فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

در سال جدید مثل عقاب زندگی کن ، نه مرغ هایی که اطرافت رو پر کردن

اشتراک گذاری این مطالب در:

اگر می خواهید در سال جدید مثل یک عقاب زندگی کنید، اول باید به آرامش روحی برسید. برای آرمش باید واژگان عاطفی بیشتری را یاد بگیرید. وقتی احساسات خود را در قالب کلمات بیان می کنید، مغز از استرس و تشویش رها می شود. ما گمان می کنیم جملات زیبا فقط برای جذب دیگران است. در حالی که جملات زیبا ابتدا برای آرامش روحی خودمان موثر است. کلمات بر روی مغز تاثیر درمانی دارند. وقتی قادر نباشیم احساساتمان (اعم از خوب یا بد) را در قالب کلمات بیان کنیم، به استرس مبتلا می شویم.

در سال جدید از واکنش های ناخودآگاه پرهیز کنید

اول به خودتان «نه» بگویید

یکی از مشکلاتی که از همان کودکی به ما آموخته می شود، ناتوانی در نه گفتن است. وقتی از کودکی اینطور تربیت می شویم که در مقابل بزرگترها «نه» نگوییم. وقتی خود را دست کم می گیریم و دیگران را دست بالا می دانیم، قادر نیستیم در مقابل خواسته های نابجای آنها بمانیم. اگر اینطور تربیت شده اید برای درمان هنوز هم دیر نشده است. باید در سال جدید از خودتان شروع کنید. در مقابل خواسته های نابجای خودتان براحتی نه بگویید و اجر نکنید.

وقتی می دانید نوشابه های گازدار به دندان هایتان آسیب میرساند، از خوردنش امتناع کنید. حتی وقتی در اوج تشنگی در مقابلتان قرار دارد، یک لیوان آب سالم را جایگزینش کنید. اگر می خواهید در سال جدید قدرت نه گفتن به دیگران را پیدا کنید، اول باید در مقابل تمنیات نابجای خودتان بمانید. با تفریحات کوچک از زندگی روزانه لذت ببرید تا قدرت مقابله با وسوسه های بزرگ را پیدا کنید.

در سال جدید از واکنش های ناخودآگاه پرهیز کنید

شاید برایتان پیش آمده باشد که در مورد یک اتفاق یا موضوع رفتارهای آنی و عجولانه ای از خود نشان می دهید. مثلا بخاطر یک موضوع خیلی ساده از دوستتان عصبی می شوید. بدون اینکه به نتیجه عصبانیت خود نگاه کنید، با دوستتان رفتار تند و خشونت آمیزی داشته باشید. اما بعد از چند دقیقه که آرام شدید متوجه شوید که رفتارتان درست نبوده و بخاطر یک موضوع خیلی کوچک نباید اینطور رفتار می کردید.

دلیل این رفتارتان ناتوانی در کنترل رفتارهای ناخودآگاه است. در بسیاری از مواقع رفتارهایی از ما سر میزند که نسبت به آن و عواقبش آگاه نیستیم و بعد از مدتی پشیمان می شویم. برای کسی که بخواهد مثل یک عقاب زندگی کند، آگاهی نسبت به تمامی رفتارهایی که از او سر میزند، اهمیت دارد.

علاوه بر رفتار، باید در سال جدید مراقب صحبت کردنتان هم باشید. گاهی پیش می آید که در بین جمع حرف هایی زده می شود که دیگران رنجیده می شوند. زیرا حرف ها بدون فکر کردن از دهان خارج می شوند. قبل از اینکه حرف بزنید، اول در مورد آن خوب فکر کنید و عواقبش را بسنجید. با این نوع رفتارها، شأن و شخصیت شما بالاتر می رود.

بر روی عقاید مخالف فکر کنید

سعی کنید در سال جدید هیچگاه در مقابل عقاید متضاد با خود جبهه نگیرید. سعی کنید عقاید مخالف را بشنوید و روی آن فکر کنید. این نوع رفتارها نه تنها شخصیت شما را بالاتر می برد. بلکه یک تمرین صبوری هم هست. وقتی حرفی مخالف با نظر خود را می شنوید و سکوت می کنید، به مرور سختی ها برایتان بی اهمیت و سعه صدرتان بیشتر می شود.

خودت باش! با تمام توانایی های که داری خودت باش نه آن چیزی که محیط و اطرافیان به تو القا می کنند. احتیاط بیش از حد، ترس بیش از حد، و محدودیت زیاد، سازنده نخواهد بود. باید بدانی که در حقیقت چیستی و چقدر قدرت داری؟
نباید این تصمیم گیری را به تعویق انداخت. همین حالا، همین امروز، جهت درست زندگی تان را پیدا کنید. نه فقط برای سال جدید یا هفته جدید، برای تمام اوقات زندگی با عزمی راسخ به سمت بهتر شدن از قبل پیش بروید.
خودساخته این فیلم انگیزشی را به شما تقدیم می کند. گوینده به نکات ارزشمندی درباره شناخت خود و تغییر اشاره می کند.
امیدواریم با دیدن آن گام های محکم تری در مسیر موفقیت بردارید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست