فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

جنگ روانی یک کارآفرین – ویدیو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

کارآفرین‎ها از نظر فیزیولوژی و قدرت مغز هیچ تفاوتی با انسان های دیگر ندارند. آنچه باعث تمایز یک کارافرین با سایر افراد می شود، تفاوت در ویژگی های شخصیتی و رفتاری اوست. از جمله مهم ترین ویژگی یک کارآفرین موفق خوداتکایی است. او بجای اینکه به دیگران متکی باشد، به خودش بسنده می کند. این ویژگی را می توان در کوچکترین کارهای روزانه یک کارافرین مشاهده کرد. آنها در کارهای شخصی منتظر کمک دیگران نمی مانند. بلکه خودشان را در محوریت قرار می دهند و وظایف و مسئولیت هایشان را بخوبی می دانند.

جنگ روانی را با خود آغاز کنید

مهمترین ویژگی افراد کارآفرین مبارزه با تنبلی و بی حوصلگی است. آنها ابتدا جنگ روانی را از خود شروع میکنند. قناعت با امکانات محدود از دیگر ویژگی های یک کارآفرین موفق است. آنها به جای اینکه از وضعیت نابسامان فعلی خودشان ناامید شوند، به فکر بدست آوردن امکانات دلخواهشان هستند. در حالی که بسیاری از مردم عادی از نداشتن امکانات و شرایط ایده آل‎شان گلایه و شکوه دارند و منتظرند تا شرایط خودبخود درست شود. اما یک کارافرین موفق بجای منتظر ماندن خودش دست به کار می شود.

یک کارآفرین موفق چه ویژگی هایی دارد؟

کارآفرین ها عجول نیستند

صبور بودن یکی از مهم ترین ویژگی های یک کارآفرین موفق است. در واقع به دنبال این نیستند که شب صد ساله را یک شبه بپیمایند. بلکه از ذره ذره بدست آوردن لذت می برند. هر قدمی که برای رسیدن به موفقیت برمی دارند، برایشان لذت بخش است.

بسیاری از ما بخاطر ویژگی عجول بودن حاضریم سود طولانی مدت را فدای سودهای کوتاه مدت آنی کنیم. بجای اینکه پول خود را پس انداز کنیم تا با آن یک کسب و کار راه اندازی کنیم، آن را صرف خرید یک گوشی اپل یا عینک برند می کنیم.

کارآفرین ها از وقت و فرصت ها استفاده می کنند

برای یک کارآفرین یک ساعت به معنای گذشت عقربه های ساعت از روی یک عدد و رسیدن به عدد بعدی نیست. بلکه یک ساعت زمانی است که با آن می توانند کار مثبتی را انجام دهند. آنها برای وقت ارزش قائل هستند و سعی می کنند از آن برای کارهای مفید استفاده کنند. همچنین کارافرینان موفق فرصت ها را در می یابند. در حالی که ممکن است فرصت ها از دید مردم دیگر پنهان بماند. برای مثال در یک شرایط سخت اقتصادی که همه ناامید و سرخورده هستند، کارافرین به دنبال جایگزین کردن کالاهای سبک و ارزان به جای کالاهای گرانقیمت و لوکس است.

کارافرین توانایی بالایی در کنترل هیجاناتش دارد

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک کارآفرین موفق قدرت کنترل هیجانات است. منظور از هیجانات همان احساساتی است که مانع از پیشرفت کاری می شود و می تواند شامل خشم، عشق های زودگذر، دلسوزی های بی مورد و … است. اغلب این احساسات مانعی بزرگ بر سر راه رسیدن به آرزوها هستند. اما کارافرینان موفق بخوبی آنها را شناخته و کنترلشان می کنند.

تمرکز بر روی هدف

از دیگر ویژگی های کارآفرینان موفق قدرت تمرکز بر روی هدف است. آنها به این موضوع واقفند که برای رسیدن به هدف مشکلات زیادی در سر راه است. حتی آدم ها هم می توانند به دلیل حسادت یا کینه توزی سنگ اندازی کنند. اما ما قادر نیستیم کسی را تغییر دهیم. تنها کسی که باید تغییر کند خود ما هستیم. یک کارآفرین موفق به این قضیه بخوبی آگاه است.

کارآفرینی یعنی هنر موفق شدن خود و به موفقیت رسوندن دیگران. این یک نتیجه لذت بخش پس از تلاشهای بسیاره.
اگر به این کار ارزشمند علاقه دارید با خود ساخته همراه بشید و این ویدئوی انگیزشی رو ببینید.
جنگ روانی یک کارآفرین، جدال بین نمی توانم ها و احتیاطهای اضافه با می توانم ها و شجاعت تغییر. این کنشها برای ما و همیشه اتفاق میفتند و این خود ما هستیم که اجازه می دهیم کدام طرز تفکر بر ذهن غلبه پیدا کند.
آیا یک زندگی بی دغدغه و آرام با کارهای روتین رو می خواهیم یا قبول می کنیم برای چیزی که هدف ماست سختی بکشیم و توقعمون رو از آنچه که تا دیروز بودیم بالاتر می بریم؟ تصمیم با شماست!

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست