فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

روش اصلی و واقعی موفق شدن – آنتونی رابینز

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

آیا تا به حال در مورد روش های موفق شدن فکر کرده اید؟ شاید تصور کنید همه آدم ها باید به یک شکل موفق شوند. مثلا اگر یکی از دوستان نزدیک ما با پزشک شدن ثروتمند می شود، تصور میکنیم ما هم باید برای موفق شدن همین مسیر را طی کنیم. یا اگر کسی در حرفه مکانیکی موفق باشد، تنها مسیر موفقیت را مکانیکی می دانیم.

بزرگترین اشتباه در انتخاب مسیر موفق شدن

یکی از بزرگترین اشتباهات ما در پیدا کردن مسیر موفق شدن تقلید و تک بعدی نگاه کردن است. تقلید یعنی اینکه بخواهیم یک مسیر را به همان شکلی که دیگران رفته اند، برویم. در حالی که ممکن است دیگران در آن مسیر موفق شده باشند. اما شاید آن مسیر برای ما مناسب نباشد. به کفش ها، قدم ها، توانایی راه رفتن، اراده، استعدادها و هر چیزی که به موفقیت مرتبط است، در این راه نقش دارد.

بزرگترین اشتباه در انتخاب مسیر موفق شدن

در پیدا کردن مسیر موفق شدن تقلید نکنید

فرض کنید دو نفر در سر یک دو راهی قرار دارند. یکی از این جاده ها صاف و آسفالت شده است. جاده دوم خاکی است و در مسیر آن تعدادی درخت و یک چشمه هم قرار دارد. یکی از آن دو نفر مسیر خاکی را انتخاب می کند و با خوشحالی وارد مسیر می شود. نفر دوم به تقلید از نفر اول وارد مسیر خاکی می شود. در حالی که انتخاب نفر اول از روی فکر و انتخاب آگاهانه بوده است. اما نفر دوم مسیر خودش را برحسب انتخاب اولی و صرفا یک انتخاب تقلیدی انتخاب می کند.

در اواسط مسیر نفر اول با خوشحالی و همچنان پرانرژی مسیر را طی می کند. او از درخت های کنار جاده لذت می برد و قدم ها را به تندی بر میدارد. اما نفر دوم خسته و نالان در مسافتی عقب تر از نفر اول است. کفش هایش برای جاده خاکی مناسب نیست. به شدت از راه رفتن در جاده خاکی، گرد و خاکی که ایجاد می شود و سنگ ریزه هایی که در جلوی پایش می افتد، نالان است. در نهایت روی زمین می نشیند و تصمیم به برگشتن می گیرد. اما نفر اول همچنان با انرژی پیش می رود تا به مقصد می رسد.

موفق شدن و یا شکست ما هم اغلب به همین صورت است. بیشتر ما زمانی که می خواهیم تصمیم گیری کنیم، بدون توجه به شرایط و امکانات خود سعی می کنیم مسیر دیگران را برویم. الگو برداری به خودی خود چیز بدی نیست. اما به شرط اینکه به تقلید و کپی برداری تبدیل نشود. در این مثال فرد اول به طبیعت، چشمه، درخت و جاده خاکی علاقه زیادی دارد. کفش هایش هم مناسب راه رفتن در جاده خاکی است.

اما نفر دوم تا به حال بر روی جاده خاکی پیاده روی نکرده است. کفش های مناسبی برای جاده خاکی را ندارد. او به راه رفتن بر روی زمین صاف و مسطح عادت دارد. او زمان انتخاب مسیر به توانایی ها و شرایط و علاقمندی ها خود توجهی نکرده و فقط به خوشحالی نفر اول بسنده می کند. به همین دلیل مسیر موفق شدن را اشتباه انتخاب می کند.

اما ایا واقعا علت شکست ها مشکلاتی چون پول و تکنولوژی و … (منابع) هستند یا مشکل از جای دیگری است؟
آنتونی رابینز، موفق ترین و پرطرفدارترین سخنران انگیزشی در دنیا، به این سوال پاسخ می دهد. تماشای این ویدئوی انگیزشی و آموزشی را از دست ندهید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست