افکار مثبتمقالهوبلاگ

تمرکز بر افکار مثبت برای رسیدن به موفقیت

اشتراک گذاری این مطالب در:

برای موفقیت در کسب و کار لازم است تا بر روی افکار مثبت متمرکز شوید. در اینجا راهکارهای زیادی وجود دارد که برخی از آنها به هیچ عنوان سخت نیست. کافیست شما از صمیم قلب به موضوع تاثیر افکار مثبت در رسیدن به آمال و آرزوها باور داشته باشید. آنگاه برای رسیدن به خواسته ها و رویاهایتان سعی می کنید تا به این سمت حرکت کنید و به تدریج افکار مثبت را در خود تقویت کنید. تا انتهای این مطلب با خودساخته همراه باشید.

توقف گفتگوهای منفی درونی

افکار مثبت 

همه ما در زمان تنهایی با خود گفتگوی درونی داریم. حتی شاید دیده باشید برخی از افراد زمانی که با خودشان صحبت می کنند با صدای بلند است که دیگران هم می شنوند. اما بیشتر افراد سعی می کنند بدون صدا و در خلوت با خود صحبت کنند. این صحبت ها می تواند منفی یا مثبت باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در خلوت با خود اتفاقا بد گذشته را مرور می کنید، توصیه اکید داریم که این عادت را از سر خود بیرون کنید.

برای مثال شما چند روز قبل با یکی از دوستان یا همکارن خود مجادله و بحث تندی داشتید که باعث لطمه خوردن به شخصیتتان شده است. امروز با خودتان خلوت کردید و مدام خود را سرزنش می کنید که چرا در زمان بحث و مجادله این حرف را نزدید؟ چرا تند برخورد نکردید؟ مدام روی حرفهایی که باعث تحقیر شما شده فکر می کنید و آنها را با خود تکرار می کنید.

شاید به این موضوع واقف نباشید اما باید بگوییم منفی بافی از همین جا شروع می شود. منشا انباشته کردن خاطرات منفی و کینه توزی هم دقیقا از همین جاست. حال اگر این عادت را متوقف کنید و به جای اینکه در خلوت خود بر روی اتفاقات ناگوار و تلخی ها متمرکز شوید، روی برنامه های فردا و یا یک موضوع حواس پرت کن تمرکز کنید، تا حد زیادی در تمرکز بر روی افکار مثبت موفق شده اید.

پیدا کردن موضوعات حواس پرت کن

شاید بگویید برای ما سخت است که به یکباره بخواهیم موضوعاتی را که روزها ذهنمان را درگیر خود کرده است، متوقف کنیم. ما به شما می گوییم به دنبال جایگزین برای آن باشید. ذهن به خودی خود همیشه به دنبال یک موضوع برای مشغول شدن است. در خلوت همیشه به دنبال یک موضوع می رود. پس باید موضوعات مثبت در پیش روی آن گذاشته شود.

توجه داشته باشید که لحظه لحظه های زندگی در حال گذر است. زمانی که در خلوت هستید عمر در حال گذشتن است. حال می توانید در این زمان به محاسبات ریاضی یا یک هنر مورد علاقه بپردازید و یا اینکه مدام تلخی ها، دعواها و مجادلات را با خود مرور کنید. به نظر شما اینکه در زمان خلوت روی نقاشی، گرافیست، نویسندگی، خطاطی، خیاطی و …. تمرکز کنید بهتر است یا اینکه خاطرات بد گذشته را مرور کنید؟

مرور خاطرات بد گذشته اعتماد به نفس را ذره ذره از شما می گیرد و شخصیتی نحیف و ضعیف را تحویل می دهد. وقتی یک حرف گزنده از دوست یا همکار یا یکی از اقوام خود را مدام یادآوری می کنید به تدریج خودتان هم حرف های گزنده را باور می کنید. اگر کسی به شما گفت کند ذهن هستی این صحبت شما را ناراحت می کند. اما اگر بتوانی این جمله تلخ را فراموش کنید بدون شک جای زیادی در ذهن برای افکار مثبت باز می شود.

اما وقتی که نتوانی همین یک جمله را فراموش کنی و مدام تکرار کنی، ملکه ذهنتان می شود. بعدها باور میکنی که «من یک کند ذهن هستم و این موضوع کاملا واقعیت دارد».

فراموش کردن خاطرات بد گذشته

همانطور که گفتیم ذهن همیشه به دنبال یک موضوع برای سرگرمی است. اگر شما خاطرات بد را به آن بدهی ساعت ها و روزها مشغول می شود و دیگر فرصتی برای تمرکز بر روی آرزوها  و شکوفا کردن استعدادها نمی گذارد. موفقیت زمانی به شما روی می آورد که ذهنتان خالی از مشغله ها و افکار منفی باشد. ذهن یک کودک به دلیل اینکه درگیر مسائل و موضوعات منفی نیست، برای یادگیری آمادگی بیشتری دارد. پس برای تمرکز بر روی افکار مثبت لازم است تا تمامی خاطرات بد گذشته را فراموش کنید.

بی اهمیت دانستن برخی از موضوعات می تواند کمک زیادی به شما کند. اول اینکه باید قادر باشید برخی از موضوعاتی را که هیچ کمکی به شما نمی کند، پیدا کنید. برای مثال تداعی بحث های جنجالی بین شما و یکی از همسایه ها هیچ کمکی به بهتر شدن آینده شغلی شما نمی کند. شما یک هدف دارید و آن ارتقا شغلی است. این در حالی است که موضوعات اعصاب خورد کن باعث می شود تا تمرکزتان بر روی شغل کمتر شود.

فکر کردن مداوم بر روی هدف می تواند موضوعات دیگر و از جمله موضوعات منفی را کم اهمیت جلوه دهد. وقتی تمرکز بر روی هدف باشد، مدام به آن فکر کنید و تمام ذهنتان درگیر آن باشد، دیگر فرصتی برای فکر کردن بر روی موضوعات منفی را پیدا نمی کنید. در واقع این بیکاری و نداشتن هدف مشخص است که باعث روی آورد فکر و ذهن به افکار منفی می شود.

بیشتر بخوانید: 6 راهکار بی نظیر برای فراموش کردن رابطه عاطفی

تمرکز بر روی هدف

تمرکز بر افکار مثبت

برای تمرکز بر روی هدف ابتدا باید هدف واقعی را بیابید. اینکه با دیدن موفقیت اطرافیان فوری فریفته یک کار یا حرفه شوید و برای رسیدن به آن دست به کار شوید به معنای هدف نیست. برای یافتن هدف واقعی ابتدا باید علایق و استعدادهای خود را پیدا کنید. اگر از دل و جان به یک موضوع علاقه دارید و از استعداد کافی هم برای اجرای آن برخوردار هستید، می تواند به یک هدف واقعی تبدیل شود.

این هدف به مرور به ملکه ذهن شما تبدیل می شود. زیرا تمام استعدادها و علایق شما در زیر چتر آن قرار می گیرد و سایر موضوعات برای شما بی اهمیت می شوند.

بیشتر بخوانید: افکار احماقانه ای که به شما اجازه ی موفقیت نمی دهد

داشتن انرژی برای تمرکز بر افکار مثبت

تمرکز بر افکار مثبت

داشتن انرژی هم می تواند به تمرکز بر روی افکار مثبت کمک کند. اما انرژی را از کجا کسب کنیم؟ گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه، ورزش، پیاده روی، شرکت در مهمانی های خانوادگی که باعث شادی می شود، رفت و آمد با دوستان مثبت اندیش، هدیه دادن به نزدیکان و خوشحال کردن آنها، صحبت کردن با مادر و پدر، رفتن به مکان های مورد علاقه، سفر و … همگی از جمله توصیه های ما برای جذب انرژی است.

زمانی که شما یک فرد پرانرژی باشید دیگر افکار منفی فرصتی برای ورود به ذهنتان را پیدا نمی کند. چرا که اینقدر غرق در خوشی هستید که سایر موضوعات برایتان اهمیت خود را از دست می دهد.

با راهکارهایی که دادیم مطمئنا می توانید راحت تر ذهن خود را پر از افکار خوب و مثبت کنید. در این صورت است که می توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست