پادکست موفقیتوبلاگ

ميخواى بدونى کليد طلايى موفقيت چيه؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

شهامت و جرات مهم ترین عامل ترغیب برای دستیابی به موفقیت است. افراد موفق دو دسته هستند. ابتدا افرادی که شاید خیلی خوش شانس هستند و شرایط برای آنها به نحوی است که به راحتی می توانند به هر چیزی که می خواهند دست پیدا کنند. برای مثال کسانی که پدر ثروتمند دارند و یا در محیطی بدنیا می آیند که همه چیز برای آنها مهیاست. البته تنها تعداد معدودی در این دسته قرار می گیرند.

اما دسته دوم کسانی هستند که شرایط طبق مرادشان نیست. برای موفقیت راهی بس طویل و سخت در پیش دارند. اما همین افراد به دلیل جسارت و جراتی که دارند، راه را ادامه می دهند. آنها سختی را می بینند و در بسیاری از جاها هم می توانند پیش بینی کنند که فردا چه خواهد شد. اما از کار خود دست نمی کشند.

جسارت یک کليد طلايى موفقيت

یک داستان معروف است که شاید بسیاری از شما آن را شنیده باشید. گروهی از لاک پشت ها تصمیم گرفته بودند از یک کوه بالا بروند. در میان آنها یک لاک پشت ناشنوا بود. این لاک پشت ناشنوا هم در مسابقه شرکت کرد. در حالی که همه او را مسخره می کردند که اولین شکست خورده خواهد بود. اما در پایان هیچکدام از لاک پشت ها موفق نشدند به نوک کوه برسند و فقط لاک پشت ناشنوا پیروز شد.

کليد طلايى موفقيت این لاک پشت ناشنوا این بود که او آه و ناله رقبایش را نمی شنید. او تشویق تماشاچیان برای دیگر لاک پشت ها و گفتن اینکه او شکست می خورد را نشنیده بود. این لاک پشت درست کاری را کرده بود که در ذهنش بود. بدون اینکه به صحبت های منفی دیگران گوش دهد.

این یک مثال است که در دنیای واقعی می توان نمونه های آن را به وفور مشاهده کرد. بسیاری از ما اسیر صحبت های منفی دیگران هستیم. زمانی که می خواهیم کاری را آغاز کنیم، حتی اگر جسارت شروع را داشته باشیم، اما حرف های دیگران در دلمان ترس ایجاد می کند. همین ترس تمام جسارت را از بین می برد. یا به اصطلاح عامیانه ته دل را خالی می کند.

کليد طلايى موفقيت

افراد موفق خود را مجبور به موفقیت می دانند

اینکه شما موفقیت را تنها راه خوشبختی خود بدانید در رسیدن به هدف نقش بسزایی دارد. بیشتر ما چندین گزینه در پیش روی خود میگذاریم. برای مثال یا شغل مربوط به طراحی دوخت، یا شغل مربوط به فروش پوشاک و یا شغل مربوط به ساخت و ساز را در ذهن خود می سازیم. اگر یکی از آنها نشد هم اشکال ندارد. دیگری حتما می شود. اما دومی هم نمی شود. ما به همین نمی شود عادت کردیم و وقتی سومی هم نشد به سراغ گزینه چهارم می گردیم.

گشتن و دست پیدا نکرد عادت روزانه بسیاری از افرادی است که همیشه هم شکست می خورند. اما افراد موفق دقیقا کسانی هستند که روی یک گزینه متمرکز می شوند و تمام سعی و تلاششان را می کنند تا همان یک گزینه به بار بنشیند. چرا که معتقدند اگر این گزینه نشد، دیگر به هیچ چیز نمی رسند.

اگر پادکست موفقیت مربوط به این متن را گوش دهید، به خوبی اصل مطلب و کليد طلايى موفقيت را دریافت خواهید کرد.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست