پادکست موفقیتوبلاگ

خودت خودتو نا امید نکن

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

ناامیدی زمانی رخ می دهد که با یک مشکل بزرگ مواجه می شوید و فکر می کنید هیچ راهی برای گذر از این مشکل وجود ندارد. ناامیدی باعث گوشه گیری می شود و ذهن را از فکر کردن برای پیدا کردن راه حل باز می دارد. اگر ناامیدی شدت پیدا کند، باعث پوچی و افسردگی هم می شود. یکی از دلایل بالا رفتن آمار خودکشی، فسادها، طلاق و … ناشی از ناامیدی است. زمانی که آدمها به این نتیجه برسند دیگر راه منطقی برای رسیدن به آرزوهایشان وجود ندارد، لاجرم به راه های غیرمنطقی روی می آورند.

چرا گاهی از زندگی نا امید می شویم؟

دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد که عبارتند از:

شکست های پی در پی: افرادی که پشت سر هم شکست می خورند، ناامید می شوند. در این میان تنها تعداد اندکی هستند که قادرند دوباره برخیزند و برای ادامه مسیر تلاش کنند. اما خیل عظیمی از افراد زمانی که چندین مرتبه پشت سر هم شکست می خورند، نا امید می شوند و لاجرم از ادامه مسیر باز می مانند.

یکنواختی در زندگی: یکی دیگر از دلیل نا امید شدن در زندگی نداشتن هیجان و یکنواخت شدن زندگیست. انسان های فطرتا خواهان تنوع در زندگی خود هستند. اگر انسان این ویژگی را نداشت، همیشه در جا میزد. در واقع همین تنوع طلبی است که باعث هل دادن انسان به سمت مسیرهای جدید می شود. پس نباید تنوع طلبی را سرزنش کرد (هر چند که در این مورد نباید زیاده روی کرد).

نداشتن فعالیت : افرادی که همیشه در کنج خانه می نشینند و فعالیت زیادی ندارند، در معرض افسردگی قرار می گیرند. رکود و نداشتن مشغله کافی در زندگی باعث فکر کردن بیش از حد می شود. افکاری که هیچ سر و تهی ندارند و فقط باعث منفی بافی می شوند. افرادی که به تنبلی و کنج خانه گرفتار می شوند، به تدریج اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و فکر می کنند بی ارزش هستند و هیچ کار مفیدی از آنها ساخته نیست.

چرا گاهی از زندگی نا امید می شویم؟

چطور می توان ناامیدی را از خود دور کرد؟

برای دور کرد ناامیدی از خودتان این راهکارها می تواند مفید واقع شود:

انتخاب یک هدف : داشتن هدف انگیزه حرکت و فعالیت را شما زنده می کند. باعث می شود از یکجا نشستن و افکار منفی فاصله بگیرید. در نتیجه ناامیدی از ذهن شما رخت بر می بندد.

شروع فعالیت های جسمی: برای فعالیت جسمی از پیاده روی، پارک، سینما، کوهنوردی و یا تعامل و رفت و آمد با دوستان خود شروع کنید. بعد از اینکه کمی انرژی گرفتید به دنبال هدف مشخص بروید.

تقویت اعتقادات معنوی: افرادی که اعتقادات معنوی ندارند، بیشتر نا امید می شوند. زیرا این گروه به یک دست برتر در زمان مشکلات و سختی ها باور ندارند. زمانی که با مشکلی مواجه می شوند، خود را تنهای تنها فرض می کنند. اما اعتقادات معنوی این تفکر را در شما تقویت می کند که در سختی ها کسی هست که به شما کمک کند.

این پادکست موفقیت به شما می گوید عامل اصلی ناامیدی خود شخص شما هستید و کسی در آن دخیل نیست. پس خودت خودتو نا امید نکن

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست