فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

تکنیک های تونی رابینز برای درمان افسردگی

اشتراک گذاری این مطالب در:


افسردگی نتیجه نداشتن صبر و تحمل در زندگی است. مسلما شکست و ناکامی در زندگی همه وجود دارد. اما برخی قدرت مقابله با این شکست ها را ندارند و پس از مدتی افسرده و گوشه گیر می شوند. تنهایی، از دست دادن یکی از عزیزان، ورشکسته شدن، نداشتن پول و شغل مناسب و …. همه از جمله دلایل ابتدا به افسردگی است.

از جمله علائم این بیماری روحی می توان به کم ‌اشتهایی، اختلال خواب و خستگی همراه با درد و اضطراب اشاره کرد که پس از مدت کوتاهی جسم را هم در بر می گیرد. در بسیاری از مواقع که بیمار برای درمان این بیماری ملزم به مصرف داروست، به چاقی و اضافه وزن هم مبتلا می شود. همین عامل به مرور باعث کاهش اعتماد به نفس هم می شود.

در این بیماری فرد در ابتدا احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی، شرمساری یا بی‌قراری دارد. اما زمانی که روی آنها مداومت می کند، تمام جسم و روح او را در برمی گیرد. هر چند برخی از روان پزشکان دلیل ابتلا به افسردگی را به عوامل زیستی مرتبط می سازند و معتقدند در تنظیم انتقال دهنده‌های عصبی شیمیایی مغز بخصوص نوراپی نفرین و سروتونین که دو انتقال دهنده شیمیایی از نوع آمین زیستی هستند، تغییراتی رخ می دهد.

همچنین عوامل ژنتیک، از جمله تغییرات تنظیم هورمونی شامل استرس شدید زودرس که می‌تواند تغییرات پایدار در پاسخ‌های رفتاری و نوروآندوکرین ایجاد کند، باعث ابتلا به این بیماری می شود. به هر حال هر دو گروه روانشناسان و روانپزشکان با روش های خاص خود به دنبال درمان افسردگی هستند که در ادامه به آن می پردازیم.

درمان افسردگی از طریق تغییر رفتاری

حتی اگر دلیل ابتلا به افسردگی عوامل زیستی یا ژنتیکی باشد، تغییرات رفتاری در تسریع روند این بیماری نقش زیادی دارند. افرادی که مدام به موارد منفی فکر می کنند و کل زندگی آنها در غر و لند کردن و خرده گیری بر محیط و اطرافیان می گذرد، زمینه بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند.با توجه به این موضوع درمان افسردگی هم تا زمانی که علل آن از بین نرود، ممکن نیست.

یکی از بهترین راهکارهای روانشناسان و متخصصان برای درمان افسردگی توصیه به ورزش است. همانطور که گفتیم مصرف دارو برای درمان در بسیاری از مواقع باعث ابتلا به چاقی می شود. اما با ورزش و تمرین حرکات جسمی این مشکل برطرف می شود. از سوی دیگر بیمار فرصت کمتری برای فکر کردن به موضوعات مأیوس کننده پیدا می کند.

زمانی که فرصت بیشتری در اختیار بیمار باشد، طبیعتا زمان و فرصت را به همان شکلی که ذهن می خواهد، پیش می برد. در نتیجه هیچ پیشرفتی در درمان بیماری رخ نمی دهد.

درمان افسردگی با افزایش اعتماد به نفس

درمان افسردگی با افزایش اعتماد به نفس

یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به این بیماری نداشتن اعتماد به نفس است. این در حالی است که مشاوران و روانشناسان سعی می کنند با افزایش اعتماد به نفس در بیمار او را از این شرایط دور کنند.

تونی رابینز – با نام کامل آنتونی رابینز – نویسنده، سخنران و بازیگر مشهور آمریکایی است. عمده شهرت او در ایران به دلیل سلسله کتاب هایی است که با موضوع موفقیت چاپ کرده است. به عقیده بسیاری از مردم و کارشناسان، تونی رابینز موفق ترین و مشهورترین نویسنده و سخنران انگیزشی در جهان است.

یکی از شاهکارهای تونی رابینز، این است که او می تواند در جلسات حضوری خود با مردم، احساس افسردگی آن ها را تبدیل به قدرت یا یک حس خوب کند. تونی، در این ویدئو، چند بار چنین کاری را انجام می دهد. در این ویدئو به شما از یکی از راز و رمزهای این کار تونی خواهیم گفت.

به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از شروع یک مکالمه غیر منتظره و استفاده از یک سری جملات آماده در قالب طنز و شوخ طبعی، به افراد افسرده، عصبانی و … شادی و نشاط منتقل کنید. این کار واقعا جذاب و شگفت انگیز است.

ما در این ویدئوی انگیزشی فقط در مورد یکی از تکنیک های تونی که «شکست حالت» نام دارد، صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما نیز دوست دارید، همانند تونی روابط اجتماعی تان را تا حد زیادی بهبود بخشید و بدانید که چگونه حال مردم اطرافتان را با تکنیک های ساده ای، نظیر شکست حالت، بهبود بخشید این ویدئو را از دست ندهید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست