مقالهوبلاگ

دیگر نگران حرف ها و تفکرات مردم در مورد خود نباشید

اشتراک گذاری این مطالب در:

شما مجبور نیستید آن گونه که افراد دوست دارند و در موردتان فکر می کنند زندگی کنید. من نیز مجبور نیستم همانی باشم که سایرین از من انتظار دارند. این اشتباه آن هاست و من مقصر نیستم.

عبارت بالا نقل قولی از ریچارد پی. فیمن بود که قرار است در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم. به عبارت روشن تر در این نوشته می خواهیم به شما بگوییم که چرا نباید به حرف ها و قضاوت های مردم اهمیت دهید. در ادامه 5 دلیل قانع کننده ای را مطرح می کنیم که قطعا به سادگی از آن ها نمی توانید بگذرید:

دلیل اول این است که بدانید راضی نگه داشتن همه  غیر ممکن است. بیش از 7 میلیارد نفر روی کره خاکی زندگی می کنند و نمی توان همه افراد را مجبور کرد کارهای شما را تایید کنند. تنها کسی که باید به فکر راضی نگه داشتنش باشید خودتان هستید. پس این مسئله را هیچ وقت فراموش نکنید.

دلیل دوم این است که بدانید نیازی به تحمل استرس درباره دیدگاه های دیگران نسبت به خود ندارید. نگرانی مداوم در مورد افکار دیگران و نظری که در مورد شما و فعالیت هایتان دارد، چیزی جز استرس روحی و روانی برایتان نخواهد داشت.

دلیل سوم این است که بدانید این نگرانی ها می تواند برنامه ها و پیشرفت شما را خراب کند. پس سعی کنید فقط بر روی خودتان و اهدافتان تمرکز کنید.

دلیل چهارم این است که حواستان باشد در انتهای روز، تنها چیزی که باید برایتان مهم باشد، خودتان و احساساتتان است.

دلیل پنجم باور این مسئله است که افرادی که شما را قضاوت می کنند اصلا مهم نیستند. بدانید افرادی که دوستتان دارند و از شما پشتیبانی و حمایت می کنند، هرگز حرف های منفی پشت سرتان نمی زنند. این افراد باید برای شما مهم باشند.

والدینم همیشه به من می گفتند حرف های زیادی در مورد زندگیم به دیگران نگویم. آن ها همیشه به من می گفتند موضوعات زندگیم را به صورت خصوصی پیش خود نگه دارم و در مورد آن ها با کسی صحبت نکنم. برای چندین سال متوالی، تلاش کردم نصیحت والدینم را همیشه در ذهن داشته باشم و از آن تبعیت کنم. من حرف والدینم را گوش دادم، چون از حرف هایی که دیگران در مورد من می زدند ناراضی و نگران بودم و دوست نداشتم کسی قضاوتی در مورد من داشته باشد. دوست نداشتم سایرین مرا به شیوه بدی مورد قضاوت قرار دهند و فکر بدی در مورد من داشته باشند. دوست داشتم چیزی جز خوبی از من نگویند. اما زندگی کردن با این حس نگرانی، برایم بسیار دشوار و البته خسته کننده بود. به همین خاطر یک روز تصمیم گرفتم این شرایط را عوض کنم.

شما مجبور نیستید آن گونه که افراد دوست دارند و در موردتان فکر می کنند زندگی کنید. من نیز مجبور نیستم همانی باشم که سایرین از من انتظار دارند. این اشتباه آن هاست و من مقصر نیستم.

ریچارد پی. فیمن

چند سال گذشت و من در مورد این که توانسته بودم خود را به طور کامل تغییر دهم، بسیار خوشحال بودم و حس غرور می کردم. در نهایت از این که نگران افکار و قضاوت های سایرین باشم دست کشیده بودم. حالا دیگر از به اشتراک گذاشتن زندگی، داستان، موفقیت ها و چالش های زندگیم با دیگران نگران نبودم. در این شرایط می توانستم با ذهنی باز از زندگی خود لذت ببرم و از انتقادات دیگر در مورد کارهایی که انجام داده بودم نترسم. البته این را هم باید بگویم که رسیدن به چنین نقطه ای اصلا اسان نبود. من کشمکش سخت ذهنی با خود داشتم و تنها دلیلم برای برنده شدن در این مبارزه این بود که درک کرده بودم صحبت ها و نظرات دیگران در مورد من و زندگیم زیاد مهم نیست و نگرانی در این مورد باعث آسیب رساندن به سلامتی ام می شود. اگر شما هم چنین احساسی دارید و با آن دست و پنجه نرم می کنید بهتر است 5 نکته ای که در این مقاله بیان می کنیم را همیشه به خاطر داشته باشید. این موارد به شما کمک می کند نگران عقاید و نظرات دیگران در مورد خود نباشد و زندگی بهتری را تجربه کنید.

راضی نگه داشتن همه  غیر ممکن است

معمولا راضی نگه داشتن همه افرادی که در اطراف شما زندگی می کنند غیر ممکن است. بیش از 7 میلیارد نفر روی کره خاکی زندگی می کنند و نمی توان همه افراد را مجبور کرد کارهای شما را تایید کنند. تنها کسی که باید به فکر راضی نگه داشتنش باشید خودتان هستید. پس این مسئله را هیچ وقت فراموش نکنید.

ممکن است شما بهترین فرد در دنیا باشید اما باز هم یک نفر پیدا می شود که از رفتار و کارهایتان متنفر است. شاید هلو رسیده ترین و آبدارترین هلوی دنیا باشد، اما باز هم ممکن است یک نفر در دنیا باشد که از هلو متنفر است.

لازم نیست استرس داشته باشید

نگرانی مداوم در مورد افکار دیگران و نظری که در مورد شما و فعالیت هایتان دارد، چیزی جز استرس روحی و روانی برایتان نخواهد داشت. کارهای بسیاری وجود دارد که باید در موردشان نگران باشید و به آن ها فکر کنید. اجازه ندهید دیگران شما را کنترل کنند. به خاطر داشته باشید که تنها یک بار فرصت زندگی دارید؛ پس تا جایی که می توانید از این فرصت بهره مند شوید.

 این نگرانی می تواند برنامه ها و پیشرفت شما را خراب کند

زمانی که در حال انجام پروژه های شخصی هستید، تنها چیزی که باید در موردش نگران باشید خودتان هستید. بهتر است همیشه صداهای خارجی را مسدود کنید و بر روی توسعه خود تمرکز نمایید. اگر این کار را نکنید، هرگز به سمت جلو حرکت نخواهید کرد. همیشه بالاترین اولویت را به خودتان بدهید.

همه چیز برای شما است

در انتهای روز، تنها چیزی که باید برایتان مهم باشد، خودتان و احساساتتان است. سوالاتی را از خودتان بپرسید: من در زندگی خود شاد و خوشحال هستم؟ آیا از دستاوردهای زندگی راضی هستم؟ در این مدت قوی تر و بهتر شده ام؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت بود، پس جای نگرانی نیست.

افرادی که شما را قضاوت می کنند اصلا مهم نیستند

هرگز نگران حرف های دیگران در مورد خودتان نباشید. به خاطر داشته باشید که شما قدرت باورنکردنی دارید. افرادی که دوستتان دارند و از شما پشتیبانی و حمایت می کنند، هرگز حرف های منفی پشت سرتان نمی زنند. این افراد باید برای شما مهم باشند.

قبل از این که بخواهم این مقاله را به پایان برسانم یک موضوع مهم دیگر هم هست که دوست دارم با شما در میان بگذارم. ماهیت انسان، قضاوت کردن دیگران است. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که همیشه دیگران را قضاوت می کنند، همین امروز این کار را متوقف کنید. بر روی خودتان تمرکز کنید و اجازه دهید دیگران به زندگی خودشان برسند.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست