مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

خواب کم باعث موفقیت میشه یا شکست؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

خواب کم دلیل موفقیت در کسب و کار برخی از افراد برجسته است. شاید برای‌تان سوال باشد که مگر می‌شود بدون خواب، به یک فرد موفق و برجسته تبدیل شد؟ اما در این مطلب به افرادی اشاره می‌کنیم که از میزان خواب خود کم کرده و در مقابل به تلاش‌شان اضافه کرده‌اند. در نهایت این افراد در زندگی به رویاهایی که در سر داشته‌اند، دست پیدا کرده‌اند.
برای بسیاری نیز جای سوال دارد که روال خواب افراد موفق چگونه است که باعث موفقیت آن‌ها می شود. به‌طور کلی در این مطلب سایت موفقیت سلف مید قصد داریم به تاثیر خواب کم بر روی موفقیت یا شکست بپردازیم.

بیشتر بخوانید: خصوصیات افراد نابغه و 11 نشانه که می‌گوید تو نابغه‌ای

روال عادی خواب در افراد موفق

شاید تعجب کنید اگر بگوییم افراد فو‌ق‌العاده‌ی زیادی در دنیا وجود دارند که در طی روز بیشتر از 7 یا 8 ساعت نمی‌خوابند. اما همین افراد در زندگی به موفقیت‌های بی‌شماری دست پیدا کرده‌اند. برای مثال دونالد ترامپ به تازگی در یکی از سخنرانی‌های خود ادعا کرده است که در طی شبانه روز نمی‌تواند بیش‌تر از 3 ساعت بخوابند. هم‌چنین مدیرعامل PepsiCo (ایندرا نووی) نیز گفته است که در طی شبانه روز 4 ساعت می‌خوابد. این در حالیست که اغلب افراد بر روی 8 تا 10 ساعت تاکید دارند.
یک فهرست شامل 10 فرد موفق در دنیا وجود دارد که بیش‌تر از 7 ساعت در طی شبانه‌روز نمی‌خوابند. این افراد عبارتند از:
– الون مسک، مدیرعامل تسلا: 6 ساعت در هر شب (1شب تا 7 صبح)
– تیم کوک، مدیرعامل اپل: 7 ساعت در هر شب (21:30 شب تا 4:30 صبح)
– بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت: 7 ساعت در هر شب (12شب تا ساعت 7 صبح)
– ریچارد برانسون، بنیانگذار گروه ویرجین: 5 تا 6 ساعت در شب (12 شب تا 5/6 صبح)
– جک دورسی، بنیانگذار توییتر: 7 ساعت در هر شب (22:30 بعد از ظهر تا 5:30 دقیقه بعد از ظهر)
– تیم آرمسترانگ، رئیس و مدیر عامل شرکت AOL: 6 ساعت در شب (23 بعد از ظهر تا 5 صبح)
– باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده: 6 ساعت در شب (1 صبح تا 7 صبح)
– جف بزوس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آمازون: 7 ساعت در هر شب (22:00 شب تا 5 صبح)
– الن دگنرز، مجری تلویزیون: 8 ساعت در هر شب (23 شب تا 7 صبح)
– دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری: 3 ساعت در شب (1شب تا 4 صبح)
اگر چه تعداد ساعاتی که آن‌ها می‌خوابند کم است، اما به نظر می‌رسد روند مربوط به عادت‌های خواب باعث شده تا زندگی عادی شان مختل نشود. نکته جالب توجه این است که همه‌ی این افراد همه در ساعت 7 صبح بیدار هستند. براساس یک نظر کلی در مورد روند خواب، افراد موفق زودتر به رختخواب می‌روند و قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار می‌شوند. این افراد شب را در خواب سپری کرده و تمام طول روز را صرف کار و تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اگر میخواهید فقیر باشید، این 6 کار را انجام دهید

خواب کم دلیل موفقیت برخی از افراد برجسته است.

خواب کم دلیل موفقیت یا شکست

با وجودی که افراد موفق زیادی در دنیا وجود دارد که خواب آن ها در طی شبانه روز کم است، اما نباید این روند را به عنوان یک قاعده کلی در نظر بگیرید. بلکه برخی از مشاغل به خواب کافی نیاز دارد. برای مثال مشاغل فکری مثل حسابداری، تدریس و یا حرفه‌های ورزشی به تمرکز بالایی نیاز دارند. از سوی دیگر با خواب و استراحت است که می‌توان تمرکز خود را بدست ‌آورد. بنابراین نمی‌توان به‌صورت یک قانون کلی، خواب کم را برای همه توصیه کرد.
در برخی از مشاغل و حرفه‌ها خواب کم باعث افزایش راندمان کاری می‌شود. حتی زمان هم مشخص کننده‌ی میزان خواب است. برای مثال شخصی که قرار است فردا خود را برای آزمون سخت و سرنوشت‌ساز آماده کند، به خواب کافی نیاز دارد. این در حالیست که مدت‌ها قبل، از میزان خواب خود کاسته و بر تلاشش افزوده است. اما شب آزمون باید به اندازه ی کافی استراحت کند.
در ادامه این مطلب خودساخته مشاهده ویدئویی را که در همین رابطه ساخته شده است، به شما پیشنهاد می‌دهد: افراد موفق بیشتر از 8 ساعت در روز نمی‌خوابند

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست