زنان موفقمقالهوبلاگ

زنان قوی چه ویژگی‌هایی دارند و زندگی را چگونه می بینند؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

زنان قوی چه کسانی چه ویژگی هایی دارند؟ آنها از آسمان که به زمین نمی‌آیند. زنان قوی دقیقا شبیه همه زن‌های دیگر هستند اما به خوبی متوجه شده‌اند که چطور باید از فرصت‌های محیط در کنار توانمندی‌ها و نقاط قوت خود بهره ببرند تا موفق و شاد زندگی کنند. اما شاید بهتر باشد، بدانیم که زنان قوی دقیقا چه کسانی هستند. یعنی چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود تا یک زن را قوی بدانیم.
زنان قوی، کلیشه‌های رایج جنسیتی را می‌شکنند و از راهروی تنگ تعاریفی که زن و مرد را از قالب انسان خارج می‌کند و به جنسیت تقلیل می‌دهد به راحتی می‌گریزند. زنان قوی می‌دانند که فراتر از جنسیت و مانند یک انسان می‌توانند به هر چه که می‌خواهند دست پیدا کنند.
در ادامه با ویژگی‌های یک زن قوی آشنا خواهید شد. اگر یک زن هستید، خواندن این متن برای‌تان خالی از لطف نخواهد بود. اگر هم یکی از آقایان کنجکاو درباره ویژگی زنان هستید باز هم با خواندن این متن بهتر می‌توانید یک زن قوی را بشناسید و به زنان و دختران اطراف‌تان در مسیر قوی شدن کمک بیشتری کنید.

یک ویژگی زنان قوی داشتن پشتکار است

خوب یا بد، درست یا غلط، تقریبا در تمام جوامع، زنان دچار مشکلات و موانعی هستند که راه را برای رسیدن به حقوق‌شان دشوار می‌کند. در چنین شرایطی، دو راه وجود دارد؛‌ یکی جا زدن و تسلیم شدن در برابر شرایط است و دیگری جنگیدن و تلاش برای گریختن از حصار سیمی محدودیت‌ها و کلیشه‌ها. زنان قوی، راه دوم را برمی‌گزینند.
زنان خودساخته پشتکار دارند و در برابر توهین‌ها، موانع، دشواری‌ها و چالش‌ها کم نمی‌آورند. آنها به مسیری که طی می‌کنند کاملا ایمان دارند و به همین خاطر با پشتکار و تلاش در مسیر احقاق آرزوها و خواسته‌های‌شان در حرکت هستند. تلخی و سختی در زندگی وجود دارد اما زنان قوی، این تلخی‌ها و سختی‌ها را بخشی از مسیر می‌بینند و نمی‌گذارند که سیل مشکلات، پاهای‌ پرتوان‌شان را بی‌حس و بی‌حرکت کند.
پشتکار یعنی حتی بعد از اینکه یک بار یا حتی چند بار زمین خورده‌اید باز هم از جای بلند شوید و برای تغییر و بهبود اوضاع‌تان تلاش کنید. زنان قوی تلاش می‌کنند، پشتکار دارند و می‌توانند الگوی جذابی برای تمام کسانی باشند که شکست‌های خود را به زمین و زمان حواله می‌دهند و از پذیرش نقش خود در داشتن یک زندگی شکوفا و زیبا اجتناب می‌کنند.

زنان قوی چه کسانی هستند؟

زنان قوی با خودشان مهربان هستند

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای کامیابی در زندگی بدانید، این است که ارزش حقیقی وجودتان را دریابید. زندگی پر است از مسیرهای پرپیچ و خمی که گاهی در چالش‌های آن، احساس چندان خوبی نسبت به خودتان پیدا نمی‌کنید. اما اگر یک فرد قوی و بااراده باشید، همیشه خودتان را درک خواهید کرد. در سختی‌های زندگی هم می‌دانید که روزگار همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد.
زنان قوی به این ویژگی آراسته هستند که همیشه در شرایط دشوار و سخت زندگی، خود را به خاطر دارند و ارزش‌های وجودی‌شان را در شکست‌ها و ناکامی‌ها نادیده نمی‌گیرند. آنها می‌دانند که همیشه اوضاع بر وفق مراد نیست. پس اگر نتیجه‌ای باب میل نگرفتند، همچنان خودشان را دوست دارند و از سرزنش کردن خود می‌پرهیزند.
باید به عنوان یک انسان عاقل و شایسته به خودتان حق بدهید و بدانید که شکست یا خطا در زندگی همه پیش می‌آید. باید در حرکت بود و از راکد ماندن پرهیز کرد. خودتان را دوست داشته باشید. زنان قوی بسیار خود را دوست دارند و ارزش خود را درک می‌کنند.

اعتماد به نفس داشتن از ویژگی‌های زنان قوی است

اعتماد به نفس، یکی از زیبنده‌ترین ویژگی هایی است که هر فرد در زندگی دارد. زنی که قوی و قدرتمند است، شجاع است و از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است. این اعتماد به نفس از کجا می‌آید؟ این اعتماد به نفس از شناخت دقیق ویژگی‌های خود به وجود می‌آید.
یک زن خودساخته می‌داند که هر فردی، مجموعه‌ای از نقاط ضعف و قوت است. این نقاط ضعف می‌توانند در سایه نقاط قوت، یکی به یکی بدل به نکات مثبت و قوی شود. شجاعت هم از همین نقطه به وجود می‌آید. زن قوی می‌داند که باید با تکیه بر اندوخته‌ای از داشته‌هایش به سمت جلو پیش برود، از شکست نهراسد و به دل ماجرای زندگی برود.
بخش مهمی از اعتماد به نفس مدیون تشویق‌های محیط و اطرافیان است. اما زنان قوی، این نیرو را از درون خودشان می‌جویند و برای بالا بردن اعتماد به نفس‌شان به خود و ارزش‌های درونی‌شان تکیه می‌کنند. این ویژگی عالی است و هر کسی باید چنین رفتاری را در خود تقویت کند.

زنان قوی، به کسی نیازمند نیستند

زندگی در جوامع سنتی و در سایه کلیشه‌های عمومی که درباره زنان وجود دارد معمولا به آنها این را دیکته می‌کند که به تنهایی قادر به زندگی کردن نیستند. کلیشه‌ها می‌گویند که زندگی زنان، تنها در صورتی کامل و راضی‌کننده خواهد بود که با فردی دیگر ازدواج کنند.
اما زنان قوی به خوبی می‌دانند که خودشان برای داشتن و ساختن یک زندگی شاد و بهره‌ور کافی هستند. البته به هیچ‌وجه قصد نداریم که زیبایی و مزایای ازدواج موفق را نادیده بگیریم. ولی واقعیت این است که ازدواج و وجود یک جنس مخالف، لزوما تنها راه رسیدن به آرامش و خوشبختی نیست. زنان قوی برای شادی و رضایت خود در زندگی روی خودشان حساب می‌کنند. در این صورت است که حتی در زندگی مشترک هم مؤثرتر و قوی‌تر ظاهر می‌شوند و قابل اعتماد و اتکا هستند.

زنان قوی، کمال‌گرایی را کنار می‌گذارند

یکی از ویژگی های مهمی را که یک زن قوی به آن آراسته است باید کمال‌گرا نبودن عنوان کرد. زنان قوی به دنبال این نیستند که صد در صد هر چیزی را به دست بیاورند و به یک نقطه ایده آل برسند. این به خاطر ضعف نیست. بلکه به معنای واقع‌بینی عاقلانه‌ای است که در این زنان وجود دارد.
آنها با درک و شعور خود متوجه شده‌اند که امکان رسیدن به صد در صد باعث می‌شود تا از لحظات حال غافل شوند و تمام طول مسیر رسیدن به یک هدف را در استرس و عذاب طی کنند. کمال‌گرایی به ویژه در حالت افراطی اصلا ویژگی خوبی نیست. زیرا هم استرس فراوانی به فرد وارد می‌کند و هم نتیجه مثبتی در پی ندارد. هیچ‌کس و هیچ‌چیز در این دنیا کامل و ایده‌آل نیست. پس کمال‌گرایی باعث می‌شود تا به فردی همیشه ناکام بدل شوید. زنان قوی می‌توانند منابع در دسترس خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند و این یک توانایی ایده‌آل است.

زنان قوی پشتکار دارند و تلاش می‌کنند

در آخر

همان‌طور که در ابتدای متن هم گفته شد، زنان قوی از آسمان‌ها بر زمین نمی‌آیند. شما هم می‌توانید یک زن قوی باشید. قوی بودن برای هر کس معنایی دارد. اما به طور کلی به کسی قوی گفته می‌شود که می‌داند قرار نیست روی این کره خاکی فقط خوشی و شادی را تجربه کند و چالش‌ها و مسیرهای پرفراز و نشیب بسیاری در انتظارش هستند.
توانمندی حفظ خود به عنوان یک فرد فعال، بانشاط و امیدوار در بخش‌های مختلف زندگی است که نشان می‌دهد فردی عاقل و قوی هستید. زنان قوی نسبت به مردان در این مسیر، کار سخت‌تری را پیش رو دارند. زیرا با موانع بسیاری بیشتری رو به رو هستند که جوامع به آنها تحمیل می‌کند. اما چاره چیست؟ دو راه وجود دارد؛ تسلیم شدن و نجنگیدن یا تلاش برای کنار زدن محدودیت‌ها. زنان قوی با طی کردن مسیر باشکوه زندگی به دیگران هم کمک می‌کنند و وجودی سازنده دارند.

اگر فکر میکنید به اندازه‌ی کافی قوی نیستید، احتمالا اعتماد به نفس شما پایین است. به همین دلیل خودساخته شرکت در دوره‌ی کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید:

زنان قوی به این ویژگی آراسته هستند

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست