مقالهوبلاگ

با این قانون ساده موفقیت هایتان را 10 برابر بیشتر کنید (قانون 10 برابر)

اشتراک گذاری این مطالب در:

می خواهید به موفقیت هایی فراتر از حد تصورتان برسید؟ پس حد تصورتان را تغییر بدهید! موفقیت در نظر هر فردی مفهومی متفاوت دارد. چیزی که شما آن را موفقیت می نامید ممکن است برای فردی دیگر موفقیت به شمار نیاید. بنابراین کمی فکر کنید و ببینید تعریف تان از موفقیت چیست؟ حدی که برای خودتان و سقفی که برای آرزوهایتان در نظر گرفتید در کجا قرار دارد؟ چقدر حاضرید برای قدم گذاشتن فراتر از مرزهایتان تلاش کنید؟

همه ی ما خواهان موفقیت هستیم. اما عده ی کمی هستند که برای رسیدن به آن آمادگی دارند. عده ی کمی هستند که توان و تحمل موفق بودن را دارند. حقیقت این است که بسیاری از ما از رسیدن به موفقیت می ترسیم. خواهان آن هستیم بدون شک، اما همین که آن را به دست بیاوریم نمی دانیم که باید با آن چه کار کنیم. این ترس و دودلی تمام تلاش ها و دستاوردهایمان را نابود می کند.

برای رسیدن به هر چیزی در زندگی، قوانین و اصول مشخصی وجود دارد. اصولی که می توانید آن ها را به سبک خودتان عملی کنید. یکی از مهم ترین قوانین دنیای موفقیت، قانون 10 برابر است. قانونی که می توان آن را تنها عامل تفاوت میان موفقیت و شکست دانست. اگر بتوانید این قانون را در زندگی تان اجرا کنید، در میان افراد فوق موفق دنیا قرار خواهید گرفت.

راز یک موفقیت فراتر از تصور این است که 10 برابر بیشتر از افراد دیگر برای رسیدن به آن تلاش کنید و ذهنتان را برای رسیدن به موفقیت آماده کنید. باید در نظر داشته باشید که با افزایش تلاشتان موانع و مشکلات تان هم افزایش پیدا خواهند کرد و باید راهی برای رویارویی با آن ها پیدا کنید. رسیدن به موفقیت بیش از حد، بدون تلاش بیش از حد تقریبا غیر ممکن است. چرا که شما باید در یک زمان در مکان های مختلفی حضور داشته باشید تا مردم نام شما، برند و لوگوتان را تشخیص بدهند.

قانون 10 برابر

گرنت کاردون، نویسنده ی کتاب قانون 10 برابر، راز رسیدن به موفقیت فراتر از تصور را اختصاص تلاشی ده برابری می داند. به این معنی که اگر خواهان موفقیتی هستید که اکثریت افراد جامعه به آن دست پیدا نمی کنند، نیاز دارید ده برابر بیش از دیگر افراد برای رسیدن به آن زمان و انرژی صرف کنید. قانون ده برابر بر اساس این ایده شکل گرفته است که هر فردی برای رسیدن به موفقیت مورد نظرش باید در ابتدا بداند که دقیقا می خواهد چه کاری انجام بدهد، چه اهدافی دارد، از چه راهی می خواهد درآمد مورد نظرش را به دست بیاورد و غیره و در نهایت به این فکر کند که برای رسیدن به این خواسته ها چه کارهایی باید انجام بشود و چه تلاش هایی باید صورت بگیرد و آن تلاش ها را 10 برابر کند. با این کار شما ذهنیت دقیق تری در رابطه با این که دقیقا چه میزان برای رسیدن به خواسته هایتان باید تلاش کنید به دست می آورید.

طرف دیگر قانون 10 برابر ، تفکر 10 برابر است. به طور مثال، اگر مقدار پولی که می خواهید تا آخر سال به دست بیاورید 500 میلیون تومان است، این عدد را در ذهنتان 10 برابر کنید و بررسی کنید که برای رسیدن به چنین هدفی چه قدم هایی باید بردارید. در این صورت حتی اگر در رسیدن به هدف 10 برابر شده موفق نباشید، نتیجه ای که به دست می آورید بسیار بالاتر از هدفی خواهد بود که در ابتدا در نظر داشتید. بهتر است که در رسیدن به یک هدف بسیار بزرگ شکست بخوریم تا این که نتوانیم هدفی متوسط را عملی کنیم.

ما انسان ها همیشه سعی داریم تا اهدافمان را در حدی کمتر از توانایی های واقعی مان در نظر بگیریم. در نتیجه اهداف کوچکی تعیین می کنیم که پتانسیل واقعی ما را نشان نمی دهند. زمانی که شما قانون ده برابر را در تفکرتان اجرا کنید و این قانون را برای برداشتن قدم هایتان نیز اجرا کنید، رسیدن به موفقیت را تضمین کرده اید. این ذهنیت که تنها میزان مشخص و تعیین شده ای از موفقیت وجود دارد که می توانید به آن برسید را کنار بگذارید و مرزهایتان را بشکنید. قانون 10 برابر سه شعار اصلی دارد: موفقیت مهم است، موفقیت وظیفه شماست، میانبری برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

«گرنت کاردون» نویسنده ی کتاب قانون 10 برابر ، 5 اصل مهم برای اجرای این قانون در زندگی را اینگونه معرفی کرده است:

اصل اولقانون 10 برابر : میانبری برای موفقیت وجود ندارد

مقدار پولی که در این دنیا وجود دارد خارج از حد تصور است. بازار سهام می تواند تریلیون ها دلار را از دست بدهد و باز هم مقدار بسیار زیادی پول باقی بماند. موفقیت مثل لاتاری نیست که یکدفعه و در چشم به هم زدنی اتفاق بیافتد و زندگی تان را از این رو به آن رو کند.

همانقدر که کمبود پول در این دنیا وجود ندارد، کمبود موفقیت هم نیست. چرا که موفقیت همیشه توسط افرادی خلق می شود که محدودیتی در خلاقیت، ایده ها، نبوغ، هوش، اصالت، پافشاری و ثبات قدم شان وجود ندارد. توجه داشته باشید که گفتیم موفقیت را «خلق» می کنند. موفقیت را به دست نمی آورند. موفقیت چیزی مثل الماس و یا طلا نیست که وجود داشته باشد و شما بتوانید آن را پیدا کنید. اولین اصل قانون ده برابر می گوید: موفقیت چیزی است باید آن را خلق کنید و میانبری برای رسیدن به آن وجود ندارد.

اصل دوم قانون 10 برابر : تمام مسئولیت ها را به عهده بگیرید

تنها راه کنترل داشتن بر زندگی، این است که مسئولیت همه چیز را در زندگی تان به عهده بگیرید. قربانی ها و افرادی که دائما از زیر مسئولیت شانه خالی می کنند، نمی توانند موفقیتی خلق کنند. این ناتوانی تنها به این خاطر نیست که آن ها قادر به خلق موفقیت نیستند، بلکه برای خلق موفقیت باید بتوان کارهای بزرگی انجام داد و انجام کارهای بزرگ بدون قبول مسئولیت غیر ممکن است.

تا زمانی که دائما از اوضاع و شرایط تان شکایت می کنید، نمی توانید نتیجه ی مثبتی به دست بیاورید. بر اساس قانون 10 برابر، موفقیت چیزی نیست که برایتان اتفاق بیافتد، بلکه چیزی است که شما با تلاشتان آن را محقق می کنید.

اصل سوم قانون 10 برابر : کارهای بزرگ انجام بدهید

زمانی که قصد می کنید تا کارهای بزرگی انجام بدهید، ذهنیت شما و نتایجی که به دست می آورید تغییر خواهند کرد. قانون ده برابر می گوید اگر خودتان را برای انجام کارهای بسیار بزرگ آماده کنید، میزان فرصت هایی که می توانید تشخیص بدهید، نسبت به زمانی که افکار بزرگی در سر نداشتید، بسیار بیشتر خواهند بود. در نتیجه، روزمرگی به مفهومی قدیمی و مربوط به گذشته تبدیل می شود. اگر مشکلات جدیدی ایجاد نکنید، یعنی به اندازه ی کافی تلاش نکرده اید.

انجام کارهای بزرگ نیاز به یک ذهن بزرگ اندیش دارد. ذهنی که بتواند فراتر از تصورات روزمره و معمولی پرواز کند و در نتیجه ی آن ها قدم بردارد.

اصل چهارم قانون 10 برابر : وجود ترس نشانه ای است برای حرکت کردن

کنترل کردن احساس ترس کار ساده ای نیست، اما برای خلق موفقت امری ضروری است. شاید وجود ترس مانع از این شده باشد که پولتان را سرمایه گذاری کنید، به مشتری مهمی زنگ بزنید، به شهر دیگری برای یک موقعیت کاری خوب سفر کنید و یا رابطه ای خوب را به مرحله ی جدی تری برسانید. همه ی ما ترس را تجربه می کنیم، اما چیزی که زندگی تان را به کلی تغییر می دهد، این است که چگونه نسبت به این ترس واکنش نشان می دهید. ترس شاخصی عالی است که افراد ثروتمند و موفق آن را به عنوان سیگنالی برای فراتر رفتن از اهداف کنونی شان در نظر می گیرند.

برای اجرایی کردن قانون 10 برابر، باید دیدگاهتان را نسبت به ترس تغییر بدهید. باید از آن استقبال کنید. چرا که هر بار ترسی به سراغتان آمد، نشانه ی خوبی از این است که دارید فراتر از مرزهایتان قدم بر می دارید.

اصل پنجم قانون 10 برابر : دریافت انتقاد نشانه ی موفقیت است

پنجمین و آخرین اصلی که برای اجرای قانون ده برابر باید در نظر بگیرید، این است که دیدگاهتان را نسبت به دریافت انتقاد تغییر بدهید. مشخصا دریافت انتقاد از دیگران بهترین حسی نیست که می توانید تجربه کنید، اما خبر خوب این است که دریافت انتقاد نشانه ی بسیار خوبی است برای اینکه متوجه بشوید قدم های درستی در مسیرتان برداشته اید. انتقاد چیزی نیست که بخواهید از آن اجتناب کنید. در واقع زمانی که شروع به انجام کارهای بزرگ کردید باید منتظر دریافت انتقاد های مختلف نیز باشید. از آنجایی که دریافت انتقاد معمولا مفهومی منفی برای ما دارد، طبیعی است که به طور ناخودآگاه از دریافت و پذیرش آن دوری کنیم. هرچند، هرچه انتقادات بیشتری دریافت کنید، به این معنی است که دارید توجهات بیشتری را به سمت خودتان جلب می کنید. مردم نمی توانند بدون اینکه از چیزی خبر داشته باشند از آن انتقاد کنند. روی اینکه افراد چه چیزی می گویند حساس نشوید. به این موضوع فکر کنید که آنقدر موفق شده اید که مردم نمی توانند در مورد شما صحبت نکنند.

بنابراین اگر بخواهیم رسیدن به موفقیت را بر اساس قانون 10 برابر بسنجیم، دریافت انتقادات بیشتر می تواند خبر خوشی برایمان باشد. هر چه شهرت و اعتبار بیشتری کسب کنید، انتقاد های بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

اگر واقعا خواهان موفقیت هستید، هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند شما را از رسیدن به آن منصرف کند. هیچ قدرتی فراتر از خودتان وجود ندارد. باید متوجه بشوید که موفقیت در نظر  شما چیست و زمانی که آن را یافتید برای تحقق آن تلاش کنید. یادتان باشد برای اینکه بتوانید به موفقیتی دست پیدا کنید، لزوما نباید فرد دیگری ببازد. موفقیت دیگران، فرصت شما برای رسیدن به موفقیت را از بین نمی برد.

مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست