مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

با این 8 راهکار ساده، در سال جدید ثروتمند شوید

اشتراک گذاری این مطالب در:

افراد و منابع زیادی وجود دارند که ایده های مختلف و گاها عجیبی برای کسب ثروت ارایه می دهند. بسیاری از این ایده ها شامل کم کردن هزینه ها می شوند. اما حقیقت این است که افراد ثروتمند، با کم کردن هزینه ها به ثروت مورد نظرشان نرسیده اند. شما مجبور نیستید برای کسب ثروت، از یک خوردن یک فنجان قهوه در کافه ی مورد علاقه تان و یا هر لذت کوچک دیگری بگذرید تا بتوانید کمی پول ذخیره کنید. درست است که خرج های بیش از اندازه و حساب نشده قطعا می توانند شما را ورشکست کنند، اما راهکارهای بهتری برای کسب ثروت وجود دارد که به شما کمک می کنند به جای کم کردن هزینه ها، درآمدتان را مطابق با خرج هایتان افزایش بدهید.

همانطور که می دانید، برای کسب سرمایه و ثروت، باید کمتر از درآمدتان خرج کنید، اما اگر درآمدتان در حال حاضر در حدی است که تماما برای مخارج ضروری خود و یا خانواده تان صرف می شود، پس چگونه می توان انتظار داشت که خرج کمتری داشته باشید و ثروتمند شوید ؟

اگر در رابطه با  موفقیت در کسب و کار جدی هستید، باید تمرکزتان را روی راهکارهای کسب درآمد بگذارید. درآمدتان را باید در حدی افزایش بدهید که امکان پس انداز و سرمایه گذاری داشته باشید. در این مقاله، 8 راهکاری را به شما معرفی می کنیم که می توانید به کمک آن ها درآمدتان را در سال جدید افزایش دهید و ثروتمند شوید .

میلیاردرها، از قوانین ساده و مشترکی برای رسیدن به ثروت و افزایش آن استفاده می کنند. دانستن این قوانین می تواند بسیار مهم باشد، اما مهم ترین مرحله و شاید سخت ترین مرحله، مرحله ی عمل کردن است. دانستن این قوانین در تئوری کمکی به افزایش درآمد و در نهایت ثروت شما نخواهد کرد. پس قبل از اینکه شروع به خواندن این مطلب بکنید، خودتان را برای ایجاد تغییرات در زندگی و طرز فکرتان آماده کنید. در این مقاله خودساخته 8 قانون ساده اما مهم رسیدن به ثروت را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید ثروتمند شوید، این عادت ها را کنار بگذارید

1- اهداف مالی داشته باشید

همانطور که همزمان با شروع سال جدید، اهداف و برنامه های جدیدی برای خودتان تعیین می کنید، بهتر است اهداف مالی مشخصی نیز تنظیم کنید. باید بدانید که در سال جدید دقیقا می خواهید چه میزان درآمد و ثروت کسب کنید و تا چه زمانی می خواهید به آن برسید. زمانی که مبلغ و زمان مورد نظرتان را مشخص کنید، هر راهی که برای به دست آوردن آن به نظرتان درست و قابل انجام می رسد را روی کاغذی یادداشت کنید. ممکن است در حال حاضر ندانید که دقیقا از چه راهی می توانید به درآمد مورد نظرتان برسید، اما با تعیین دقیق میزان پول و زمان دسترسی به آن، راحت تر می توانید راه حل های جدیدی برای کسب ثروت به دست بیاورید و توانایی تان را در درک موقعیت های پیشرفت، بالا ببرید.

2- روی خودتان سرمایه گذاری کنید

افراد موفق زمان، انرژی و پول شان را برای پیشرفت خود سرمایه گذاری می کنند. بهترین راه برای کمک به افراد نیازمند این است که یکی از آنها نباشیم. به خودتان کمک کنید، آنگاه در موقعیتی قرار می گیرید که می توانید به دیگران کمک کنید و این یعنی سرمایه گذاری روی خودتان برای بهترین شدن؛ و این بهترین نوع سرمایه گذاری است. بهتر است در سال جدید از هر فرصتی برای افزایش توانایی، مهارت و دانسته هایتان بهره ببرید و تغییری واقعی در زندگی تان ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: با شناخت باورهای ضد ثروت سریعتر به آرزوهایتان برسید

3- شغل مناسب تان را پیدا کنید

یک فرد ثروتمند، شخصی است که قادر است در موقعیت های شغلی ای که امکان پیشرفت در آن ها وجود دارد، مشغول به کار بشود. زمانی که مشغول به کار در حرفه ای می شوید که امکان پیشرفت را برایتان فراهم می کند، می توانید با تلاش و افزایش توانایی هایتان، درآمد و جایگاه تان را در آن شرکت ارتقا بدهید. افراد زیادی وجود دارند که تنها دغدغه شان این است که بتوانند یک کار پیدا کنند و درآمد داشته باشند. اما اگر به دنبال کسب ثروت هستید، تنها پیدا کردن یک شغل اهمیت ندارد، بلکه انتخاب یک شغلِ مناسب است که می تواند آینده ی مالی تان را دگرگون کند.

4- در کاری که انجام می دهید بهترین باشید

اگر می خواهید ثروتمند شوید، متوسط بودن را فراموش کنید و متعهد شوید که بهترینِ خودتان باشید. تا زمانی که در کارتان فردی متوسط باشید، انجام کارها در هر شرکت و صنعتی می تواند آزار دهنده باشد و پیشرفتی هم صورت نخواهد گرفت. اما افرادی که در کارشان بهترین هستند، نه تنها از انجام کارها لذت می برند، بلکه از سمت شرکت شان نیز همواره مورد تقدیر قرار می گیرند و یا دستمز های بالاتری را نسبت به دیگر افراد در صنعت خودشان دریافت می کنند. برای اینکه در کارتان بهترین باشید، باید کارتان را زندگی کنید و آن را در تک تک لحظات زندگی تان جاری کنید. اگر با افرادی که در کارشان بهترین هستید ملاقات کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که تا چه اندازه برای کارشان زمان، انرژی، فکر و هزینه صرف می کنند. حقیقت این است که اگر بهترین نباشید، متوسط هستید. فقط بهترین ها هستند که ثروتمند می شوند.

بیشتر بخوانید: 10 اشتباه رایجی که جلوی میلیونر شدن تان را می گیریند!

5- منابع درآمد چندگانه داشته باشید

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند منجر به ثروتمند شدن شما بشود، داشتن منابع درآمد چندگانه است. این موضوع یکی از جدیدترین تئوری های کسب ثروت است که افراد ثروتمند برای سال ها به آن عمل کرده اند و به تازگی اهمیت آن برای دیگر افراد آشکار شده است. مهم نیست که چه اندازه از کارتان درآمد دارید و تا چه حد از آن راضی هستید، به این فکر کنید که زمانی که این کار را از دست بدهید، بدون درآمد حاصل از آن، تا چند ماه می توانید هزینه هایتان را پرداخت کنید و به زندگی تان ادامه بدهید؟ اگر جواب به این سوال شما را نگران می کند، وقت آن رسیده است که منابع مالی دیگری برای خودتان ایجاد کنید. می توانید بخشی از درآمدتان را در سهام، خرید طلا و سکه، زمین و املاک و یا موارد دیگر سرمایه گذاری کنید. راه های بسیار زیادی برای کسب درآمد وجود دارد که می توانید از آن ها در کنار کسب و کار اصلی تان بهره ببرید.

6- پولتان را سرمایه گذاری کنید

ممکن است با خودتان فکر کنید که درآمد ماهانه تان کمتر از مقداری است که بشود بخشی از آن را صرف سرمایه گذاری کرد. برای تبدیل شدن به یک سرمایه گذار، باید پول و اطلاعات کافی داشته باشید. اول از همه مشخص کنید که می خواهید در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنید. اگر قصد دارید روی خرید طلا و سکه سرمایه گذاری کنید، می توانید ماهانه مبلغی را به این کار اختصاص بدهید. اما اگر سرمایه گذاری در بازار املاک برایتان جذابیت بیشتری دارد، بهتر است در طول یک زمان مشخص، مثلا یک الی دو سال، مقدار مبلغ اولیه ای که برای شروع سرمایه گذاری نیاز دارید را پس انداز کنید و یا با خرید چیزهای باارزشی مثل طلا، پولتان را نگه دارید و بعد از رسیدن به مبلغ مورد نظر، سرمایه گذاری را شروع کنید. نکته ای که در این زمینه اهمیت بسیاری دارد، این است که باید در زمینه ای شروع به سرمایه گذاری کنید که واقعا به آن علاقمند هستید. چون تنها در این صورت می توانید مشتاقانه اطلاعاتتان را افزایش بدهید و با ریسک ناشی از سرمایه گذاری راحت تر کنار بیایید.

بیشتر بخوانید: 14 راهکار ساده‌ی کسب ثروت که شما را از یک ورشکسته به یک میلیاردر تبدیل می‌کنند

7- از افراد حرفه ای کمک بگیرید

این کمک می تواند در هر زمینه ای باشد که مانع از رسیدن شما به ثروت شده است. همه ی ما باورهای محدود کننده ای در رابطه با کسب ثروت داریم که به طور ناخودآگاه ما را در مسیری خلاف رسیدن به اهداف مالی قرار می دهند. می توانید در این زمینه از کتاب های مختلف و افراد حرفه ای کمک بگیرید و ذهنیت خودتان را در رابطه با کسب ثروت تغییر بدهید. افراد حرفه ای و متخصص همچنین می توانند در مسیر کسب ثروت به شما کمک کنند. می توانید از یک مشاور سرمایه گذاری کمک بگیرید. برای دریافت راهنمایی های حرفه ای از افراد متخصص هزینه کنید. شاید در ابتدا این هزینه ها به نظرتان سنگین بیایند، اما این کار نوعی سرمایه گذاری با سود بالا محسوب می شود که در واقع منجر به کسب ثروت بیشتر برای شما خواهد شد.

8- استفاده از از تلویزیون و اینترنت را محدود کنید

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر بیاید که ارتباطی بین این کار با فرآیند کسب ثروت وجود ندارد. اما جالب است بدانید دو سوم از افراد ثروتمند دنیا، کمتر از یک ساعت در روز، وقتشان را صرف تماشای تلویزیون می کنند و تقریبا همین تعداد (یعنی 63 درصد از افراد ثروتمند دنیا)، روزانه کمتر از یک ساعت از اینترنت استفاده می کنند، مگر اینکه این استفاده مربوط به مسایل کاری باشد. مقصود این نیست که برای ثروتمند شدن باید تمام منابع لذتتان را حذف کنید. بلکه باید آن ها در کنترل خودتان داشته باشید. اجازه ندهید رسانه ها ذهنتان را در رابطه با مسایل مختلف، تحت تاثیر منفی قرار بدهند. و همانطور که می دانید، شبکه های اجتماعی اثر اثبات شده ای در ایجاد ناامیدی و احساس افسردگی دارند. شما با چک کردن دایم زندگی دیگران (چه شخصیت های تلویزیونی و چه رسانه های اجتماعی)، بیش از آنکه روی خودتان تمرکز کنید، وقت و انرژی تان را برای دنبال کردن زندگی دیگر افراد می گذارید. نتیجه این می شود که احساس شکست خوردن و بی انگیزگی می کنید و انرژی تان را برای انجام کارها، بهبود و رشد و پیشرفت خودتان از دست خواهید داد.

امیدواریم با به کارگیری راهکارهای بالا در سال جدید بتوانید بیش از پیش ثروتمند شوید و سال خوب و پورپولی داشته باشید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست