فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

پیام یک نوجوان 12 ساله به دنیا: برای هدفتان بجنگید!

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 720          دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360


برای هدفتان بجنگید!

هر فردی که از نظر روحی و روانی در سلامت باشد، برای خود هدف هایی را مشخص می کند. تنها کسانی که نسبت به زندگی احساس پوچی می کنند و یا بیماری های روحی و روانی مزمن مبتلا هستند، هدف مشخصی ندارند. افراد بر حسب میزان تلاش، صبر و پشتکار به هدف های خود دست پیدا می کنند. البته لازم به گفتن است که هدف ها کوچک و بزرگ هستند و هر کس بر حسب شرایط، علایق، استعدادها، توانایی ها و …. هدف های کوچک یا بزرگی دارند.

ممکن است هدف کسی از نظر ما کوچک باشد، اما از نظر خودش یک رویای دست نیافتنی باشد. همچنین ممکن است هدف یک نفر از دیدگاه ما دست نیافتنی و رویایی باشد، اما خودش چنین نظری نداشته باشد. آنچه در اینجا اهمیت دارد، نظر و اعتقاد شخصی خود افراد نسبت به هدفشان است و نظر و دیدگاه دیگران اهمیتی ندارد.

زیرا دیگران شناخت کاملی از ما ندارند. آنها هر چقدر هم به ما نزدیک باشند، توانایی های و استعدادهای واقعی ما را درک نمی کنند. برای مثال افراد زیادی هستند که ممکن است والدینشان تصور کنند در بزرگسالی به هیچ جایی نمی رسند و موفق نمی شوند. اما برعکس همین تصور آنها به افراد موفقی تبدیل شده اند.

دلیل این موضوع عدم شناخت کافی از دیگران است. حتی والدین هم نمی توانند به طور 100 درصد توانایی و استعدادهای فرزندان خود را شناسایی کنند. بنابراین قضاوت در مورد اهداف فرزندان و پیش بینی آینده آنها نمی تواند به طور کامل درست باشد.

برای هدفتان بجنگید!

چطور نسبت به نظر دیگران بی توجه باشیم؟

همانطور که گفتیم کسی از آینده خبر ندارد. چون عوامل زیادی در آن دخیل هستند که قابل پیش بینی نیستند. پس اگر کسی شما را نسبت به هدفتان ناامید کرد، یقین بدانید پیش بینی او درست نیست. بیشتر چیزی که می تواند روی هدف و موفقیت شما تاثیر بگذارد، شخص شماست. وقتی اراده و پشتکار کافی برای رسیدن به هدف را داشته باشید، شک نکنید که در کار خود موفق می شوید.

به دنبال هدف رفتن در ابتدای راه سخت و دشوار است. اما همین که وارد مسیر شدید، شور و شعف شما را فرا می گیرد. به این دلیل که اگر در کار تلاش کنید، موفقیت های نسبی کسب می کنید که این موفقیت ها می تواند انگیزه را برای ادامه مسیر بیشتر کند. البته بدست آوردن موفقیت های کوچک و چراغ هایی که در ابتدای راه روشن می شود، باعث امیدواری است و همین عوامل باعث می شود که راهتان را ادامه دهید.

اگر به هدف خود نرسیم چه می شود؟

برای هر انسانی دو نوع شکست وجود دارد. افرادی که برای کاری تلاش نمی کنند و دست روی دست می گذارند، مدام در جا می زنند. وقتی زندگی و شرایط خود را با دیگران مقایسه می کنند، افسردگی و پشیمانی تمام وجوشان را می گیرد. وقتی موفقیت و پیشرفت دیگران را می بینند و با زندگی خودشان مقایسه می کنند، احساس شکست می کنند.

نوع دوم شکست زمانی است که برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنید، اما به آن نمی رسید. در این نوع شکست شما احساس ندامت کمتری دارید. زیرا میدانید برای آن تلاش کرده اید اما موانع زیادی وجود داشت. همین شکست هم میتواند به تجربه ای برای رسیدن به هدف های بعدی باشد.

در کلیپ انگیزشی می توان پیام یک نوجوان 12 ساله را بشنوید.

 

 

 

 

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست