فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

تعریف جالب دکتر Abraham J. Twerski از عشق

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 720          دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360

عشق به معنای دوست داشتن است که می تواند شامل هر چیزی باشد. شما می توانید عاشق زندگی، خانواده، شغل، هنر و تخصص تان باشید. عشق می تواند نگاه ها را نسبت به زندگی تا حد زیادی تغییر دهد. زمانی که عاشق شغلتان باشید، از دل و جان کار می کنید. از کار کردن خسته نمی شوید و گذشت زمان را هم متوجه نمی شوید.

چطور به شغلمان عشق بورزیم؟

عشق ورزیدن به شغل باعث پیشرفت می شود. بسیاری از افراد به دلیل اینکه نسبت به شغلشان علاقه ای ندارند و فقط برای امرار معاش آن را انجام می دهند، هیچ گاه پیشرفت هم نمی کنند. برای اینکه به شغلتان عشق بورزید باید به دنبال علایق خود بروید. بسیاری از افراد شیفته درآمد و راحتی و یا پرستیژ شغلشان می شوند. اما وقتی وارد کار می شوند نسبت به آن علاقه ای ندارند.

مشکل اصلی جامعه امروز ناتوانی در انتخاب شغل مناسب و مورد علاقه است. افراد در انتخاب شغل دچار اشتباه می شوند و دلیل عمده آن تبلیغات و یا فرار از بیکاری است. برخی از افراد به امید آنکه بتوانند در یک شغل درآمد زیادی بدست بیاورند، وارد یک شغل یا حرفه می شوند. چون به آن شغل عشق نمی ورزند، تلاشی برای پیشرفت و توسعه کسب و کار نمی کنند.

یک جمله را هرگز فراموش نکنید: «مهم نیست چه شغلی دارید، مهم آن است که در شغلتان بهترین باشید». بسیاری از افراد زمان انتخاب شغل به قضاوت دیگران در مورد آن شغل اهمیت می دهند. اغلب به سراغ مشاغل پرپرستیز می روند. در حالی که هیچ استعداد یا علاقه ای به آن ندارند. همین موضوع است که مانع می شود به شغلمان عشق بورزیم.

چطور به زندگی عشق بورزیم؟

چطور به زندگی عشق بورزیم؟

زندگی سخت است و اگر آن را به یک جاده تشبیه کنیم، پر از خار و گل و پستی و بلندی است. اما سختی ها دلیل نمی شود که بخواهیم نسبت به زندگی دلسرد باشیم. اگر همین سختی ها نباشند، خوشی ها طعم خود را از دست می دهند. برای مثال یک بادام تلخ را بجوید. تلخی آن واقعا آزاردهنده است. این طعم تلخ باعث می شود تا نسبت به تمام بادام ها بدبین شوید و دیگر تمایلی برای خوردن بادام نداشته باشید. اما همین که چند بادام شیرین بخورید به ناگهان نظرتان نسبت به بادام تغییر می کند.

زندگی هم همین است و عشق ورزیدن به آن براساس احساسات شکل می گیرد. روزی که با سختی ها مواجه می شوید، تصورتان در مورد زندگی قابل تحمل نیست. یکی از دلایل بی اخلاقی ها، فسادها، خودکشی ها و …. نداشتن عشق به زندگی است. عشق ورزیدن به زندگی به این معناست که سختی ها را جزئی از آن بدانید و به محض اینکه با یک مانع روبرو شدید، ناامید نشوید.

فراموش نکنید اگر زندگی سرشار از خوشی باشد، طعم واقعی خود را از دست می دهد. این سختی ها هستند که باعث ایجاد هیجان در زندگی می شوند و خوشی ها را نشان می دهند. اگر زمستان و سرما نباشد، بهار یکنواخت و تکراری می شود. اگر سختی هاهم نباشید خوشی ها طعم واقعی خود را از دست می دهند.

ادامه این مطلب را در کلیپ انگیزشی مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست