آرزوهایش صبر داشته باشد. در حالی که برخی از والدین درخواست کمک از فرزندان را به معنای منفی تلقی می کنند، باید فرزند خود بخواهید در کارهای کم و کوچک کمک حالتان باشد. یک میز را با دستمال تمیز کند و یا لباس های خود را در کمد مرتب قرار دهد و یا اسباب بازی ها را در سبد بگذارد.

این کارها نمی تواند کودک را آزار دهد. اما می تواند حس مفید بودن را به او انتقال دهد. نسل امروز به این حس بشدت نیاز دارد. در حالی که تصور اغلب آن این است که مفید نیستند و بود و نبود آنها فایده ای برای جهان ندارد. اگر در محیط خانه و مدرسه به کودکان این حس انتقال داده شود، در بزرگسالی کمتر دچار احساس پوچی می کنند.

چرا هرگز در کاری موفق نمی شوم؟

تکنولوژی در خدمت بشر

یکی دیگر از دلایل تغییرات محسوس در نسل امروز و ایجاد شکاف با نسل گذشته وجود تکنولوژی است. در حالی که تکنولوژی به خودی خود بد نیست و برای افزایش اطلاعات بشر، سهولت کار و جستجو در دسترس قرار گرفته است، نبود آن باعث کندی فعالیت ها هم می شود. نحوه استفاده بشر از تکنولوژی اهمیت زیادی دارد. نسل امروز باید به این نکته توجه زیادی داشته باشد.

رسانه های گروهی، خانواده و محیط های آموزشی نقش زیادی در تربیت نسل امروز برای استفاده صحیح از فناوری را دارند. در حالی که نسل امروز در استفاده از تکنولوژی به خط قرمز رسیده است و قادر به کنترل نیست، وجود یک سازمان یا نهاد که بتواند این نوع استفاده محدود به موارد کاربردی کند، لازم و ضروری است.

نقش محیط در تربیت نسل پرتلاش

نسل امروز که نسبت به گذشتگان برای رسیدن به موفقیت و آرزوهایشان تلاش کمتری می کنند، به آموزش صحیح نیاز دارند. نسل امروز به یک موتور محرکه و انگیزه برای حرکت نیاز دارد. محیط شامل دانشگاه، مدرسه، آموزشگاه و حتی خانواده می تواند در این زمینه ایفای نقش کند.

ادامه این مطلب را در سخنرانی انگیزشی سیمون سیک بشنوید.

 

مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست