مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

فکر می کنید دوست خوبی هستید؟ این راهکارها کمک می کنند که دوست فوق العاده ای باشید

اشتراک گذاری این مطالب در:

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که زیاد با آدم هایی که اصطلاحا به آن ها «سمی» می گویند برخورد کنید. در مقابل، پیدا کردن افرادی صادق و بی ریا تقریبا کار سختی است. به همین دلیل هم زمانی که توانستید آن فرد را پیدا کنید، باید هر کاری لازم است بکنید تا او را در زندگی تان نگه دارید. اگر می خواهید یک رابطه ی طولانی مدت و عمیق بسازید، نیاز دارید تا به بک دوست خوب و واقعی تبدیل شوید. اما یک دوست خوب و واقعی بودن اصلا یعنی چه؟

در مورد تبدیل شدن به یک دوست خوب، هیچ نکته ی علمی ای وجود ندارد. اما همه ی ما به طور تجربی و در طول اشتباهات مان متوجه شده ایم که یک دوست خوب بودن به چه معنی است. در این میان سه نکته ی اصلی وجود دارد که به تجربه ثابت شده است تنها دوستان واقعی از آن ها در روابط شان بهره مندند. بنابراین اگر می خواهید دوستی ای عمیق و پایدار بسازید، باید این توصیه ها را در روابط تان جدی بگیرید. در ادامه با مجله موفقیت خودساخته همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تکنیک های فوق العاده استفاده از زبان بدن برای افزایش جذابیت

1- ارزش قایل شوید:

یک رابطه ی دوستانه، رابطه ای دو طرفه است. در یک رابطه هرگز نباید تنها یک نفر برای رضایت طرف دیگر تلاش کند و هر کاری انجام بدهد. زمانی را اختصاص بدهید و به این فکر کنید که چه کارهایی می توانید برای دوست تان انجام بدهید که به او ارزش و اعتبار بدهد و او را واقعا خوشحال کند. اگر یک دوست فوق العاده هستید، حتما تا به حال ارزش زیادی از سمت دوستان تان دریافت کرده اید و می دانید که چه حس فوق العاده ای دارد. بنابراین در مقابل برای دوستان تان نیز ارزش قایل شوید و کاری کنید تا احساس خاص بودن داشته باشند.

این ارزش قایل شدن می تواند در قالب یک توصیه، حمایت کردن و یا حتی خنداندن و خوشحال کردن دوست تان باشد، آن هم زمانی که در شرایط سختی به سر می برد. به طور کلی، هر چیزی که بتواند به دیگران کمک کند تا در جهت اهداف شان قدمی بردارند و یا شادی بیشتری کسب کنند نوعی ارزش قایل شدن است.

بیشتر بخوانید: سه روش برای بالا بردن اعتماد به نفس وقتی هیچکس شما را باور ندارد

2- حمایت گر باشید:

دوست جدید تان رژیم سختی را دنبال می کند؟ به تازگی کسب و کارش خودش را شروع کرده است؟ در حال دست و پنجه نرم کردن با یک مشکل شخصی است؟ فرقی نمی کند که دوست تان در چه شرایط سختی به سر می برد، یک دوست واقعی در هر شرایطی حمایت گر است و  هر کاری لازم باشد انجام می دهد تا دوستش آن شرایط سخت را به خوبی پشت سر بگذارد؛ در هر قدمی که آن فرد بر می دارد کنارش باشید و نگذارید در سختی ها احساس تنهایی کند.

اما حمایت گر بودن به این معنی نیست که تنها در زمان مشکلات عمده به کمک دوست تان بشتابید. هر انسانی در زندگی روزمره اش با مشکلات کوچک و بزرگی دست و پنجه نرم می کند که افراد خارج از زندگی او هیچ اطلاعی از این مشکلات ندارند. بنابراین به عنوان یک دوست باید در تمامی شرایط و زمان هایی که هیچ فرد دیگری جز شما نمی تواند مشکلات آن ها را ببیند حمایت گر باشید.

زمانی که دوست تان درگیر یک تغییر بزرگ در زندگی اش است و یا دچار مشکلات ذهنی و یا احساسی می شود، شما به عنوان یک دوست واقعی باید برای او تکیه گاه باشید. در حقیقت همه ی ما در شرایط سخت است که بیشتر از هر وقت دیگری به حضور یک دوست واقعی نیاز داریم. گاهی اوقات سخت است که خودمان به تنهایی از پس مشکلات بربیاییم و به کمک افرادی نیاز داریم که به ما قدرت مبارزه با مشکلات را بدهند و نگذارند در آن ها غرق شویم.

دوست تان راتشویق کنید تا بدون ترس از قضاوت شدن و درک نشدن، خود واقعی اش را برای شما آشکار کند و با خیالی راحت از مشکلاتی بگوید که کسی جز او از آن ها خبر ندارد. برای ایجاد این حس اعتماد باید در درجه ی اول یک شنونده ی خوب باشید و آن ها را به حرف زدن تشویق کنید. در مواقعی طرف او را بگیرید و از او حمایت کنید. این مورد یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که از شما یک دوست فوق العاده می سازد.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش عزت نفس برای داشتن زندگی شاد

3- نشان بدهید که برایتان اهمیت دارند:

تنها اهمیت دادن به یک نفر کافی نیست. هر از چند گاهی افراد نیاز دارند تا این مهم بودن را حس کنند. افراد نیاز دارند تا اهمیت دادن شما را ببینند. شاید فکر کنید با حمایت گر بودن و ارزش قایل شدن برای افراد، دایما دارید به آن ها نشان می دهید که تا چه اندازه برایتان اهمیت دارند، با وجود این، همه ی ما دوست داریم گاهی این توجه و اهمیت را به طور فیزیکی مثلا با دریافت یک هدیه و یا شنیدن یک تشکر صادقانه حس کنیم.

اغلب اگر نتوانیم در زمان های خاصی مثل روز تولدمان، سال نو و غیره اهیمت دادن افرادی که برایمان مهم هستند را ببینیم، ناخودآگاه این تصور در ما ایجاد می شود که آن فرد برای ما اهمیت و ارزشی قایل نیست و یا به اندازه ی کافی دوست مان ندارد.

این 3 اصل مهم را احتمالا از قبل می دانستید و یا بارها درباره شان شنیده اید. اما در زندگی مدرن امروزی که افراد کمتر از هر وقت دیگری برای یکدیگر زمان می گذارند و به هم اهمیت می دهند، رعایت این اصول می تواند روابط تان را متحول کند. سعی کنید با شناختی که از روحیه خود و دوستان تان دارید هر کدام از این اصول را به روش خودتان پیش ببرید و این اهمیت را به سبک خودتان نشان بدهید.

 

برچسب‌ها: ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست