فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

خود شکوفایی ؛نیازی که باید به دنبال ارضای آن باشید

اشتراک گذاری این مطالب در:

اگر از علاقه مندان به مباحث روانشناسی بوده باشید، احتمالا تاکنون نام مازلو، نظریه پرداز مشهور هرم نیازهای انسانی که به «هرم مازلو» شهرت یافته است، را شنیده اید. مازلو در این هرم نیازهای انسان را به پنج طبقه نیازهای زیستی، امنیتی، اجتماعی، احترامی و خود شکوفایی تقسیم بندی کرده است. بر اساس این نظریه، نیازهای رده های پایین تر مهمتر هستند و فقط وقتی که این نیازها ارضا شوند، تغییری در انگیزش انسان ها رخ می دهد که منجر به تحریک شدن نیازهای سطح بالاتر می شود.

همان طور که گفته شد، بالاترین سطح این هرم، خودشکوفایی است. خودشکوفایی به بیان ساده یعنی شکوفا شدن تمام استعدادهای انسانی، از قبیل، اخلاق، معنویات، خلاقیت و … . به گفته مازلو: «آنچه آنسان می‌تواند باشد، باید بشود»

با تمام این تفاسیر بسیاری از مردم، مهمترین نیاز خود را نادیده می گیرند، آن ها دچار افسردگی و نوعی سردرگمی در زندگی هستند و خودشان هم علتشان را نمی دانند. آنها نمی دانند که با خودشکوفایی است که معنی واقعی انسان بودن تجلی می یابد. آنها فقط به دنبال کار کردن و گذران زندگی برای رفع و ارضای نیازهای پایین حرم از جمله نیازهای فیزیولوژیکی هستند؛ ولی حقیقت این است که خود شگوفایی است که به انسان انرژی لازم برای ادامه و لذت بردن از زندگی را می دهد.

اگر تمایل دارید درباره خودشکوفایی و تاثیر آن بر زندگی تان بیشتر بدانید، تماشای این ویدئوی انگیزشی مفید را از دست ندهید.

شما می توانید موفق شوید؛ فقط نیاز به یک راهنما دارید! سایت irselfmade.com مربی موفقیت شما است.

 

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست