انگیزشیمقالهوبلاگ

این راز را با همه به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری این مطالب در:

حتما شما هم تاکنون این جمله و یا مضمون این جمله را شنیده اید که: «ظاهر زندگی خود را با باطن زندگی دیگران مقایسه نکنید». ولی شاید عمیقا درباره آن تامل نکرده باشید و قضاوت ها و مقایسه های نادرستی در مورد زندگی افراد موفق اطراف خود داشته اید که در نتیجه منجر به نا امیدی شما از رسیدن به اهدافتان در زندگی شده باشد.

ما برای یادآوری این که نباید با عینک ظاهر بینی به زندگی مردم نگاه کرد، دو تجربه کاری از دو زن موفق را آورده ایم و نگاه مختصری به ظاهر و باطن زندگی آن ها بر اساس اظهارنظرهایشان کرده ایم. پیشنهاد می کنیم متن را تا انتها بخوانید و اندکی تامل نمایید.

ملیسا گیبس دارای موفقیت های زیادی در حرفه ی خود می باشد. او در صنعت ساخت که مردان به آن چیره گشته اند و هم چنین خارج از محیط کاری بسیار مورد احترام قرار می گیرد. مدام از او برای حضور در نشست های هیئت مدیره و کمیسیون ها دعوت می شود و و … .

دو تجربه کاری از زنان موفق

در مراسم سخنرانی کنفرانسی که اخیرا برای حرفه های جوان برگزار شد، گیبس بعضی از جوانب موثر از رزومه اش را در میان گذاشت و گفت «شاید شما فکر کنید که من همه چیز را با هم دارم و تمام جواب های سوالات شما پیش من است! اما من از جوانب دیگر به قضایا نگاه می کنم، من کاملاً و در نهایت اینگونه که فکر می کنید نیستم. من فکر می کنم نسبت به آن چه که بیشتر زمان ها انجام می دهم نظری ندارم».

او حتی در مقابل دستاوردهای حرفه ای قابل توجه اش و درباره ی تلاش هایش با تواضعی که داشت سخن گفت.

هیچ وقت درون خود را با بیرون بقیه مقایسه نکنید – آنه لاموت

برای حرفه های جوان که در میان مخاطبان اشباع شده است، گیبس به عنوان یک الگوی عالی بود – کسی که برتر بود و محترم شمرده می شد، چرا که به سطح بالایی از موفقیت های حرفه ای و شخصی رسیده است. – درون او بسیار گیرا و چشم گیر بود.

من کار داوطلبانه موثر و توسعه یافته او را همانند دستاوردهایش در صنعتی که توسط مردان تسخیر شده است، تحسین می کنم. من حتی فکرش را هم نمی کردم که او به چنین موفقیت هایی دست پیدا کرده باشد.

او سپس درونش را به اشتراک گذاشت. شنیدن این که این زن همبستگی دراماتیک خود را بین موفقیت ظاهری اش و تجربه ی خودش توصیف می کرد بر بیانه های او صحه می گذاشت.

این من را یاد موقعیتی انداخت که یک سال پیش در آن قرار داشتم. در شام تئاتر، دوباره با بعضی از دوستانی که مدت ها ندیده بودم ارتباط برقرار کردم. آنها چیزهایی این چنینی می گفتند « اوه خدای من، به نظر میاد خیلی کارت درسته، حالت چطوره؟»

بر اساس معیارهای خارجی، من به سطح بالایی در حرفه ی خودم رسیده بودم. ارتقا دادن خود در کسب و کارم به عنوان یک الزام به حساب می آمد، و تمام دوستان من تمام دستاوردهای قابل مشاهده من که در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذاشتم را می دیدند.

من بارها به آن ها گفته بودم، بله، من موفقیت های زیادی را به دست آورده ام. در انتشارات معتبری نویسندگی می کردم و به کشورهای دیگر سفر می کردم و برای گروه های زنان سخنرانی می کردم.

من هم چنین زیاد گریه کرده ام. من خودم را ورای ظرفیتم پیش بردم،. این احساس در من به وجود آمده بود که من به اندازه کافی عملکرد مناسبی ندارم. از سفر و پیگیری پروژه های زیاد خسته شده بودم، خودم را سرزنش می کردم که دیگر در ارائه، دوره یا مقاله ی بعدی شرکت نکنم. به علاوه، عدم قطعیت مالی کارهای پروژه محور نیز عوارض خود را بر جای می گذاشت.

همانند گیبس، بیرون و ظاهر من زنی را نشان می داد که برای حرفه اش پیشرفت می کند و ستایش هایی را برای کارش دریافت می کند؛ اما درون من پریشان و آشفته بود، ولی اکثر مردم متوجه آن نمی شدند.

برای مثال، با در میان گذاشتن نا امنی هایم درباره نویسندگی برای انتشاراتی جدید و احتمال رد شدن، یکی از دوستانم به من گفت که او چگونه 9 ماه را بر روی فیلمنامه ای کار کرد که کسی آن را انتخاب نکرد، با این حال اکنون او در حال آغاز قطعه ای جدید است. با شنیدن مقاومت او، از دلهره ام کم شد، و دیگر کمتر احساس تنهایی می کردم.

گیبس و من درباره تجارب خود صحبت کردیم و باطن خود را به اشتراک گذاشتیم. ما موافقیم که به اشتراک گذاری واقعیت و آسیب پذیری ها به مردم کمک می کند تا کمتر احساس جدا شدن به آن ها دست دهد و به ما در ایجاد ارتباطی عمیق تر و حرفه ای تر کمک می کند.

به علاوه، گیبس باور دارد که چیزی که یک مدیر را به یک راهبر تبدیل می کند اصالت است – تمایل به قدردانی کردن از ناامنی ها و معایبشان – .

در سخنرانی های گیبس، او یک یک کلیپ از «مهاجمان کشتی از دست رفته» پخش کرد که در آن از جونز هندی پرسیده شد قرار است چگونه کار مشکلی را با موفقیت انجام می دهد. او پاسخ داد «نمی دانم، با پیشرفت حتما این کار را انجام خواهم داد»

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست