مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

۶ جمله ای که ثروتمندان خودساخته دوست ندارند در زندگی بشنوند

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

ثروتمندان خودساخته همان افراد موفقی هستند که روی پای خودشان ایستاده‌اند و با تلاشی وصف‌ناپذیر هیچ‌گاه به ناامیدی اجازه ورود به دروازه‌های زندگی خود نداده‌اند. آنها جادوگرانی هستند که توانسته‌اند با فرمول‌های خاص خودشان به کامیابی و موفقیت دست پیدا کنند. اگر می‌خواهید با چنین افرادی وارد رابطه شوید باید حواستان را حسابی جمع کنید. زندگی کردن با ثروتمندان خودساخته، همان‌قدر که همراه با هیجان و چشیدن طعم رفاه است در صورت بلد نبودن گرامر رابطه می‌تواند به شکستی تلخ بیانجامد. پس ۱۰ جمله زیر را در رابطه با یک خودساخته ثروتمند به خاطر داشته باشید و به کار نگیرید:

جملاتی که ثروتمندان خودساخته دوست ندارند در زندگی خصوصی بشنوند

۱.«چرا این‌قدر کار می‌کنی؟»

ثروتمندان خودساخته

با گفتن این جمله تمام اعتقادات و جهان‌بینی طرف مقابل را زیر پا می‌گذارید و از بین می‌برید. فکر می‌کنید که ثروتمندان خودساخته در حال حاضر نتیجه کدام تصمیمات در زندگی‌شان را شاهد هستند؟ کار کردن و علاقه زیادشان به تلاش وقفه‌ناپذیری که فقط با کار و کار و کار به دست می‌آید. پس لطفا با این جمله همسر یا شریک عاطفی‌تان را ناراحت و عصبانی نکنید. اگر دوست دارید که زمان بیشتری را به شما اختصاص بدهد، گلایه نکنید یا در لفافه به او کنایه نزنید بلکه با عشق و مهربانی از او درباره وقت‌های آزادی که دارد، سوال کنید و بگویید که خوشحال می‌شوید که با او به پیاده‌روی بروید یا با هم تلویزیون تماشا کنید و… .

۲.«من این ایده را ۱۰ سال پیش مطرح کرده بودم»

ثروتمندان خودساخته

هیچ‌گاه به همراه خودساخته خود نگویید، من این ایده را ۱۰ سال پیش داشتم. هدفتان از ابراز چنین جمله‌ای چیست؟ دوست داشتید کسی در مقابل موفقیت‌ها و ایده‌های نابتان، چنین جمله‌ای را مطرح کند. این جمله نشان‌گر حسادت یا تحقیر نیست؟ اصلا از بحث رابطه عاطفی با یک ثروتمند خودساخته هم که بیرون بیاییم، به نظر شما گفتن چنین جمله‌ای به فردی که به قصد دریافت انگیزه بیشتر یا به اشتراک گذاشتن شادی بیشتر با شما صحبت می‌کند، باعث آزار و دل‌سردی او نخواهد شد؟ در مقابل می‌توانید بگویید که از بابت اینکه ایده‌ای که در ذهن شما هم شکل گرفته بوده است از سوی او به منصه ظهور رسیده، بسیار خوشحال هستید و به او افتخار می‌کنید.

بیشتر بخوانید: 9 واژه ای که هرگز نباید در مکالمات تان به کار ببرید

۳.«مشتری پیدا کردن در این بازار سخت است»

ثروتمندان خودساخته با تکیه بر انرژی مثبت و خوش‌بینی معقول، امیدوارانه به سمت موفقیت به تاخت می‌روند. حال اگر منفی‌بافی و انرژی‌های منفی‌تان باعث شود تا مسیری که همیشه به طی کردن آن عادت دارند دچار موانع و دست‌اندازهای مختلف شوند قطعا و حتما از دست‌تان ناراحت خواهند شد. شما برای همراهی آنها باید منبعی از انرژی‌های مثبت باشید و به تلاش‌های ثروتمند خودساخته‌ای که در کنارتان زندگی می‌کند، باور داشته باشید.

۴. «تو شغلت را از من بیشتر دوست داری»

ثروتمندان خودساخته

مقایسه خود با کسب‌وکار طرف مقابلتان، قیاسی بیهوده و اشتباه است. چرا باید خودتان را با چنین چیزی مقایسه کنید. جایگاه رابطه عاطفی با بخش حرفه‌ای زندگی کاملا متفاوت است. اما اگر گاهی احساس می‌کنید که نیاز به گذراندن وقت بیشتری با همسرتان دارید، بهتر است این خواسته و نیاز را با نیت مثبت و به قصد رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب پیگیری کنید و از ایجاد دعوا و بحث خودداری کنید. شما می‌خواهید به شادمانی در کنار همراه عاطفی خود زندگی کنید پس همیشه باید به فکر چاره برای مشکلات باشید نه اینکه هیزم بر آتش مشکلات بریزید.

۵.«ما که وُسعمان به خرید این کالا می‌رسد… تو خیلی پول داری!»

هیچ‌گاه برای خرید چیزی طرف مقابل را مجبور نکنید. درست است، شما با یک ثروتمند خودساخته زندگی می‌کنید و درآمد و سرمایه بسیار زیادی دارد اما دلیل نمی‌شود که برای خرید هر چیزی راضی باشد. آنچه هر رابطه‌ای را شکوفا و زیبا می‌سازد، هم‌فکری و همراهی یکدیگر در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌ها مختلف است. شما اجازه ندارید چیزی را به فرد مقابل تحمیل کنید و طلبکار هم باشید.

بیشتر بخوانید: ثروتمندان خودساخته و ۷ راز درباره حرکت آنها در مسیر موفقیت

۶. «چرا مدام اضطراب داری، آرام باش دیگر»

تا به حال با شنیدن چنین جملاتی آرام شده‌اید؟ قطعا نه. این سبک از جملات باعث آزار و تشدید اضطراب و استرس افراد می‌شوند. پس به یک ثروتمند خودساخته که به طور خودخواسته پا در مسیری پر از هیجان و ریسک گذاشته است، پیشنهاد آرام بودن، آن هم به این شکل ندهید. اگر می‌خواهید در کاهش استرس او نقشی داشته باشید، بهتر است به او یک فنجان چای داغ یا دم‌نوشی آرامش‌بخش پیشنهاد بدهید.

 

 

 

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست