فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چطور صبح زود بیدار بشیم

اشتراک گذاری این مطالب در:

چطور صبح زود بیدار بشیم سوالی است که اغلب کاربران اینترنت به دنبال جواب آن هستند. برای سحرخیز شدن باید ابتدا برای خود روزهای هدفمند را تعریف کنید. هر روز که چشمتان را از خواب بیدار می‌کنید با این تصور باشد که امروز متفاوت‌تر از دیروز خواهد بود. اغلب ما وقتی بیدار می‌شویم به این فکر می‌کنیم که کاری برای انجام دادن نداریم. حتی ممکن است فکر کنیم امروز هم مثل دیروز است پس دلیلی وجود ندارد که از رختخواب بلند شویم.
راهکارهای دیگری وجود دارد که با آن می‌توانی یاد بگیریم چطور صبح زود بیدار بشیم در ادامه به این راهکارها می‌پردازیم.

قبل از خواب آب بخورید

آب باعث رقیق شدن خون در زمان شب می‌شود. این روش از خواب‌آلودگی جلوگیری می‌کند. اگر قادر به نوشیدن آب در آخر شب نیستید، یک لیوان آب را بالای سر خود قرار دهید. در طول شب آن را بنوشید تا صبح بتوانید براحتی از خواب بیدار شوید.

از گوشی خود فاصله بگیرید

بهترین پاسخی که می‌توان به سوال چطور صبح زود بیدار بشیم وجود دارد، فاصله گرفتن از گوشی همراه است. گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود تا ساعات زیادی از شب را در شبکه‌های اجتماعی صرف کنید. از سوی دیگر نور این گوشی‌ها تاثیر منفی بر روی چشم دارند. در نتیجه صبح زود با سختی از خواب بیدار می‌شوید. پس بهتر است در اوایل شب با گوشی فاصله بگیرید.

چطور صبح زود بیدار بشیم با برنامه تدریجی

صبح زود بیدار شدن و سحرخیزی از نظر هر کس یک معنی خاص دارد. برخی بیدار شدن قبل از طلوع آفتاب را سحرخیزی می‌دانند. اما برخی دیگر معتقدند حتی در ساعات اولیه بعد از طلوع آفتاب هم سحرخیز هستیم. شما هر تعریفی که سحرخیزی دارید، مختص به شماست. اما برای اینکه بتوانید وضعیت خود را تغییر دهید، باید به تدریج شروع کنید.
برای مثال اگر هر روز ساعت 8 صبح از خواب بیدار می‌شوید، فردا ساعت 7 و نیم بیدار شوید. شما هر روز خود را مجاب کنید تا هر روز نیم ساعت زودتر بیدار شوید. زیرا نمی‌توانید به یکباره ساعت 6 صبح بیدار شوید. چون در طی روز مدام چرت می‌زنید.

چطور صبح زود بیدار بشیم سوالی است که اغلب کاربران اینترنت  میپرسند

از خوردن غذاهای سنگین در شب خودداری کنید

یکی دیگر از راه‌های سحرخیزی، خودداری از مصرف غذاهای پرکالری در زمان شب است. زیرا با سنگین شدن شکم، خواب خود را به تعویق می‌اندازید. در نتیجه خواب شما به ساعات‌های دیرتر موکول می‌شود. پس صبح قادر به بیدار شدن نیستید. همچنین از ورزش کردن در زمان شب خودداری کنید. زیرا باعث سرحال شدن شما می‌شود و خواب را به تعویق می‌اندازد. ورزش را به نیمه‌های روز یا صبح زود موکول کنید.

برنامه‌ریزی قبل از خواب

برای سحرخیز شدن لازم است که قبل از خواب برای فردای خود برنامه‌ریزی کنید. هر چند بسیاری از ما ممکن است حتی برای فردای خود برنامه‌ریزی کنیم، اما صبح قادر به بیدار شدن نباشیم. زیرا برنامه‌ها کمی غیرواقع‌بینانه هستند که انگیزه‌ی زیادی را در ما ایجاد نمی‌کنند.
قبل از خواب به سراغ کارهای مؤثر، سبک و قابل انجام بروید. برای فردی که به ورزش علاقه‌ای ندارد، برنامه‌ی کوهنوردی در ابتدای صبح جمعه کمی غیرواقع‌بینانه است. اما خرید کردن و یا کارهای خوشایند می‌توانند انگیزه‌ی شما را برای بیدار شدن دو چندان کنند.

ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی چطور صبح زود بیدار بشیم مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست