فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

تنبلی رو درمان کن

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

یکی از مشکلات و معضلات دنیای امروز تنبلی است که مانع از موفقیت و دستیابی به اهداف و آرزوها می شود. برای اینکه بتوانید تنبلی را درمان کنید باید یک مسیر چند ماهه را طی کنید. در ادامه چند راهکار در این مورد خواهیم داد. پس ما با همراه باشید.

درمان تنبلی  با این روش ها

افراد به دلایل متفاوتی کسل و تنبل می شوند. در برخی ممکن است از نظر روحی انگیزه و رغبتی برای کارکردن نداشته باشند. مثلا فردی که به دلیل یک شکست عاطفی قادر به انجام کارها و برنامه های روزانه خود نیست. در واقع علت اصلی تنبلی در این فرد سرخوردگی عاطفی است که باید به دنبال درمان آن باشد.

وقتی دلیل اصلی کسل بودن پیدا شود، می توان آن را برطرف کرد. اما مشکل اصلی آنجاست که بسیاری از افراد به دنبال دلیل نمی گردند و تنها نتیجه آن باعث آزارشان می شود. نتیجه تنبلی و کسل بودن پسرفت و عقب ماندن کارهاست. این موضوع خودش به اندازه کافی آزاردهنده است و گاهی همین آزاردرونی هم باعث می شود تا فرد از تلاش مجدد بازداشته شود.

مثلا فردی که در اثر بیماری جسمی مدتی را در بستر استراحت کرده است. حال کارهای او عقب می افتد. اما همین موضوع خودش یک معضل بزرگ روحی می شود تا فرد را به این سمت بکشاند که دیگر زمانی برای جبران باقی نمانده است. بسیاری از افراد مبتلا به کسلی به همین مشکل مبتلا هستند. آنها زمان زیادی را بر اثر یک مشکل از دست می دهند. اما زمانی هم که می خواهند از نو شروع کنند یا کار قبلی را ادامه دهند، ذهنشان درگیر از دست رفتن فرصت و نداشتن زمان می شود. در نتیجه هیچ میل و رغبتی برای ادامه دادن ندارند.

کسل بودن اعتیادآور است و زمانی که به آن مبتلا شدید، جدا شدن از آن سخت می شود. به همین دلیل است که باید هر لحظه مراقب خود باشید. استراحت کردن و سرگرمی خوب است و می تواند انرژی شما را برای ادامه کار دوچندان کند. اما زمانی که در استراحت کردن زیاده روی کنید، باعث اتلاف وقت و زمان می شود و همین موضوع انگیزه شما را برای ادامه کار از بین می برد.

یکی از مشکلات و معضلات دنیای امروز تنبلی است

در زندگی نظم و برنامه داشته باشید

نظم و برنامه ریزی از اتلاف وقت جلوگیری می کند. گاهی قصد دارید یک کار را آغاز کنید و مدت ها در ذهنتان است. اما کسل بودن اجازه نمی دهد تا کار مورد علاقه خود را شروع کنید. اگر دقت کرده باشید زمانی که وارد یک کار مورد علاقه می شوید، پس از مدتی چنان در آن غرق می شوید که هیچ چیز نمی تواند شما را از آن دور کند. در واقع این اعتیاد مثبتی است که نسبت به برخی از امور اثربخش پیدا می کنید.

اگر در زندگی نظم و برنامه داشته باشید به مرور زمان به کارهای اثربخش عادت می کنید. به طوری که جداشدن از آنها برایتان سخت می شود. ادامه این مطلب را می توانید در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

5 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست