مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

بدون ایجاد اختلال در کسب و کار خود نوآوری به وجود آورید

اشتراک گذاری این مطالب در:

برای ایجاد اولین تیم خود یک گروه 6 یا 8 نفری را انتخاب کنید که به ایده های جدید و نوآوری علاقه مند هستند، افرادی رو انتخاب کنید که از انجام فعالیت های خلاقانه و جدید لذت می برند کسانی که مدیران قوی هستند و به اداره تیم های ایجاد شده علاقه مند باشند. بعضی از شرکت ها اشخاص را از بخش مربوطه انتخاب می کنند مثل بخش طراحی یا غیره اما بهتر است که افراد تیم متشکل از بخش های مختلف باشند.
به عنوان مثال بهتر هست که تیم تشکیل شده از افراد بخش های تولید، فروش، بازاریابی، پشتیبانی، اجرایی، مدیریت و سایر بخش های دیگر شرکت باشد. این تفاوت افراد و انتخاب آنها از بخش های مختلف باعث کنارهم قرار گرفتن تجربیات مختلف شده و قاعدتا باعث بالا رفتن عملکرد و موفقیت در کسب و کار این تیم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مسائل و مشکلات خانوادگی را چگونه حل کنیم؟

برای این تیم قانون تعیین کنید

در هر گروهی که برای ایجاد و پردازش ایده ایجاد شده است باید برخی قوانین پایه ای وجود داشته باشد تا از تشنج های بعدی جلوگیری شود. این قوانین باید شامل مواردی مثل ممنوعیت انتقادهای شدید مثل غیر ممکنه یا چنین چیزی انجام پذیر نیست، باشد. اگرچه ممکن است بعضی ایده ها واقعا به لحاظ مالی یا هر دلیلی قابل انجام نباشند اما قطعا باعث به وجود آمدن دیگر ایده های خوب خواهد شد برای همین باید این امکان وجود داشته باشد که تمام ایده ها بدون ترس و تردید مطرح گردند.
موارد زیادی دیده شده که یک ایده ی نه چندان خوب باعث به وجود آمدن و ایجاد جرقه یک ایده ی دیگر شده است و در نهایت موجب بوجود آمدن یک طرح و نوآوری بسیار خوب گردیده که تاثیر بسیار مثبتی بر روی کسب و کار داشته است.

بذر و دانه تولید کنید

یکی از پرکاربردترین راه های برگزاری جلسات این است که با تعدادی ایده یا بذر جلسه را شروع کنید. این بذر می تواند شکایت یا انتقاد یکی از مشتری ها باشد که خواهان اصلاح یک مورد یا ایجاد یک خدمت جدید است و یا محصولی را لازم دارد و چندین مسئله دیگر که ممکن است از طرف خریداران و مشتری ها مطرح گردد.
مثلا ممکن هست که بخش پشتیبانی از مشتریان متوجه یک انتقاد مکرر مشتری ها شود که طرح این موضوع موجب حل کردن و جلب رضایت مشتری ها خواهد بود. یا بخش فروش درخواست های مکرری برای دریافت یک محصول را داشته باشد و با فراهم کردن این محصول سود بالایی را نصیب شرکت کند و دیگر مواردی که ممکن است در بخش های مختلف وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: توسعه مهارت های رهبری . 7 مهارتی که هر رهبری را قدرتمند می کند

برای ایده پردازی ها گروهی برنامه ریزی کنید

برخی اوقات ملاقات های گروهی باعث تولید ایده های با ارزش در زمانی بسیار کم میشود. با استفاده از ایده ها و بذرهایی که توضیح داده شد می توانید موارد و مشکلات زیادی را حل کنید یا فرصت های جدیدی را برای تجارتتان کشف کنید.
بارها اتفاق افتاده است که این جلسات برای حل یک مسئله تشکیل شده اند ولی در پایان مشکل دیگری که ریشه اشکال اولیه و چند مسئله دیگر بوده است حل گردیده و حتی در بعضی موارد موجب ایجاد یک محصول و تحول در شرکت شده است. به یاد داشته باشید بعضی ایده ها ممکن است در یک جلسه به پایان نرسند و به جلسات بعدی موکول شوند، دقت کنید که این ایده ها فراموش نشوند چرا که این ها خوراک و بذر های جلسات بعدی شما خواهند بود.

تشویق جلسات فردی

باید اعضای تیم را تشویق کنید تا در خلوت خود به پردازش و تولید ایده ها بپردازند. این ایده ها می توانند در جلسات گروهی مورد بحث و بررسی قرار گیرند. بعضی از این ایده ها بسیار مفید بوده و می توانند به عنوان ایده اولیه جلسات گروهی مطرح شوند و همچنین از آنها می توان در هنگام برگذاری طوفان مغزی (BrainStorm) استفاده کرد و افراد را از همین طریق به شرکت در این جلسات تشویق کرد.

اگر تجارت شما هنوز یک تیم نوآوری ندارد یا اگر پروژه شما برایتان تاثیر گذار نبوده، امروز بهترین زمان برای انجام این کار می باشد. همچنان که تیم نوآوری شما شروع به کار می کند و تولید محتوا و ارزش می نماید، شما می توانید اشکالات این تیم را برطرف کنید آن را گسترش دهید و تیم های جدیدی را ایجاد نمایید که باعث به وجود آمدن فرهنگ ایده پردازی و نوآوری در شرکت شما خواهد شد.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست