پادکست موفقیتوبلاگ

سایز اتفاق های زندگیت = سایز ذهنت

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

زندگی پستی و بلندی های زیادی دارد. گاهی ممکن است به عرض برسید و گاهی هم با یک قدم اشتباه به قعر دره پرت شوید. به هر حال آنچه که در اینجا اهمیت دارد میزان قدرت شما برای پذیرش اشتباهات و یا ظرفیت تان در زمان خوشبختی و موفقیت است.

یک جمله عامیانه وجود دارد که در مورد افرادی که ظرفیت موفقیت را ندارند گفته می شود: «تازه به دوران رسیده». این جمله را زمانی در مورد کسی می گویند که با رسیدن به موقعیت جدید دست و پای خود را گم می کنند. این افراد با تغییر موقعیت و بهتر شدن شرایط زندگی شخصیت و رفتارشان با دیگران عوض می شود. ممکن است با دیده تحقیر به دیگران نگاه کنند گویی که هیچ گاه در موقعیت آنها نبوده اند و یا اصلا شناختی نسبت به آنها ندارند.

اتفاق های زندگی چه تاثیر بر روحیات دارند؟

تازه به دوران رسیده ها ظرفیت شرایط جدید را ندارند و با غرور بیش از حد خود باعث فراری دادن آدمها از اطراف خود می شوند. در مقابل کسانی هم هستند که تندخو و پرخاشگرند و زمانی که با یک مشکل کوچک یا یک برخورد از سوی دیگران مواجه می شوند، واکنش های تندی از خود نشان می دهند. به طوری که یک بحث پیش پا افتاد یا سوء تفاهم به دعوایی حل ناشدنی تبدیل می شود. دلیل همه این مشکلات اخلاقی به فقدان ظرفیت آدمها مربوط می شود که در پادکست موفقیت به طور مفصل در مورد آن بحث شده است.

ظرفیت آدمها چطور تکمیل می شود؟

ظرفیت آدمها چطور تکمیل می شود؟

اگر شما هم تاکنون به این مشکل مبتلا شده اید و قصد دارید این معضل رفتاری را از شخصیت خود بردارید، توصیه می کنیم ظرفیت خود را افزایش دهید. راهکارهای زیادی برای افزایش ظرفیت وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به خاطر آوردن گذشته

گذشته می تواند یادآور خاطرات زیادی باشد که ما را از تغییرات ناگهانی برهاند. اینکه رفتارمان به یکباره نسبت اطرافیان اعم خانواده، دوستان یا اقوام تغییر می کند، با یادآوری خاطرات گذشته می توان تا حد زیادی از غرورهای کاذب کاست. وقتی به خاطر آوریم که قبلا چه کسی بوده ایم، دیگران در حق ما چه لطفی کرده اند، چه خاطرات خوبی را با هم داشته ایم و … باعث می شود تا از مغرور شدن نسبت به موقعیت فعلی کاسته شود.

داشتن صبر و تحمل

یکی دیگر از مشکلاتی که به دنبال کمبود ظرفیت رخ می دهد، پرخاشگری و واکنش های تند نسبت به مسائل روزانه است. اگر سعه صبر داشته باشیم و با تمرین بتوانیم برخی از موضوعات را براحتی بپذیریم، مهربان تر برخورد می کنیم. پرخاشگری و رفتارهای تند در مقابل دیگران باعث اعصاب خوردی هم می شود و نتیجه آن گاهی روزها ذهنمان را درگیر خود می کند.

این در حالی است که می توان از کنار برخی مسائل پیش پا افتاده براحتی عبور کرد. افزایش ظرفیت در این موارد تنها با کوچک شمردن این موضوعات ممکن است. اینکه دوست شما چند دقیقه دیرتر جواب تلفن را بدهد و یا نتواند کمکتان کند، کاملا طبیعی است و برای همه رخ می دهد. پس باید بتوانید خود را قانع کنید این مشکلات برای همه پیش می آید.

در پادکست موفقیت می توانید موضوع ظرفیت آدمها را به طور کامل دنبال کنید.

 

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست