مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

چرا در میان ثروتمندان و افراد پولدار جایی ندارید؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

دوست ندارید پولدار شوید؟ دوست ندارید، امکان دسترسی به هر چه که می‌خواهید و خریدنی است، برایتان به وجود آید؟ اگر پول را برای خودتان نمی‌خواهید لااقل برای اهدافی مانند خیریه و کمک به دیگران که آن را می‌خواهید، این‌طور نیست؟ اما چرا ثروتمند نمی‌شوید؟ همه پولدارها از کجا شروع می‌کنند که شما شروع نکرده‌اید؟ راز آنها چه بوده؟ تفاوت ثروتمندان با شما در چیست؟ لطفا موضوع نخ‌نمای پدر پول‌دار را مطرح نکنید که اصلا در بحث تولید ثروت درست و منطقی جایی ندارد. ما نه درباره ثروتمندانی صحبت می‌کنیم که یک‌شبه از آسمان به سرشان ثروت باریده است نه از کسانی که پدرشان مشمول چنین جادویی شده‌اند. ما می‌خواهیم با شما درباره ناکامی‌تان در کسب درآمد و ثروت حرف بزنیم تا یک بار برای همیشه، این داستان حسرت خوردن را پایان بدهیم و اگر ممکن است با هم به جاده‌ای جدید سفر کنیم. پس اجازه بدهید در خودساخته بی‌تعارف و صادقانه به شما بگوییم چرا شما پولدار نیستید یا دست‌کم هنوز پولدار نشده‌اید:

پولدار ها باهوش هستد شما نیستید ، اینطور فکر میکنید


احساس ضعف یکی از مخرب‌ترین احساساتی است که می‌تواند کنترل مغزتان را حسابی به دست بگیرد. چرا شما باهوش نیستید؟ اصلا مگر برای پولدار شدن باید آی‌کیوی مرحوم انیشتین را دارا باشید؟ خیر. اصلا این طور نیست. بسیاری از افراد ثروتمند و معروف جهان اصلا تحصیلات علمی و آکادمیک نداشته‌اند. راز ثروتمند شدن در درجه نخست به بینشتان بازمی‌گردد. زمانی که فکر می‌کنید به اندازه کافی باهوش نیستید و قطعا اشخاص دیگری در این دنیا وجود دارند که با هوش و توانمندی‌های بیشتر می‌توانند قلل موفقیت و ثروت را فتح کنند، اسیر نوعی بدبینی می‌شوید که شما را از موفقیت بازمی‌دارد. پس از همین لحظه از دادن هر گونه انرژی منفی به خود ممانعت کنید. هوش شاخه‌های مختلفی دارد، دوست عزیز! شاید ریاضی‌تان چندان تعریفی نداشته باشد یا مثلا از درک شعر عاجز باشید اما حتما زمینه دیگری از علم، دانش، تخصص و مهارت وجود دارد که در آن ظرفیت‌های خوبی دارید.

بیشتر بخوانید: ثروتمندان خودساخته و ۷ راز درباره حرکت آنها در مسیر موفقیت

شما از ثروتمندان خوشتان نمی‌آید

ثروتمندان

بسیاری از افرادی که ثروتمند نیستند نسبت به ثروتمندان احساس خوبی ندارند. آنها فکر می‌کنند که افراد پولدار و پردرآمد، آدم‌های حقه‌باز و دروغ‌گویی هستند که ثروت و اموال خود را از طریق کلاه‌برداری یا راه‌های ناصواب به دست آورده‌اند. اگر چنین طرز تفکری دارید، بدیهی است که راه ورود خود به دنیای پولدارها را بدجوری بسته‌اید. چنین طرز تفکری بسیار اشتباه است. اینکه بعضی از افراد با دروغ و نیرنگ به ثروت دست پیدا می‌کنند اصلا دلیلی بر تعمیم عملکردشان به دیگران نمی‌شود. واقعیت این است که بسیاری از ثروتمندان بسیار خیرخواه و بخشنده هستند و تلاش، فعالیت و اراده‌ای که ضمیمه هوشمندی کرده‌اند، آنها را به وضعیت اقتصادی مطلوب رسانده است. پس این تفکرات را کنار بگذارید زیرا هم بسیار بدبینانه هستند و هم اینکه به طور غیرمستقیم شما را از ثروتمند شدن و حرکت به سوی آن بازمی‌دارند. در ناخودآگاه شما این احساس وجود دارد که چرخیدن در حوالی موضوع پول و ثروت به معنای فساد و حقه‌بازی است. این نگاه اشتباه به تدریج بدل به بهانه‌ای می‌شود که روحتان را تسخیر و عملکردتان برای درآمدزایی و تولید ثروت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: با اين ١٠ كار ثروتمند شدنتان قطعى خواهد بود

شما معتقد هستید که پول، چرک کف دست است

پول

دیدگاه عرفا از اهالی این دنیا جدا است. ضمن تمام احترامی که برای همه عرفان‌دوستان قائل هستیم باید به شما هشدار بدهیم که دیدگاه‌های یک عارف در دنیای مادی جایی ندارد. پس شما که نه رومیِ روم هستید و نه زنگی‌ِزنگ و در ته دل هم دوست دارید که در میان پولدارها و ثروتمندان برای خود جایگاهی پیدا کنید، بهتر است بپذیرید که پول چرک کف دست نیست و ابزاری است که به کمک آن، تعداد زیادی مدرسه، دانشگاه، مرکز علمی،درمان، پزشکی و… ساخته می‌شود. با پول می‌توان، آدم‌های زیادی را از مرگ نجات داد، علم و دانش را در دنیا توسعه داد و زندگی را راحت‌تر کرد. پس بهتر است عقیده خود نسبت به ضرب‌المثل‌ها یا جملات قصار قدیمی را عوض کنید و واقع‌بین باشید. هر وسیله یا ابزاری به خودی خود نمی‌تواند منفی و بد باشد. پول هم از این قاعده مستثنی نیست.

شما با افراد مناسبی معاشرت ندارید

معاشرین هر شخص باعث می‌شود تا رویکردش نسبت به موضوعات مختلف شکل بگیرد. همان‌قدر که شما می‌توانید روی دیگران اثر بگذارید، دیگران هم روی شما اثر خواهند گذاشت. پس بهتر است حواستان را حسابی جمع کنید. اگر با مُشتی از افراد شکست‌خورده، تنبل و بی‌انگیزه در ارتباط هستید حتما باید درباره معاشرت‌هایتان تجدید نظر کنید. نه به این خاطر که آنها انسان‌های بی‌ارزشی هستند. بلکه به این خاطر که به شما در رشد کمکی نخواهند کرد. از آنها جدا شوید، دوستان و دنیایی تازه را تجربه کنید و با تجربه‌هایی که به دست می‌آورید، آنها را هم تحت تأثیر قرار بدهید تا خود را با الگوبرداری از شما عوض کنند و استعدادهایشان شکوفا شود. معاشرت با افراد موفق و کسانی که ثروتمندند و به ثروتمند شدن علاقه دارند به شما کمک می‌کند تا همیشه به منبعی انگیزشی متصل باشید و برای حرکت کردن به سوی آینده از هیچ چیز نهراسید.

بیشتر بخوانید: ۶ جمله ای که ثروتمندان خودساخته دوست ندارند در زندگی بشنوند

شما از شکست خوردن می‌ترسید

شما از شکست خوردن می‌ترسید و یکی از دلایل عمده انفعالتان هم دقیقا همین است. کسی که ترس را بخشی از فرایند موفقیت نمی‌داند و احساس می‌کند که شکست خوردن به معنای خروج از مسیر کامیابی است، محکوم به شکست هستند. شکست یک مرحله است و در این مرحله باید به کاستی‌ها و نقاط ضعف خود پی ببرید و تهدیدهای موجود در مسیر را شناسایی کنید. شکست را غولی وحشتناک و سیاه نپندارید و مطمئن باشید که هیچ مسیری برای رسیدن به موفقیت بدون سنگلاخ و دست‌انداز نخواهد بود. پس تلاش خود را به کار بگیرید و با جرئت به سمت جلو حرکت کنید. مطمئن باشید که همه افراد ثروتمند و موفق هم در طول مسیر خود با چالش‌ها و شکست‌هایی رو به رو شده‌اند که آنها را به هیچ عنوان، دلسرد نساخته است. اگر با هر بار زمین خوردن بخواهید کنار بکشید و بترسید یا ناامید شوید از شخصیت فردی که برنده، ثروتمند و موفق است، فرسنگ‌ها فاصله می‌گیرید.

 

ثروتمند شدن یک فرمول عجیب و غریب ندارد. ثروتمند شدن کاری نیست که فقط افرادی با استعداد خاص می‌توانند از پس آن برآیند. برای ثروتمند شدن باید دیدگاه خود را تغییر بدهید و روش‌هایی بیابید که بهتر می‌توانید به واسطه آنها از توانمندی‌های بالقوه‌تان بهره بگیرید و به سمت شکوفا کردن فرصت‌ها حرکت کنید. از چالش‌ها نترسید و شروع کنید به شناسایی تردیدها و ضعف‌های خود. با برنامه‌ریزی و تلاش همه چیز ممکن است. شک نکنید.

 

یا شاید شما فکر میکنید پول درآوردن سخته

کارگاه قانون پولسازی پنجشنبه 20 دی ماه برگزار میشه

با کد تخفیف selfmade میتونید 120 هزار تومن تخفیف بگیرید

برای اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید

مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست