فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

صحبت های بروسلی مثل آب باش

اشتراک گذاری این مطالب در:

بروسلی در نوامبر 1940 در محله‌ی چینی‌ها در سانفرانسیسکو آمریکا به دنیا آمد. علت شهرت این شخصیت بازی در فیلم‌هایی مثل ” زنبور سبز” (Green Hornet) بود که در آن‌ها نقش یک رزمی کار را ایفا می‌کند. بروسلی معتقد بود اگر مثل آب منعطف‌پذیر باشید، قادرید به راحتی خود را با هر شرایطی سازگار کنید. به همین خاطر در صحبت‌هایش اشاره دارد که وقتی طوفان و باد شدید می‌وزد، تنها درختان سخت هستند که می‌شکنند. اما درخت بد با خم شدن به راحتی در برابر باد‌های شدید جان سالم به در می‌برد.

چرا باید منعطف‌ باشیم؟

انعطاف‌پذیری در برابر جریانات سخت ما را از گزند شرایط باز می‌دارد. بروسلی یک رزمی‌کار بود که به دلیل انعطاف‌پذیری بالای جسمی‌اش به این نتیجه رسیده بود. او پذیرفته بود که انعطاف باعث می‌شود خود را در هر شرایطی به راحتی سازگار کنیم. جالب است بدانید پیاژه نیز یکی از نظریه‌پردازان برجسته در حوزه‌ی هوش به شمار می‌رود که در تعریف هوش می‌گوید: «افراد باهوش کسانی هستند که می‌توانند به راحتی خود را با هر شرایطی سازگار کنند.»
از نظر بروسلی عصبانت، خشم و تندی یکی از دشمنان اصلی انعطاف‌پذیری است. وقتی می‌خواهید فرد منعطفی باشید ابتدا باید خلق و خوی خود را تعییر دهید. عصبانیت از انسان‌ها یک احمق می‌سازد که قادر نیستند به درستی تصمیم‌گیری کنند. درست زمانی که عصبانی می‌شوید سلول‌های مغز به جای تمرکز بر روی تصمیم عاقلانه و درست بر روی انتقام متمرکز می‌شود. پس قدرت کنترل و سازگاری را از شما می‌گیرد.
انعطاف‌پذیری به این معناست که از سخت بودن دور می‌شود. انتقادپذیرتر می‌شوید و قادرید به راحتی نظریات، حرف‌های درست و رفتارهای عاقلانه را انتخاب و اجرا کنید. افراد سخت و لجباز در برابر هر شرایطی مقاومت می‌کنند. این در حالیست که بیشترین آسیب نیز متوجه خود آن‌هاست.
وقتی کسی برای اولین بار وارد یک محیط جدید می‌شود، اوست که باید خود را با شرایط جدید سازگار کند. شرایط و محیط هیچ آسیبی از ورود یک نفر نمی‌بیند. پس این یک نفر است که باید همچون آب خود را با محیط جدید سازگار کند.

 از نظر بروسلی انعطاف‌پذیری باعث پیشرفت در زندگی می‌شود

بروسلی : تاثیرات انعطاف‌پذیری در زندگی

از نظر بروسلی انعطاف‌پذیری باعث پیشرفت در زندگی می‌شود. هر چند برعکس این امر نیز ممکن است. شاید شما وارد محیطی شوید که از نظر سطح اجتماعی یا فرهنگی با موقعیت فعلی شما فاصله‌ی زیادی داشته باشد. در واقع محیط از شما عقب‌تر باشد. در اینجا توصیه این است که از چنین شرایط و محیطی دور باشید. همیشه به دنبال محیط و شرایطی باشید که بالاتر از سطح فعلی شماست.
اگر چه وقتی وارد چنین محیطی می‌شوید احساس ضعف و ناتوانی می‌کنید، اما بعد از مدتی سختی و رنج به سطح همان محیط می‌رسید. انعطاف‌پذیری از نظر بروسلی باعث می شود تا قدرت پذیرش محیط‌های بیگانه را داشته باشیم. حس غربت، بیگانگی و ناتوانی باعث فرار ما از محیط‌ها و شرایط بهتر می‌شود. در نتیجه هیچ پیشرفتی نیز در زندگی حاصل نمی‌شود.
درست مثل یک کارمند میان‌رده که به تازگی از کار خود اخراج شده است. حال به دنبال شغل بهتری است. اما وارد شرکتی می‌شود که شرایط و محیط آن نسبت به شرکت قبلی سخت‌تر و تکنولوژی آن پیشرفته‌تر است. شاید در ابتدا احساس ترس از ضعف نسبت به همکاران در او غلبه کند، اما انعطاف‌پذیری باعث پیشرفت و هماهنگی با محیط در او می‌شود.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست