زندگی نامه افراد موفقمقالهوبلاگ

زندگی نامه اپرا وینفری

اشتراک گذاری این مطالب در:

اپرا وینفری متولد ۲۹ ژانویه ۱۹۵۴ که بخاطر شوی تلویزیونی اپرا وینفری چندین جایزه emmy را از آن خود کرده است . این شوی تلویزیونی پرمخاطب ترین برنامه در نوع خود در تلویزنون می باشد . همچنین وی یک کارشناس منتقد خبره کتاب ، یک هنرپیشه نامزد جایزه اسکار و یک ناشر (مجله) موفق است . بر اساس نوشته مجله forbes او ثروتمندبرین زن آفریقایی آمریکایی در قرن بیستم و تنها بیلیونر سیاهپوست در سه سال گذشته است . مجله life از او بعنوان پرقدرت ترین زن در میان نسل خود نام برده است و مجله time وی را یکی از چهارنفر تاریخ که هر دو قرن ۲۰ و ۲۱ را شکل دادند می داند . در ۲۰۰۵ نشریه business week از او بعنوان بزرگترین شخصیت بشردوست (سیاهپوست) در تاریخ آمریکا نام می برد.

وینفری در کیوساک می سیسیپی در یک خانواده باپتیستی متولد شد . والدین او نوجوانانی بودند که باهم ازدواج نکرده بودند . نام اصلی او ارپا گیل وینفری بود که نامی بود که در انجیل از آن ذکر شده بود . اپرا می گوید که بخاطر سختی تلفظ ارپا آنرا به اپرا تغییر دادند . مادرش ورنیتا لی یک کلفت بود و پدرش ورنون وینفری معدنچی که قبل از اینکه عضو انجمن شهرداری شود آرایشگری هم می کرد . هنگامی که اپرا متولد شد پدرش در ارتش بود و بعد از تولد مادرش به شمال مسافرت کرد و او ۶ سال اول عمرش را همراه با مادربزرگش در یک روستای فقیرنشین زندگی کرد . مادربزرگش قبل از ۳ سالگی به وی خواندن آموخت و او را به کلیسای محلی می برد . در آنجا بخاطر تواناییش در خواندن موزون اشعار انجیل به او لقب واعظ داده بودند . در آن دوره زندگی مادربزرگش بخاطر اهمال در انجام کارهای روزمره یا هر بدرفتاری دیگر وی را کتک می زد.

در ۶ سالگی او با مادرش در محله اقلیت نشین پایین شهر میلواکی ویسکانزین زندگی می کرد . مادرش مانند مادربزرگش مشوق و حامی وی نبود . وینفری شرح داده که در آنجا توسط دایی و پسردایی و یک دوست خانوادگی مورد تجاوز واقع شده بود . با وجود زندگی فلاکت باری که داشت توانست دو دوره مدرسه را جهشی طی کند و سوگلی معلم ها شود و زمانی که ۱۳ سال داشت کمک هزینه ای گرفت تا در کلاسهای مدارس معتبر سفیدپوستان در حومه شهر شرکت کند . اگرچه وی بسیار محبوب بود اما توانایی مالی نداشت که مثل سایر همکلاسیهایش داخل شهر برود و خوش بگذراند . مانند بسیاری از جوانان ۱۹۶۰ یاغی شد و به خیابانها فرار کرد . هنگامی که ۱۴ ساله بود مادرش که مستاصل شده بود او را تحویل پدرش در تنسی داد . ورنون سختگیر بود اما مشوق وی و تعلیم و تربیتش را در اولویت قرار داده بود . وینفری یک دانش آموز ممتاز شناخته می شد و در رای گیری ها محبوبترین دانش آموز دختر بود و به تیم سخنرانی مدرسه پیوست و در مسابقات ملی شرح نمایش نفر دوم شد . با برنده شدن در یک مسابقه سخنرانی توانست کمک هزینه ورود به دانشگاه ایالتی تنسی را که یک موسسه قدیمی برای سیاهپوستان است را بدست آورد و در رشته ارتباطات تحصیل کند . در ۱۸ سالگی جایزه دختر شایسته تنسی را نیز بدست آورد .

استادیو اپرا وینفریدوست پسر وی در دبیرستان آنتونی اتی بعدها در مورد وینفری چنین گفت : او می دانست که از زندگی چه می خواهد . او می خواست که ستاره سینما و یک هنرپیشه باشد و من خدا را شکر می کنم که توانست به خواسته اش برسد . او به خاطر این خواسته خیلی چیزها را کنار گذاشت . در ۱۷ سالگی مواد مخدر و امثال آن وارد مدرسه ها شده بود و ما هم به آن آلوده شده بودیم اما او می دانست که چه می خواهد و با تلاش سخت خود را از بند آن آزاد کرد.

اطلاعات بیشتر   درباره اپرا وینفری

اگر به مطالعه زندگی نامه افراد موفق علاقه دارید اینجا را بخوانید

برچسب‌ها:
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست