فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

با دیدن این ویدیو از شر خجالتی بودن خلاص میشین

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

در این ویدئوی انگیزشی به شما یاد داده می شود که چطور در 60 ثانیه خجالتتان را از بین ببرید. در این ویدئو به شما یاد داده می شود که چطور با افراد ارتباط برقرا ر کنید و تردید نکنید. اولین قدم برای از بین بردن خجالت این است که وقتی دچار تردید می شوید و نمی دانید چگونه باید رفتار کنید، در واقع کاری انجام ندهید که باعث خرابکاری شود و خودکنترلی کنید. به خودتان بیست یا سی ثانیه وقت بدهید. خجالت یعنی اینکه شما احساس می کنید چیزهایی که شما می خواهید بگویید کافی نیستند. با خود ساخته همراه باشید و این فیلم انگیزشی را تا انتها تماشا کنید تا بتوانید مشکل خجالتی بودن تان را حل کنید.

برای حل مشکل خجالتی بودن می توانید راهکارهای زیر را به کار ببندید:

۱.خجالتی بودن خود را نشان ندهید

لزومی ندارد که به دیگران درباره خجالتی بودن خودتان توضیحی بدهید. اطرافیان نزدیک که احتمالا این قضیه را می‌دانند و دیگران هم به احتمال بسیار زیاد اصلا متوجه چنین موضوعی نخواهند شد. پس دلیلی ندارد که در ملاقات و ارتباط با افراد دیگر به خود برچسب بزنید و روی دیدگاه‌شان نسبت به خود اثر بگذارید. همیشه سعی کنید که لحنی عادی داشته باشید و خود را عادی جلوه بدهید.

نگذارید که خجالتی بدون‌تان در همان ابتدای آشنایی با دیگران لو برود. در این صورت، مبارزه با آن بسیار دشوارتر می‌شود. مثلا اگر در هنگام سخنرانی کردن در دانشگاه و ارائه دادن یک تحقیق، دستان‌تان شروع به لرزش می‌کند، سعی کنید راهی برای این مشکل در نظر بگیرید. مثلا دست‌تان را داخل جیب‌های‌تان کنید یا آن را تکان بدهید و در صحبت کردن از دست‌ها کمک بگیرید تا لرزش کمتری به وجود آید و… . هر راهی که فکر می‌کنید نمودهای ظاهری خجالت را در رفتارتان از بین می‌برند، امتحان کنید. در این صورت است که می‌توانید کم‌کم و به تدریج بر ترس‌های‌تان فائق شوید. هر طور شده، خود را در میدان و گود نگه دارید و به خاطر ترس از لرزش صدا، دست، سرخ شدن و…، میدان را خالی نکنید.

۲. نقاط مثبت‌تان را بنویسید

نوشتن افکار یکی از بهترین روش‌ها برای سر و سامان دادن به آشفتگی‌های روحی است. برای مبارزه با خجالتی بودن هم نوشتن به کمک‌تان می‌آید. یک دفتر بردارید و در آن از نقاط مثبت و قوتی که دارید، بنویسید. با خود فکر کنید که اگر از نگاه فردی دیگر خود را تماشا کنید، چه ویژگی‌های مثبت و جالب‌توجهی در خودتان می‌بینید. شما هم ارزش‌ها و نقاط مثبتی در زندگی دارید که اگر به آنها دقیق نگاه نکنید و با خودتان مهربان نباشید، فراموش می‌شوند.

پس نوشتن از ویژگی‌های خوب هر چقدر هم جزئی، روی رفتار و عملکردتان اثرات مثبت می‌گذارد. واقعیت این است که باید با خودتان کمی مهربان‌تر باشید. بسیاری از خجالت‌ها ریشه در ترس دارد. ترس از ناتوانی، ترس از کم‌بودن و کافی نبودن. پس با خود مهربان‌تر رفتار کنید، خود را دریابید و مطمئن باشید که هیچ‌کس به جز خودتان، نمی‌تواند در رفع ترس‌ها و محدودیت‌هایی که در این دنیا تجربه می‌کنید به کمک‌تان بیاید.

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست