مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

دست از جنگیدن بردارید!

اشتراک گذاری این مطالب در:

احتمالا شما نیز مانند بسیاری دیگر از افراد دیگر تجربه ای مبنی بر، دعوا سر مسائل بی اهمیت و عدم توانایی حل آن ها داشته اید. این دست آورد ذاتی ماست که قادر نیستیم به درستی بر روی مسائل گذشته مان کار کنیم.

بارها شده است که به سادگی از کنار مسائل عبور می کنیم یا برای اجتناب از درگیری، سازش می کنیم و معتقدیم که قضیه خود به خود و به طور معجزه آسایی فقط با گذشت زمان حل می شود. اما این تصور غلطی است که باید اصلاح شود. ولی چگونه؟

در این مقاله به چهار گام اساسی اشاره می کنیم که می توانید از آن استفاده کنید تا چرخه منفی روابط را از بین ببرید و یک چرخه مثبت و سالم تری را برای قوی تر ساختن رابطه تان، آغاز کنید.

در گام اول شما باید نقش خود را در رابطه بشناسید. در گام دوم باید به واکنشی که در شرایط حساس و هیجانی از خودتان می دهید توجه کنید و شدت آن را بسنجید. گام سوم نیزی چیزی جز آن که بدانید دقیقا چه چیزی می خواهید بگویید، نیست و سرانجام در گام پایانی شناسایی نیازهایتان است. این که ببینید، آیا می توانید به طور صریح بیان کنید که از شریکتان چه چیزی می خواهید؟

به کمک این 4 گام سایت موفقیت خودساخته شما می توانید هر نوع رابطه ای، چه رابطه با شریک زندگی تان و چه روابطی کاری و دوستانه را بهبود بخشید.

4 گام برای بهبود روابط و تبدیل آنها به یک رابطه ی قوی تر و سالم تر

آیا تا به حال شما و شریکتان بر سر موضوعات بی اهمیت دعوا کرده اید و ناگهان متوجه شوید که همه چیزهای بدی که اتفاق افتاده است از زمانی آغاز شده است که با هم بوده اید؟ این تجربه را همه داشته ایم. این دست آورد ذاتی ماست که قادر نیستیم به درستی بر روی مسائل گذشته مان کار کنیم.

بارها شده است که به سادگی از کنار مسائل عبور می کنیم یا برای اجتناب از درگیری، سازش می کنیم. بر این باور هستیم که اگر درباره آن صحبت نکنیم و زمان بگذرد، علت درگیری به صورت شگفت انگیزی از بین خواهد رفت. اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد. آسیب ها باید درمان شوند و برای درمان آن باید در مورد آن صحبت کنیم و آن را ارزیابی کنیم.

با گذشت زمان، این آسیب ها تبدیل به خشم می شوند. و این خشم نهان خواهد شد و دفعه بعد، احساس می کنیم که برای شریکمان اهمیتی نداریم یا توسط او نادیده گرفته می شویم و با شدت قبلی با او برخورد می کنیم. در این مرحله، معمولا سرزنش را آغاز می کنیم و هر اتفاقی که می افتد را از طرف شخص مقابل می بینیم. این زمانی اتفاق می افتد که در چرخه ی منفی گرایی بدون پایان یا بدون نتیجه قرار می گیریم.

اما بعد از آن دو نفر در رابطه وجود خواهند داشت. دو نفر کار می کنند و همچنین دو نفر، رابطه را به سمت یک چرخه پیش می برند. این چرخه منفی تا زمانی که هر دو واکنش نشان می دهند ادامه می یابد. به همین دلیل بسیار مهم است که هر دوی شما متوجه شوید که خارج شدن از چرخه و ایجاد یک چرخه ی مثبت، چیزی است که هر دوی شما برای کار با یکدیگر به آن نیاز دارید. (یک نفر باید ارتباطات را ایجاد کند به جای اینکه ارتباطات را قطع کند).

در اینجا چهار گام وجود دارد که با رعایت آن ها، چه در تعامل با شریک زندگی تان و چه دوستان و شرکای کاری تان، می توانید از آن استفاده کنید تا چرخه ی منفی را از بین ببرید و یک چرخه مثبت و سالم تری را برای قوی تر ساختن رابطه تان، آغاز کنید.

برای مطالعه بیشتر : چطور یک رابطه خوب را حفظ کنیم؟

گام 1: نقش خود را در رابطه بشناسید.

هر دوی شما در این رابطه با هم هستید؛ هر دو واکنش نشان می دهید و آسیب های گذشته را هر دو ایجاد کرده اید.

تمایل داریم که به این مشکل و راه حل آن، از بیرون نگاه کنیم، رها کردن آن کاملا بی فایده است. اگر هر دو متوجه شوید که توانایی تغییر چیزها را دارید، می توانید از لحظاتی که با یکدیگر ارتباط ندارید استفاده کنید و یک رابطه ی قوی تر را بسازید.

گام 2 : هشدار! واکنش خود را بسنجید.

تنها یک لحظه طول می کشد تا چیزی اتفاق بیفتد. احساس می کنیم که انرژی درونی مان ما را به سمت نشان دادن یک واکنش سوق می دهد، یا با فرار کردن از آن محل به سمت یک مکان دور یا با درگیر شدن و بالا بردن صدایمان. هر کدام از واکنش های بالا برای شریکتان نیز رخ می دهد و هر دوی شما را به سمت چرخه ی معروف سوق می دهد. اما به خاطر داشته باشید که واکنشی که شما نشان می دهید، می تواند به جای این که هر دوی شما را به هم نزدیک کند، شما را از شریکتان دور سازد.

اگر متوجه شدید که می خواهید واکنش نشان دهید، به شدت واکنش تان توجه کنید. اگر نمی توانید خود را آرام کنید، بگذارید کمی زمان بگذرد. بگذارید شریکتان متوجه شود که شما برای اینکه چیزی نگویید و کاری را انجام ندهید که بعدا پشیمان شوید، به زمان نیاز دارید. زمانی که آرام شدید و احساس کردید که حس نشان دادن واکنش دیگر وجود ندارد، به گام 3 بروید.

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین دوست خود و دیگران باشیم و روابطمان را بهبود دهیم؟

گام 3: بدانید که دقیقا چه چیزی می خواهید بگویید.

همان طور که آرام می شوید، توجه کنید که دقیقا درون شما چه اتفاقی می افتد و آن اتفاق، همان چیزی است که دقیقا می خواهید در مورد خودتان بگویید.

احساسات خودتان و آنچه منجر به خشم و سرخوردگی می شود را شناسایی کنید. آیا از این که احساسات تان یا تفکراتتان برای شریک تان مهم نیست، احساس ناراحتی می کنید؟ آیا از اینکه کاری را انجام داده اید که به شریک تان آسیب زده است (یا کاری که پتانسیل ضربه زدن به آن را دارد)، احساس گناه می کنید؟ آیا از این که به کارهای شما اهمیت داده نمی شود و یا هیچ وقت به اندازه ی کافی کارهایتان خوب نبوده است، احساس سرخوردگی و بی فایده بودن می کنید ؟

اگر بتوانید هریک از این اضطراب ها را شناسایی کنید، تصور کنید چه اتفاقی می افتاد اگر به جای اشاره کردن و دفاع کردن، با صدای بلند به آنها تذکر می دادید؟

بیشتر بخوانید: 10 کاری که هر روز می توانید برای رشد فردی تان انجام دهید

گام 4: نیازهایتان را شناسایی کنید.

ببینید، آیا می توانید به طور صریح بیان کنید که از شریکتان چه چیزی می خواهید؟ شریکتان چگونه می تواند به شما کمک کند؟ آیا به آرامش نیاز دارید؟ آیا شما نیز به او کمک خواهید کرد؟ آیا به او احتیاج دارید تا به حرف هایتان گوش دهد؟ این نیازها را به روشنی بیان کنید.

این تمرین را یک بار همراه با شریکتان انجام دهید و ببینید که چه اتفاقی خواهد افتاد. من اطمینان دارم که شما یک راه بسیار متفاوتی را برای ارتباط با یکدیگر پیدا خواهید کرد. اگر یاد بگیرید که این کار را انجام دهید، می توانید یک چرخه مثبت ایجاد کنید که در آن هر دوی شما احساس نزدیکی و ارتباط بیشتری را با یکدیگر خواهید داشت.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست