زندگی نامه افراد موفقمقالهوبلاگ

مالک امپراطورى ٣٣ ميليارد دلارى Snapchat کيست؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

زندگی ایوان اشپیگل معرکه است. سهام کمپانی او، Snap Inc ماه گذشته در بازار بورس آمریکا عرضه و این شرکت 33 میلیارد دلار ارزش گذاری شد با دارایی 4.7 میلیارد دلاری، اشپیگل 26 ساله یکی از جوان ترین میلیاردرهای جهان به شمار می رود.
و بله، او زندگی بسیار دلچسب و خوبی دارد و شرمی از آن ندارد. او یک بار در کنفرانس کسب و کار استنفورد، جایی که در آن تحصیل کرده گفت: «من یک مرد سفید پوستِ جوان و تحصیل کرده ام. من واقعا، واقعا شانس آوردم. زندگی منصفانه نیست.»

در ادامه می خواهیم شما را با بخشی از زندگی لوکس و البته پر از زحمت و تلاش اشپیگل آشنا کنیم.

ایوان در پسیفیک پلسیدس، لس آنجلس بزرگ شده. والدین او زمانی که ایوان مشغول تحصیل در دبیرستان بود از یکدیگر جدا شدند.
وقتی ایوان 16 ساله شد و گواهی نامه رانندگی اش را گرفت، یک Cadillac Escalade از والدینش هدیه گرفت!

او تحصیلات ابتدایی خود را در یک مدرسه فوق خصوصی به نام Crossroads در سانتا مونیکا گذراند که سالانه ده ها هزار دلار هزینه بر می داشت. شان رَد، کیت هادسن، جونا هیل و جک بلک از دیگر افراد برجسته ای هستند که در این مدرسه تحصیل کردند.
زمانی که وی وارد دوره انترنی با رِد بول شد، ایوان تصمیم گرفت که به یک خودروی بهتر و کم مصرف تر نیاز دارد تا راحت تر در سطح شهر بچرخد. بنابراین برای والدین خود در سال 2008 نامه ای نوشت و درخواست یک BMW 550i کرد که قیمتی حدود 75 هزار دلار داشت. او در نامه اش نوشت: «ماشین ها برای من شادی مطلق را به ارمغان می آورند، واقعا متشکر می شوم اگر به من و تمام تلاش هایی که کرده ام با خرید یک BMW ارزش بگذارید»
اگر همه این ها کافی نیست تا بدانید ایوان در چه ناز و نعمتی بزرگ شده این را م بگوییم که خانواده آن ها مرتبا به سفر دور اروپا می رفتند و حتی یک بار اسنوبورد با هلیکوپتر در کانادا را هم تجربه کرده اند.
همانند پدرش، ایوان هم به تحصیل در رشته طراحی محصول در استنفورد پرداخت. در استنفورد بود که او با رجی براون و بابی مورفی، هم موسسان اسنپ چت آشنا شد.
مورفی بعدها در گفتگو با فوربس گفت: «ما آدم های باحالی نبودیم، بنابراین تلاش کردیم چیزهایی بسازیم که باحال هستند.»
زمانی که در استنفورد مشغول تحصیل بود، یکی از دوستان خانوادگی اشپیگل به او اجازه داد تا سر کلاس دانشجویان ارشد بنشیند و در مورد کار آفرینی و سرمایه گذاری خطر پذیر از افرادی نظیر اریک اشمیت و چد هرلی، به ترتیب مدیرعامل گوگل در آن زمان و موسس یوتوب بشنود.
سکات کوک، موسس Intuit در یکی از کلاس های اشپیگل سخنرانی داشت و پس از این کلاس، اشپیگل با او آشنا شد. در نتیجه، کوک به اشپیگل احازه داد تا روی یکی از پروژه های این شرکت برای کشور هند کار کند، در حالی که هنوز مقطع کارشناسی را تمام نکرده بود.
چند واحد دیگر بیشتر باقی نمانده بود تا اشپیگل از استنفورد فارغ التحصیل شود که درس را رها کرد و تمام وقت مشغول ساخت اسنپ چت شد. در ابتدا نام این اپلیکیشن Picaboo بود و ایوان خانه پدرش در پلسیدس را به مقر اصلی شرکت تبدیل کرد.
اگرچه بعدها دفتر اسنپ چت به مکانی دیگر منتقل شد اما ایوان به زندگی در خانه پدری اش ادامه داد چون «کرایه اینجا ارزان است».
رجی براون پس از اینکه از شرکت اخراج شد و حقی دریافت نکرد، از اشپیگل و مورفی در سال 2013 شکایت کرد. مشکل قانونی میان آن ها بالاخره برطرف شد و اسنپ چت به او 157.5 میلیون دلار داد تا دیگر اثری از او نباشد.
در نوامبر سال 2014، اشپیگل خانه پدری خود را ترک کرد و خانه ای 3.3 میلیون دلاری با سه اتاق خواب در برنت وود خرید.
زیاد طولی نکشید تا شرکت ها به سراغ او بیایند و بخواهند اسنپ چت را بخرند. او حتی پیشنهاد 3 میلیارد دلاری مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ را در سال 2013 رد کرد. خب قطعا ارزشش را داشت، چون حالا این کمپانی 33 میلیارد ارزش دارد، 30 میلیارد بیشتر از رقم پیشنهادی فیسبوک در سال 2013.
اگر شما هم از علاقه مندان به فانتزی های هالیوودی باشید، احتمالا آرزو دارید که با جورج لوکاس یک عکس یادگاری داشته باشید. ایوان اشپیگل در سنی بسیار کم و پس از موفقیت اسنپ چت، شهرتی بالا در میان افراد مشهور آمریکا پیدا کرد و این عکس نیز در اکتبر 2014 گرفته شده است.
در سال 2014، استارتاپ اشپیگل، به او و بابی مورفی، هم موسس شرکت مبلغ 5 میلیون دلار قرض داد.
پس از اینکه در ژوئن 2015، اسنپ چت سرمایه گذاری بزرگی را دریافت کرد، اشپیگل برای خود یک ماشین فراری خرید.

تیلر سوییف و ایوان اشپیگل در دسامبر سال 2013 یکدیگر را ملاقات کردند و داستان های عاشقانه میانشان آغاز شده بود، اما برای مدتی کوتاه.
علاقه اشپیگل به موسیقی سبب شد تا مایکل لینتون، مدیرعامل Sony Entertainment حالا بخشی از هیئت مدیره شرکت باشد. او تصمیم گرفت تا Big Machine، شرکتی که کارهای سوییفت را منتشر می کند را بخرد اما این قرارداد هیچ وقت به نتیجه نرسید.
میراندا کر، سوپر مدلی است که اشپیگل در مراسم شام Louis Vuitton در سال 2014 ملاقات کرد. قرارهای عاشقانه این دو در تابستان سال 2015 آغاز شد.
در ماه مه 2016، این زوج جوان خانه ای 666 متر مربعی را به قیمت 12 میلیون دلار خریداری کردند که متعلق به هریسون فورد بود.
همه چیز خیلی سریع پیش رفت. اشپیگل و کِر در جولای 2016 نامزد کردند.
اشپیگل بیش از هر مدیرعامل دیگری به لباس و ظاهر خود اهمیت می دهد. او در اکتبر سال 2015 با حاضر شدن روی جلد Vogue Italy خبرساز شد.
او گواهی نامه لازم برای راندن هلی کوپتر را دارد و تی شرتی هم که بر تن او می بینید، لباس مورد علاقه اش است که 60 دلار بیشتر قیمت ندارد.
نه تنها در کار، بلکه اشپیگل در زندگی شخصی اش هم به امنیت و پنهان کاری بهای بسیار می دهد. معمولا تا کالایی به صورت عمومی رونمایی نشود، هیچ کدام از کارمندان اسنپ نمی دانند که چه در داخل شرکت می گذرد.

تیم امنیتی او در سال 2016 بیش از 890 هزار دلار هزینه برداشته. او به وسیله یک ماشین مشکی رنگ در سطح شهر جا به جا می شود.

در فوریه 2016، اسنپ چت به اشپیگل 15 میلیون دلار قرض داد. طی ماه بعدی، اسنپ چت 175 میلیون دلار سرمایه جذب کرد و به ارزش 16 میلیارد دلار رسید. اشپیگل هم قرض خود را تا پایان همان سال پرداخت کرد.

سپتامبر 2016، اشپیگل نام شرکت را از Snapchat به Snap Inc تغییر داد و آن را «شرکت دوربین سازی» خطاب کرد. همان موقع بود که عینک های Spectacles هم معرفی شدند.
طی دو سال گذشته، اشپیگل 26 ساله به عنوان جوان ترین میلیاردر خود ساخته توسط فوربس معرفی شده است. او در حال حاضر 4.7 میلیارد دلار سرمایه دارد.
در تاریخ 12 اسفند سال گذشته، اسنپ با ارزش 33 میلیارد دلاری، کار خود را در بازار بورس نیویورک آغاز کرد. پس از افزایش 44 درصدی سهام شرکت، اشپیگل هم 1.6 میلیارد دلار ثروتمندتر شد.
حقوق او در سال 2016 بیش از 400 هزار دلار به اضافه یک میلیون دلار پاداش بود. اما پس از عرضه عمومی سهام اسنپ، این رقم حالا به سالانه 1 دلار ناقابل کاهش یافته است.
هدف اشپیگل برای آینده آن است تا دوربین ها را دوباره اختراع کند ادعای بزرگی است که باید در آینده بیشتر از آن بشنویم.

منبع : دیجیاتو

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست