فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

مسئولیت پذیری را افزایش دهید و پیشرفت واقعی را تجربه کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

افراد مسئولیت پذیر همیشه مورد تحسین دیگران قرار می‌گیرند. بسیاری از ما وقتی برای انجام یک کار به یک نفر نیاز داریم، قطعاً به سراغ افراد مسئولیت پذیر می‌رویم. زیرا این افراد به کنترل و نظارت نیاز ندارند. هم‌چنین وقتی در حال انجام کار هستند، به عاقبت کار فکر می‌کنند. مسئولیت پذیرشدن کار راحتی نیست و در ابتدا ممکن است سخت باشد که بخواهید خود را با شرایط جدید سازگار کنند. اما وقتی که به فرد مسئولیت‌پذیر تبدیل می‌شوید، به تمام وعده و تعهدات پایبند می‌مانید. در نتیجه احترام و اعتبار بیش‌تری هم بدست می‌آورید.
برای مسئولیت پذیر شدن راهکارهای زیادی وجود دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبت خود و دیگران باشید

اولین تکنیک برای مسئولیت پذیر شدن این است که ابتدا مراقب خودتان باشید. کمترین کاری که یک فرد می‌تواند در حق خودش کند، حفظ سلامت جسمانی است. خودداری از خوردن غذاهای مضر یکی از راه‌کارهای مسئولیت‌پذیرشدن است. وقتی کسی ابتدا مراقبت سلامت خود باشد، می‌تواند به فرد مفید برای دیگران هم واقع شود.
اما اولین راهکار به این موضوع ختم نمی‌شود. شما باید بعد از ترک مکان‌های مختلف، ابتدا جای خود را تمیز کنید. وقتی به پارک می‌روید، تمامی زباله‌هایی را که روی زمین ریخته‌اید، جمع کنید. به این فکر کنید که فرد دیگری بعد از شما قرار است از این مکان استفاده کند. آیا شما می‌توانید یک مکان پر از زباله را تحمل کنید؟ پس باید به فرد بعدی هم مثل خودتان نگاه کنید.

افراد مسئولیت پذیر همیشه مورد تحسین دیگران قرار می‌گیرند

هر چیز را در جای خودش قرار دهید

یک راهکار دیگر برای ‌مسئولیت‌پذیر شدن، قرار دادن وسایل در جای خودش است. وقتی وارد خانه می‌شوید از کلید تا کفش ها را در جای خودش قرار دهید. زمانی که بخواهید از خانه خارج شوید، نیاز نیست که به دنبال کفش و کلید بگردید. یکی از فواید مسئولیت پذیر بودن این است که در وقت صرفه‌جویی می‌شود. در واقع افراد مسئولیت‌پذیر کارها را به شکل سازماندهی شده انجام می‌دهند که بعداً به بررسی نیاز ندارند.

مسئولیت پذیرها به نظارت نیاز ندارند

اگر می‌خواهید فرد مسئولیت پذیری باشید، باید کارها را بدون نیاز به ناظر انجام دهید. قرار نیست یک کار را بیشتر از آن چیزی که به شما واگذار شده است، انجام دهید. بلکه کیفیت انجام کار اهمیت دارد. برخی از کارها را باید قبل از این‌که از شما خواسته شود، انجام دهید. این ویژگی نشان می‌دهد تا چه اندازه نسبت به وظایف و تعهدات خود احساس مسئولیت می‌کنید.
به‌عنوان مثال مادرها نسبت به فرزندان خود حس مسئولیت‌پذیری دارند. شیردادن به نوزاد به دستور دیگران نیاز ندارد. بلکه مادرها بدون اینکه کسی از آن‌ها بخواهد که به نوزاد شیر بدهند، این کار را انجام می‌دهند.

خودخواهی را کنار بگذارید

یکی از دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از افراد از وظایف و تعهدات‌شان سرباز زنند، خودخواهی است. زمانی که کارهای غیرضروری خود را به کارهای مهم دیگران ترجیح می‌دهید، به یک فرد خودخواه تبدیل می‌شوید. در این صورت احساس مسئولیتی نسبت به دیگران ندارید. یک فرد مسئولیت‌پذیر نیازهای مهم دیگران را در اولویت قرار می‌دهد. برای مثال فردی که به شدت بیمار است، برای معالجه در اولویت قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست