فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

جنون دیجیتال با گوشی هوشمند

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 720          دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360


گوشی هوشمند کاربران زیادی در سراسر دنیا دارند. این روزها هر کسی را که نگاه کنید یک گوشی هوشمند در دست دارد که از آن برای وبگردی، عکسای، فیلمبرداری، گوش دادن به موسیقی، پیام و تماس و …. استفاده می کند. گوشی هوشمند جای ابزارهای متعددی از جمله دوربین عکاسی، تلفن های رومیزی، تبلت ها و کامپیوترهای رومیزی و حتی دفترچه یادداشت ها را گرفته اند.

شما در گذشته برای پیدا کردن یک مطلب اینترنتی باید حتما در خانه یا محل کار حضور پیدا می کردید و بعد روشن کردن در گوگل کلمه مورد نظر را تایپ می کردید. اما امروز به جای اینکه اگر در مترو، بازار و یا ایستگاه اتوبوس باشید، براحتی اطلاعات مورد نظر را از طریق گوشی همراه دنبال می کنید.

بله گوشی هوشمند کارها را راحت تر کرده است و شما به جای یک کامپیوتر رومیزی با قیمت بالا از یک گوشی هوشمند ارزان قیمت استفاده می کنید. اما گوشی های هوشمند علاوه بر مزیت هایی که دارند، مضراتی نیز به دنبال دارند.

مضرات گوشی هوشمند چیست؟

مضرات گوشی هوشمند چیست؟

دنیا هر روز در حال متحول شدن است و امروز هوش مصنوعی در همه ابعاد زندگی به خوبی قابل مشاهده است. گوشی هوشمند با هوش مصنوعی پیشرفته طراحی می شود که قادر است هر کاری را بر عهده بگیرید. اکنون بسیاری از مردم از طریق گوشی هوشمند می توانند از راه دور (در مسافرت یا سرکار) لوازم خانگی خود را کنترل کنند. اگر بگویند روشن کردن ماشین لباسشویی در مسافت ها دور از خانه انجام می شود، جای تعجبی ندارد.

اما با وجود همه این مزیت ها، گوشی هوشمند چه مضراتی را به دنبال دارد که باعث نگرانی نظریه پردازان و جامعه شناسان شده است؟

گروهی از نظریه پردازان معتقدند گوشی های هوشمند باعث وابستگی بیش از حد انسان ها به یک جعبه فلزی شده است. اکنون کسی قادر نیست شماره تلفن ها را در ذهن خود بسپارد. دلیل این موضوع تنبلی بیش از و وابستگی نسبت به گوشی هوشمند است.

زمانی که گوشی های هوشمند نبودند، ما قادر بود اطلاعات زیادی را در خاطر بسپاریم. اما از وقتی این گوشی آمد و همه چیز را آماده در اختیار ما قرار داد، دیگر زحمت دنبال کردن و به خاطر سپردن مطالب را نداریم. برای مثال من وقتی بتوانم یک کلیپ آموزشی را در هر لحظه ای که اراده کنم در شبکه های اجتماعی مشاهده کنم، چرا باید انرژی و زمان را صرف بخاطر سپردن آن کنم؟؟؟

به گوشی هوشمند وابسته نشو

به گوشی هوشمند وابسته نشو! این یک هشدار است برای تمامی کاربران اینترنتی. به لحظه ای باید فکر کنید که گوشی همراه در دسترس شما نیست. در این مواقع چه باید کرد؟

گوشی های هوشمند که قرار بود در خدمت بشر باشند، گویی به اربابان بشر تبدیل شده اند و این بشر است که برده حلقه به گوش این ابزار شده است. این ابزار با وجود تمامی مزیت هایی که به همراه دارد، می تواند استقلال شخصیتی شما را بگیرد و شما را به یک فرد بشدت وابسته تبدیل کند.

اگر از گوشی هوشمند استفاده می کنید، این کلیپ انگیزشی را ببینید.

 

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست