فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چرا هرگز در کاری موفق نمی شوم؟ (۱)

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 720          دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360


سایمون اُ. سینک (Simon O. Sinek) نویسنده، مشاورر بازاریابی و سخنرانی انگیزشی است که یکی از کتاب های او با عنوان «ا چرا شروع کنید: رهبران بزرگ چگونه الهام‌بخش می‌شوند» پرفروش ترین کتاب سال 2009 شد. او در این ویدئوی انگیزشی، آموزشی به این سوال که سوال بسیاری از مردم است پاسخ می دهد: چرا هرگز در کاری موفق نمی شوم؟

در این ویدئوهای انگیزشی صحبت هایی از یک سخنران انگیزشی به نام سیمون سینک را می شنوید. این سخنران چهار عامل را دلیل اصلی عدم موفقیت و زیاده خواهی نسل امروز می داند که عبارتند از نحوه تربیت اشتباه، فناوری، نداشتن صبر و تحمل و محیط اطرافمان.

نحوه تربیت اشتباه و دلیل عدم موفقیت نسل امروز

امروزه بسیاره از خانواده ها و والدین به این نتیجه رسیده اند که باید بر خلاف گذشته توجه زیادی به فرزندان خود داشته باشند. این روش تربیت اگر چه در افزایش نسلی با اعتماد به نفس موثر است، اما اگر در آن زیاده روی شود، باعث تربیت یک نسل بشدت وابسته می شود. این نوع تربیت به شدت اشتباه است.

در گذشته به کودک توجه کمتری می شود و در اغلب موارد خواسته های او برآورده نمی شد. اما برای نسل امروز توجه بیش از حدی به آنها می شود. کودک به دلیل وابستگی به خانواده و والدین در بزرگسالی قادر به تصمیم گیری نیست و همین ویژگی او را بشدت وابسته می کند. بسیاری بر این باورند نسل امروز زیاده خواه و تنبل است. در حالی که باید گفت نسل امروز بشدت وابسته است و به همین دلیل وظایف و مسئولیت های خود را نمی شناسد.

 

فناوری و دلیل عدم موفقیت نسل امروز

یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت نسل امروز وابستگی بیش از حد به تکنولوژی است که در قالب گوشی همراه، تبلت، کامپیوتر و لپ تاپ استفاده می شود. بازی های رایانه ای، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و … نسل امروز را در خود غرق کرده است. برخی از صاحب نظران معتقدند تکنولوژی یکی از دلایل تنبلی نسل امروز شده است. به طوری که ساعت ها زمان خود را برای یک بازی آنلاین صرف می کند.

در حالی که در گذشته بازی ها به صورت مستقیم و رودر بود و همین موضوع باعث فعالیت بدنی کودکان می شد. اما نشستن زیاد پای کامپیوتر یا تبلت باعث تنبلی جسمی در نسل امروز شده است. وابستگی بیش از حد به تکنولوژی از انسان امروز فردی وابسته، تنبل و زیاده خواه ساخته است. البته نباید مزیت های تکنولوژی و افزایش بازدهی ذهن و مغز را هم از نظر دور داشت.

تاثیر نداشتن صبر و تحمل در نسل امروز

یکی دیگر از دلایل تغییرات محسوس بین دو نسل دیروز و امروز (والدین و فرزندان) کاهش شدید صبر و تحمل است. در حالی که در گذشته میزان صبر و تحمل بیشتر بود، به طوری که قابلیت پذیرش هر گفتار نادرست یا رفتار خلاف عقیده ای را داشتند، اکنون بشر در تحمل نظرات مخالف واکنش تندتری نشان می دهد.

این نظریه از سوی کسانی است که معتقدند نسل امروز در برابر مشکلات ضعیف تر هستند. همین نظریه پردازان دلایل اصلی خودکشی را هم به فقدان صبر و تحمل مرتبط می سازند.

تاثیر محیط اطراف در تربیت نسل امروز

محیط های امروزی با آنچه دیروز بود، تفاوت زیادی دارد. در گذشته محیط به خانه، مدرسه و نهایتا شهر یا روستای محل زندگی محدود می شد. اما امروز دانشگاه، فضای مجازی، ارتباط با سایر شهرها و کشورها به محیط تربیت اضافه شده است. گسترش محیط باعث تغییر در تربیت و جامعه پذیری نسل امروز شده است.

صحبت های سیمون سیک را می توانید در این ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

همچنین شما می توانید بخش دوم ویدئوی چرا هرگز در کاری موفق نمی شوم؟ را در اینجا تماشا کنید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست