فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

رابطه – چرا ما آدم های سخت رو انتخاب میکنیم

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

یکی از مشکلات اغلب ما در سنین جوانی پیدا کردن شریک زندگی است. همه انسان ها به داشتن یک روابط صمیمانه و مبتنی بر عشق و علاقه نیاز دارند. اما این کار راحت نیست و پیدا کردن عشق گاهی چنان دشوار و پیچیده می شود که دچار سردرگمی می‌شویم. از سوی دیگر تنهایی هم باعث افسردگی و دلسردی می شود.

آدم های سخت چه کسانی هستند؟

آدم های سخت در عشق و رابطه کسانی هستند که از نظر رفتاری و اخلاقی فاصله زیادی با ما دارند. اگر این افراد در قالب جنس موافق باشند، تحمل کردنشان به شدت سخت و غیرقابل تصور است. اما زمانی که در جنس مخالف و به عشق تبدیل می شوند، حاضر می شویم با تمامی بدی ها و کاستی ها تحملشان کنیم. برای مثال شاید تحمل یک همخانه یا هم اتاق حسود و یا بیش از حد کنجکاو برایتان دشوار باشد. گاهی هم کنترلتان از حد خارج می شود و او را کنار می زنید.

اما در مورد آدم های سخت در رابطه و عشق تحملشان راحت تر است. بسیاری از این افراد قابل تغییر نیستند و به همان شکلی که هستند، باقی می مانند. دلیل بسیاری از جدایی ها و طلاق ها انتخاب انسان های سخت است. در واقع این ندای درونی و حس ناخودآگاه ما باعث می شود که به سمت این افراد کشش پیدا کنیم. اما وقتی احساسات و هیجانات پس از مدتی فروکش می کند، دیگر این ندای درونی و حس ناخودآگاه ما نیست که در مورد ادامه یا اتمام رابطه تصمیم می گیرد.

در مورد آدم های سخت در رابطه و عشق تحملشان راحت تر است.

چطور در انتخاب عشق باید عمل کرد؟

انسان های سخت برخلاف میل ما تمایل زیادی به برقرار رابطه عاشقانه نیستند. استراتژی آنها بیشتر مبتنی بر بی محلی و یا بی اهمیت جلوه دادن ارتباط است. عشق در نظر آنها موضوعی عادی و معمولی است و برای آن ارزش و ارج زیادی قائل نیستند. در حالی که در یک رابطه عاشقانه و عقلانی مهر و محبت کاملا دوسویه و متقابل است. از یکی مهر محبت و از دیگر واکنش مثبت نشان داده می شود. اما اگر یکی از طرفین فرد سرسختی باشد، یکی مدام محبت می کند و دیگر محبت ها را بی پاسخ می گذارد. پس از مدتی نفر اول از محبت کردن ها و دریافت پاسخ ناامید و دلسرد می شود.

یک توصیه مهم روانشناسان در مورد روابط عاشقانه و پیدا کردن شریک زندگی رفتن به سمت کسی است که از نظر عقلانی بیشترین تناسب را با ما و خواسته هایمان دارد. وقتی براساس احساسات و هیجانات تصمیم می گیریم، پس از مدتی این این احساسات فروکش می کند و اگر فرد مورد نظر متناسب نباشد، قادر به تحمل او نخواهیم بود و لاجرم کار به جدایی و بحث و جدل های طولانی می کشد.

عقل و منطق برای انتخاب عشق اهمیت زیادی دارد و همراه با احساسات می تواند روابط را صمیمانه تر و عاشقانه تر کند. پس اگر می خواهید انتخاب درستی در زندگی مشترک داشته باشید بهتر است معیارهای منطقی را هم مد نظر قرار دهید.

دلایل علمی انتخاب انسان های سرسخت در عشق را می توانید در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

 

 

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

  • باسلام و ممنون از شما
    می خواستم بگم این همه ویدیوی عالی …
    پس من بعنوان یه مشاهده کننده چرا لااقل یک لایک نمیدم!!!!
    امیدوارم این نظر منو بذارین توی سایتتون.

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست