فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

خوب بودن، آنچه که مهمتر از پول است

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 720          دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360

برخلاف تصور رایج اغلب مردم، پول به تنهایی نمی تواند خوشبختی بیاورد. البته فراموش نکنید که بی پولی می تواند بدبختی را به همراه آورد. اگر شخصی دارای ثروت و مکنت زیادی باشد، اما همین فرد به یک بیماری لاعلاج مبتلا شود و در بستر بیماری فقط درد و رنج بکشد، آیا باز هم به محاسبه دارایی خود فکر می کند؟ ایا برای چنین فردی اهمیت دارد که در طی این ماه چقد درآمد داشته است؟

تنها چیزی که در شرایط بیماری ذهن او را درگیر می کند، خلاصی از دست این بیماریست. اما چرا انسان چنین ویژگی هایی دارد؟ به این دلیل که برای یک انسان زندگی بیشتر پول و ثروت ارزش دارد. جان آدمی بزرگترین ثروت اوست. یک شخص بشدت بیمار حاضر است تمام دارایی خود را ببخشد، اما به این شرط که سلامت خود را پیدا کند.

پول مهم تر است یا آرامش درونی؟

آیا مهارت مهمتر از پول است؟

پول چیزی است که در نتیجه کار و زحمت بدست می آید. در واقع پول حق الزحمه شما برای یک مدت مشخص است. اما افراد بسیاری هستند که از راه های دیگری و بدون زحمت پول بدست می اورند. مثلا کسی که ناگهان یک ثروت عظیم را به ارث می برد و یا فردی که در اثر خوش شانسی پول زیادی را بدست می آورد. حالا این افرادی که بر اثر یک اتفاق یا خوش شانسی پولی را بدست آورده اند، قدرت خرج کردن آن را داشته باشند و بتوانند آن را در یک پروژه سودآور سرمایه گذاری کنند، ثروت آنها چند برابر می شود.

اما اگر این فرد که به ناگهان ثروت زیادی را بدست آورده است، قدرت سرمایه گذاری نداشته باشد و آن را خرج کند یا از دست بدهد، آیا شانس بدست آوردن ثروت مجدد را دارد؟ بخش زیادی از مردم که ثروت را از راه های غیرمعمول بدست می آورند، قادر به مصرف درست آن نیستند. ممکن است این ثروت را در اثر ولخرجی از دست بدهند و از آنجا که دیگر شانس کسب ثروت ندارند، فقیر می مانند

پس در اینجا باید بگوییم مهارت مهمتر از پول است. اگر فردی که از راه مهارت خود پول و ثروتی را جمع کرده باشد، در اثر یک حادثه ثروت خود را از دست بدهد، باز هم شرایط ثروتمند شدن را دارد. زیرا او با مهارت و کار ثروت را بدست آورده و چون مهارت برایش باقی مانده است، می تواند دوباره برای بدست آوردن پول تلاش کند.

پول مهم تر است یا آرامش درونی؟

شاید برخی به اشتباه تصور کنند پول می تواند آرامش را به ارمغان آورد. اما آرامش و خوشبختی چیزهایی هستند که از یک احساس بر می آیند. یک نفر در اوج ثروت، همچنان احساس بدبختی و پوچی می کند. یک نفر در نیاز و یک زندگی متوسط احساس خوشایندی دارد. آنچه باعث خوشبختی یکی و بدبختی دیگری می شود، پول نیست. بلکه احساس درونی و نگاه ما نسبت به زندگی است.

نبود پول و ثروت، فقر و فلاکت می تواند عامل فساد و تباهی باشد. اما حرص و طعم برای بدست آوردن پول بیشتر نمی تواند احساس خوشبختی را برای شما هدیه آورد. در واقع حس خوشبتی مهمتر از پول است. اگر شما هم تصور می کنید پول خوشبختی می آورد، این کلیپ انگیزشی را مشاهده کنید.

مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست