مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

با انجام این 6 اقدام از شر روابط ناسالم خلاص شوید

اشتراک گذاری این مطالب در:

کارن سلمانسون نقل قول جالبی دارد. او گفته:

گاهی اوقات بهتر است چیزی را رها کنیم و به‌جای امیدوار کردن خودمان به غیرممکن‌ها، سعی کنیم چیز جدیدی را آغاز کنیم.

این حرف سلمانسون در زندگی تک تک ما اتفاق می افتد. حقیقتا گاهی اوقات ما بیهوده سعی می کنیم چیزی را که ارزش و یا امکان حفظ کردن ندارد را به هر طریقی که شده حفظ کنیم، اما باید گفت که اشتباه می کنیم. بهتر است آن چیز را رها و زندگی جدیدی را آغاز کنیم. رابطه  ناسالم عاطفی نیز از جمله چیزهایی است که ممکن است به هر دلیلی آلوده آن شده باشیم و پس از مدتی به این مسئله پی برده باشیم. اما به دلیل درگیری های عاطفی، بیهوده تلاش می کنیم رابطه را حفظ کنیم و یا دوست داریم به رابطه پایان دهیم اما دقیقا نمی دانیم باید از کجا شروع کنیم. در این مقاله ما برای شما از 6 راهکار عملی سخن خواهیم گفت که به کمک آن ها می توانید روابط ناسالم عاطفی خود را پایان دهید و به اصطلاح کات کنید.

چه متوجه شده باشیم چه نه، همگی ما روابط مسموم در زندگی‌مان داریم. این روابط مسموم می‌توانند به افراد مسمومی که بر ارتباط با آن‌ها اصرار می‌ورزیم مربوط شده و یا به عادات و چیزهایی که نمی‌توانیم رهایشان کنیم مربوط شوند، حتی اگر تا حدی بدانیم که آن‌ها به ما آسیب‌زده و یا ما را عقب می‌اندازند.

ممکن است شما هم در زندگی خود گرفتار روابط ناسالم و به اصطلاح مسموم شده باشید. روابطی که با توجیه عشق شروع می شود، ولی پس از مدتی متوجه می شوید که آنچه در میان بوده چیزی جز هوس نبوده. البته ممکن است شما واقعا عاشقانه درگیر یک روابط عاطفی شده باشید، اما متوجه شوید که طرف مقابلتان با شما صادق نبوده و فقط برای گذران وقت و هوس بازی با شما وارد رابطه عاطفی شده است. آنجا است که روابط تیره و تار و در نتیجه مسموم می‌شوند. این لحظه‌ای است که شما تصمیم می‌گیرید چیزی را تغییر داده و بی‌خیال چیزی شوید که از شما سواستفاده کرده است.

در ادامه این مقاله مجله موفقیت سلف مید به 6 راهکار کاربردی و عملی برای خلاصی از شر این روابط عاطفی ناسالم و مسموم اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: تصمیم گیری چیست و آیا قدم‌های مختلفی دارد؟

پذیرش مشکل

چون هیچ دو نفری عین هم نیستند، فقط روابط دوستانه و عاشقانه نیستند که منجر به روابط سمی می‌گردند. این روابط مسموم می‌توانند غذا، شبکه‌های اجتماعی و هر نیروی مخرب دیگری را شامل شوند. نیاز دائمی به تغذیه وسواس‌های فکری مسئله بزرگ‌تری را ایجاد می‌کند که شمارا از واقعیت جدا کرده و تبدیل به تنها واقعیتی می‌شود که شما دوست دارید وجود داشته باشد. قبول اینکه با چیزی مشکل ‌دارید به شما اجازه می‌دهد تا اولین قدم را در راستای رها شدن از شخص، عادت و یا چیزی که اذیتتان می‌کند بردارید.

یافتن سرگرمی

حواستان را پرت کنید. وقتی هوس‌ها شروع می‌شوند، وقتی می‌خواهید گوشی را بردارید و به شخصی که ارزشش را ندارد، زنگ بزنید و یا وقتی‌که احساس تنهایی می‌کنید، دنبال چیزی باشید که حواستان را پرت کند. بدوید، دنبال یک سرگرمی جدید باشید، کارهای جدیدی که همیشه می‌خواستید انجام دهید اما درگذشته نتوانسته‌اید انجام دهید را شروع کنید. سرگرم شدن باعث می‌شود اوضاع قابل تحمل تر و کم‌ضرر تر شود. هر کاری می‌توانید بکنید تا از شر این وضعیت افسرده کننده رها شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین دوست خود و دیگران باشیم و روابطمان را بهبود دهیم؟

تقلیل یا قطع کامل رابطه

اگر رابطه مدنظر یک رابطه مضر است، بهترین کار این است که برای خودتان هم که شده، کاملاً قطع رابطه کنید. قطع کامل رابطه نیازمند قوی بودن و تأدیب نفس است. من فکر می‌کردم ماندن در یک رابطه احساسی مسموم بهتر از تنها بودن است. بیشتر از تنها شدن می‌ترسیدم تا اینکه از جدا شدن از کسی بترسم که به‌اندازه کافی به من احترام نمی‌گذارد. وقتی ارزش خودتان را متوجه شوید، می‌فهمید که کس دیگری خواهد بود که بیشتر از چیزی که تصورش را بکنید، به شما اهمیت بدهد. فقط کافی است صبور بوده و این را به یاد داشته باشید.

اگه رابطه مدنظر یک رابطه ناسالم با غذا یا شبکه‌های اجتماعی است شرایط برای قطع کامل رابطه سخت‌تر خواهد بود و قطع تدریجی این موارد راحت‌تر است. بسیار مهم است که بنشینید و در مورد دلایل این مشکلات فکر کنید. به دنبال حقیقت واقعی بودن، پروسه مشکلی است که برای برنگشتن به این روابط مسموم، باید انجام شود.

درد کشیدن

فقدان آسان نیست. شما باید به خودتان اجازه دهید که غصه‌دار باشید، عزاداری کنید و درد را احساس نمایید. مقاومت در برابر درد کشیدن کار درستی نیست زیرا درد به آرامی شمارا از درون خواهد خورد و دیر یا زود منفجر خواهید شد. وقتی احساسات و افکار به سراغتان می‌آیند، با آن‌ها روبرو شوید. شما احساسات منفی بسیاری را تجربه خواهید کرد اما با گذر زمان می‌توانید آن‌ها را تحت کنترل خود درآورید و درنهایت آن‌ها را به انرژی مثبت تبدیل کنید. انرژی مثبتی که شمارا بالا کشیده و عزمتان را جزم می‌کند تا به‌جای فقط زنده بودن، زندگی کنید.

بدانید که تنها نیستید

هرکس که شروع به رها کردن یک رابطه مسموم می‌کند باید بداند که تنها نیست. من دوست ندارم در مورد اعتیادهایم با دوستان و بستگانم صحبت کنم چون می‌ترسم مورد قضاوت قرار بگیرم اما به خودم اجازه می‌دهم که بنویسم. من از طریق نوشتن فهمیدم که می‌توانم به کسانی که از درون رنج می‌کشند کمک کنم تا از پیله خود بیرون آمده و در مورد آنچه به سرشان آمده صحبت کنند. کسی را پیدا کنید که دوست داشته باشد به حرف‌های شما گوش کرده و از حرف‌هایی که شما بارها و بارها تکرار می‌کنید، عصبانی یا خسته نشود. این شخص می‌تواند یک دوست، خویشاوند، شریک، چهره مذهبی، استاد و یا مشاور باشد. هرکسی که باشد باید از شما حمایت کرده و به شما اجازه دهد خودتان را خالی کنید.

دست از مبارزه نکشید

هر سال، هر ماه، هر هفته، هر روز، هر دقیقه و هر ثانیه یک نبرد است. رها کردن یک نبرد، ذهنی، روحی و جسمانی است. اگر این سه مورد متعادل نباشند آنگاه خیلی راحت دوباره به تله خواهید افتاد. باید هر روز مبارزه کنید تا این سه مورد را متعادل نگه‌دارید. شما روزهای بدی را خواهید داشت؛ حتی ممکن است از زندگی‌تان سیر شوید؛ بااین‌حال از ذره ذره وجود و انرژی‌تان استفاده کنید تا میل خود را سرکوب کرده و روز را به پایان برسانید. هر اتفاقی که افتاد، دست از مبارزه نکشید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست