مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

درس های ثروت سازی از کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

اشتراک گذاری این مطالب در:

پدر پولدار، پدر بی پول نوشته ی رابرت کیوساکی، یکی از شناخته شده ترین و پر فروش ترین کتاب های روانشناسی ثروت است که در ایران با نام های «پدر ثروتمند پدر فقیر»، «بابا پولدار بابا بی پول» و «پدر پولدار پدر فقیر» ترجمه شده است. چه در ابتدای راه سرمایه گذاری و یا شروع ثروت آفرینی باشید، چه بارها این راه را رفته و هر بار دچار مشکلات عمده ی مالی شده اید، خواندن این کتاب می تواند کمک بزرگی برای موفقیت در کسب و کار و شروع راه و بهبود وضعیت مالی تان باشد. در این مقاله به طور خلاصه نگاهی می اندازیم به مهم ترین اصول سرمایه گذاری و کسب ثروت از نگاه کتاب پدر پولدار پدر فقیر.  پس تا انتها با این مقاله سایت موفقیت خودساخته همراه باشید.

بیشتر بخوانیدد: 14 راهکار ساده‌ی کسب ثروت که شما را از یک ورشکسته به یک میلیاردر تبدیل می‌کنند

1- کنار گذاشتن احساس ترس و طمع:

دو احساسی که در افراد مختلف (پولدار و بی پول) باعث ورشکستگی مالی می شوند حس ترس و طمع است. افراد بی پول از ترس از دست دادن اندک سرمایه ی شان دست به سرمایه گذاری و ریسک در این بازار نمی زنند. افراد ثروتمند هم به خاطر هزینه کردن ثروتشان برای تجملات بیشتر (طمع)، به راحتی پولشان را در مسیر نادرست خرج می کنند. یکی از مهم ترین عواملی که در ثروت آفرینی به شما کمک خواهد کرد کنار گذاشتن احساسات در مباحث مالی است.

2- کسب اطلاعات و دانش کافی:

در تمام کتاب پدر پولدار پدر فقیر، تاکید بسیاری بر روی کسب دانش شده است. چرا که مجهز شدن به اطلاعات کافی و مناسب، سنگ بنای پیشرفت و موفقیت در زمینه ی مالی زندگی تان خواهد شد. زمانی که دانش و اطلاعات کافی در زمینه ی مسایل مالی داشته باشید، به احساسات تان اجازه نمی دهید کنترل زندگی تان را در دست بگیرند. اطلاعات مالی خود را از طریق منابع مختلفی مثل روزنامه های اقتصادی، سمینار، کتاب، ویدیوهای آموزشی و غیره بالا ببرید و همواره در حال به روز کردن اطلاعاتتان باشید. یادتان باشد در زمینه ی مباحث مالی، یادگیری حد و مرزی ندارد و باید همواره در حال یادگیری باشید.

3- وضعیت خود را بسنجید:

مهم نیست در چه سن و سال و چه وضعیتی قرار دارید. مهم این است که جایگاه خودتان را بشناسید و بدانید قدم های اولیه را از کجا برمی دارید. وضعیت مالی تان را بررسی کنید و ببینید برای آینده چه اهدافی دارید؟ با شرایط مالی کنونی رسیدن به خواسته هایتان چقدر زمان می برد؟ پدر پولدار پدر فقیر توصیه می کند برای خودتان هدف و زمان رسیدن به آن را تعیین کنید و در این مسیر به روش های مختلف ذهنتان را برای ثروت آفرینی آماده کنید. فروش و بازاریابی را یاد بگیرید و از طریق منابع مختلف اطلاعات مالی خود را بالا ببرید.

بیشتر بخوانید: اگر میخواهید فقیر باشید، این 6 کار را انجام دهید

4- ریسک پذیری را یاد بگیرید:

منظور از ریسک پذیری اشاره شده در کتاب پدر پولدار پدر فقیر، این نیست که یکباره تمام زندگی تان را به خطر بیاندازید. بلکه باید خودتان را به اطلاعات کافی و مناسب مجهز کنید و در زمان مناسب ریسک کنید. شما می توانید ریسک پذیری را یاد بگیرید. نیازی نیست ذاتا انسان ریسک پذیری باشید، هیچ فرد موفقی بدون احساس ترس ریسک نمی کند. بلکه این افراد مدیریت ریسک را یاد گرفته اند. تنها در این صورت است که می توانید برای تغییر زندگی فعلی تان از حیطه ی آرامش خود خارج بشوید و دست به ریسک بزنید. چرا که یاد گرفته اید به خودتان و توانایی هایتان اعتماد داشته باشید. یادتان باشد با تکرار رویه ی فعلی تان، هیچ تغییری حاصل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید ثروتمند شوید، این عادت ها را کنار بگذارید

5- دارایی بخرید نه بدهی:

یکی از مهم ترین اصول سرمایه گذاری و کسب ثروت در کتاب پدر پولدار پدر بی پول، خرید دارایی به جای بدهی است. بیشتر ما بعد از دریافت حقوق ماهانه و یا درآمد ثابت، اقدام به خرید بدهی می کنیم. خرید بدهی به معنی خرید تمام چیزهایی است که ارزش آن ها پس از خرید کاهش پیدا می کند. بدهی ها چیزهایی مثل لباس، ماشین، گوشی هوشمند و هزاران چیز دیگری هستند که با خریدشان ارزشی برای شما و یا پولتان ایجاد نمی کنند. خرید دارایی نیز به معنی خرید چیزهایی است که ارزش پول شما را بیشتر می کنند. چیزهایی مثل سهام، سکه، هزینه کردن برای سمینار و آموزش و رشد فردی، نمونه هایی از دارایی هایی هستند که می توانید با پولتان بخرید. طبق توصیه ی پدر پولدار پدر فقیر، خرید خانه ای که در آن ساکن بشوید هم نوعی خرید بدهی محسوب می شود مگر اینکه خانه را به قصد سرمایه گذاری بخرید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست