فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

ثابت کن که تو میتونی ثابت کن که اشتباه می کنن

اشتراک گذاری این مطالب در:

ثابت کن که تو میتونی به ایده های ذهنیت دست پیدا کنی. هیچکس مثل خودمون ما را نمیشناسه. یعنی بهترین کسی که به ما شناخت کافی داره خودمون هستیم. اما اینکه گاهی قادر نیست از لابه لای اخلاق ها، خواسته و علایقمون، استعدادهای واقعی خودمون رو کشف کنیم، بخاطر این هست که وقتی برای فکر کردن روش نمیذاریم. ما وقتی تنها میشیم به جای اینکه روی شخصیت خودمون فکر کنیم، روی بدبختی ها، مشکلات، حرف های دیگران و خاطرات بد وقت میذاریم. یعنی حاضریم به موضوعات ناراحت کننده فکر کنیم اما وقتی برای شناخت استعدادهای واقعیمون نمی ذاریم. بخاطر همین هست که ممکنه چند دهه از عمرمون بگذره در حالی که فکر می کنیم بی استعداد و ناتوان هستیم.

یک توصیه مهم بسیاری از افراد موفق اینکه تا جایی که راه داره اهداف، آرزوها و ایده هاتون رو برای هر کسی باز نکنید. ممکنه شما واقعا به چیزی که آرزو دارید باور داشته باشید و قدرت رسیدن بهشون در خودتون ببینید. اما دیگران درون شخصیت شما نیستن که این قدرت رو ببینن و به همین دلیل ممکنه شما دست بندازن و مورد تمسخر قرار بدن. ایده ها و طرح هاتون قبل از اجرا باید ارزیابی بشن که می تونید به افراد موفق و دلسوز درمیون بذارید.

یادگیریتون رو زیاد کنید

یکی از رازهای بزرگ موفقیت افراد برجسته افزایش یادگیری هست. هر چه اطلاعات در یک زمینه یا موضوع بیشتر باشه، تصمیم گیری با چشم بازتر انجام میشه. اگر تصمیم با اطلاعات دقیق باشد، احتمال شکستش خیلی پایین میاد. ما در خانواده، محیط کار، مدرسه، دانشگاه، گروه دوستان و مکان های عمومی اطلاعات زیادی رو بدست میاریم. ولی این کافی نیست. زیرا این اطلاعات توسط دیگران هم یادگرفته میشه. زمانی اطلاعات ما گسترده و قابل استفاده محسوب میشه که نسبت به اطرافیان بیشتر باشه.

دیدگاه خود را نسبت به موفقیت تغییر بدین. بسیاری از افراد فکر می کنند موفقیت یک رویداد هست که به یکباره و یک شبه اتفاق میفته. اما باید بدونید که موفقیت یک روند هست که به برنامه ریزی و زمان نیاز داره. برنامه های خودتون رو روی کاغذ بیارید و طبق اونها پیش برید. بعد از یک بازه زمانی پیشرفت خودتون رو ارزیابی کنید و اگر به اصلاح رفتار نیاز دارید، براش اقدام کنید.

ثابت کن که تو میتونی ثابت کن که اشتباه می کنن

ثابت کن که تو میتونی و برای خودت الگو انتخاب کن

اول برای خودتون الگو انتخاب کنید. کسی که از هر نظر در زندگیش موفق بوده. بعد ثابت کن که تو میتونی به الگوت نزدیک بشی. وقتی مورد تمسخر قرار گرفتی، بهترین زمان برای اثبات خود، بعد از دستیابی به موفقیت هست. اگر زمانی که آرزوهات مورد تمسخر قرار گرفت بخوای با کسی بحث کنی و اگر احتمالا بهش هدفت نرسیدی، بیشتر تحقیرت می کنن. اما اگر در اون لحظه سکوت کنی و حرفی نزنی هم آرامش خودت رو حفظ کردی و اگر یک درصد به آرزو و هدفت نرسیدی دیگه کسی بیشتر از اون تحقیرت نمیکنه. در عین حال اگر هم پیروز شدی می تونی خیلی راحت خودت رو بهش ثابت کنی.

پس ثابت کن که تو می تونی! آینده خودت رو تجسم کن و باور کن که دست خودته. تو اون رو انتخاب می کنی که چطور باشه. از همین امروز و همین حالا شروع به ساختنش کن. ضروریه که این رو بدونی و قبول کنی که وضعیت تو در 10 سال آینده دست خودته.
واجبه که روی خودت کار کنی و خودت رو ارتقا بدی. چیزهایی که انرژی منفی بهت می دن از زندگیت دور کن. از تمام نمی توانی هایی که می شنوی برای انگیزه گرفتن استفاده کن. و تلاش کن به اونها ثابت کنی که می توانی.
به خودت اطمینان داشته باش و چشم از هدف بر ندار؛ اینه که مهمه.

خودساخته شما رو به دیدن این فیلم انگیزشی دعوت می کنه. اون رو تا انتها ببینید و از نکاتش جهت رشد فردی استفاده کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست