فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

کلیپ آموزشی شخصیت شناسی بعنوان مهم ترین راز موفقیت

اشتراک گذاری این مطالب در:


کلیپ آموزشی شخصیت شناسی از یک راز مهم برای موفقیت در زندگی پرده بر میدارد. یکی از چیزهایی که اغلب کارافرینان فراموش می کنند اینست که مهم ترین محصولی که می فروشیم برنامه کامپیوتری، بیمه، تکنولوژی و یا خانه نیست. بلکه مهم ترین چیزی که ما می فروشیم «مردم» است. مردمی که بخوبی دیگران را درک می کنند و روی آنها تحقیق می کنند. این افراد به بالاترین رتبه شغلی دست پیدا می کنند. چون می دانند که با دیگران باید چگونه رفتار کنند و از راز موفقیت شخصیت شناسی باخبرند.

مشکلی که اغلب ما داریم اینست که دنیا را از دریچه نگاه خودمان می بینیم و شخصیت شناسی درستی نداریم. چون یک تیپ شخصیتی داریم و تصور می کنیم همه همان تیپ شخصیتی خودمان را دارند. آدمهایی که در اطراف ما هستند به چهار گروه تقسیم می شوند. این چهار گروه شامل افراد زیر است:

 

شخصیت شناسی دسته ساختاری ها

دسته اول تیپ شخصیت شناسی ما ساختاری هستند که همه کارهایشان طبق برنامه پیش می رود. تمایل دارند با افرادی همکاری کنند که با آنها هماهنگ هستند. اگر با این دسته از افراد همسفر شوید و راننده هم شما باشید، چیزی که میبینند اینکه بطری آب خالیست. یا چندتا دستمال کاغذی کثیف کف ماشین افتاده است. مدام به شما ایراد می گیرند چون شما را به اندازه خودشان منظم نمی بینند. ستاره ها همیشه سعی می کنند دیگران را بشدت تحت نظر بگیرند که آیا دیگران هم مثل من ساختاری و منظم هستند؟ در نتیجه می توان گفت آنها از راز موفقیت شخصیت شناسی دور هستند.

 

شخصیت شناسی دسته تحلیلگرها

این گروه می خواهند در مورد محصولی که می فرشند همه چیز را بدانند. به همه جزئیات اشراف پیدا کنند. حتی می خواهند در مورد دیگران همه چیز را بدانند. اینکه دیگران هم مثل من اهل رقابت هستند؟ آیا مسائل را درک می کنند؟ اگر این ویژگی ها را نداشته باشند از آنها جدا می شوند. این افراد حساس و زود رنج هستند. پس می توان گفت به راز موفقیت شخصیت شناسی نزدیک نیستند.

 

شخصیت شناسی دسته پر انرژی ها

از ویژگی های این گروه این است در مجالس و جمع های دوستانه و خانوادگی بسیار گرم و پرشور هستند. ورزش را دوست دارند و خیلی اهل رقابت هستند. انرژی بسیار بالایی دارند و بعضی وقت ها هم افراد را به راه های بد میفرستند. در نتیجه نسبت به دو گروه اول به راز موفقیت نزدیکترند.

 

شخصیت شناسی دسته ارتباطات

در آخرین گروه تیپ شخصیت شناسی ما افرادی قرار می گیرند که عاشق گوش دادن، بغل کردن، بوس کردن و هدیه دادن هستند. این افراد دوست دارند دیگران با آنها مهربان رفتار کنند. در عین حال در برقرار کردن ارتباط با دیگران خیلی حرفه ای عمل می کنند. این افراد رابط های خوبی میان افراد و شرکت ها هستند. این گروه بیشترین نزدیکی را با راز موفقیت شخصیت شناسی دارند.

اما فهمیدن این 4 گروه کمی چالشی می شود. اگر شما جز گروه ساختارها هستید، باید بدانید که چه کسانی را آزار می دهید. در عین حال باید نحوه برقراری ارتباط با دیگران را هم یاد بگیرید. این افراد فکر می کنند هیچکس بهتر از آنها نیست.

اگر جزء گروه دوم یعنی تحلیلگرها هستید، باید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید. چرا که وقتی به این 4 دسته نگاه می کنید، گروه تحلیل گرها خیلی زودرنج هستند و خیلی زود حوصله شان سر می رود.

جز هر کدام از این دسته ها که هستید، باید خود را همچون گروه ارتباطات قدرتمند کنید تا به راز موفقیت شخصیت شناسی دست پیدا کنید. همچنین بهتر بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. اما گاهی سخت است که مثل گروه ارتباطات عمل کنید. اما این موضوع ناراحتی ندارد. شما می توانید یک نفر را از گروه ارتباطات استخدام کنید که این کار را برای شما انجام دهد.

 

برای ادامه مطلب فایل ویدئو را مشاهده کنید.

 

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست