مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

با خواندن این مطلب مشهورترین برند دنیا را بسازید

اشتراک گذاری این مطالب در:

توی دنیایی که پر از کیک استارتر، استارت‌آپ، و کلی رسانه درمورد خودساختگی (self-made) هست، پیدا کردن راه موفقیت در کسب و کار ممکنه سخت باشه. ما در نسل کارآفرینان زندگی میکنیم. به لطف اینترنت، دنیا پر شده از افرادی که یه راهی برای زندگی کردن پیدا کردن، هوادارانی دفقط با استفاده از نبوغشون و تلاش زیاد.

ما با حسد دستاورداشون رو تحسین میکنیم، درحالی که از خودمون میپرسیم که چطور این کار رو کردن؟ توی این لیست، به شما موارد کلیدی میگم که این افراد موفق اون رو میدونستن و برای رسیدن به موفقیتشون اون رو انجام دادن. با این ابزارها، شما میتونید برند خودتون رو بزرگ کنید و توی راه درست قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید: دوست دارید همه شما رو جدی بگیرن و با تمام حواس به شما گوش کنند؟

1) از منابع رایگان استفاده بکنید

یکی از موارد واضحی که برای شما ضروریه، منابع رایگان زیادیه که اون بیرون هست. این منابع به شما کمک میکنه تا برندتون رو توی چندین پلتفرم ایجاد بکنید. مهم نیست سرویستون، مهارتتون، محصولتون و … چیه – اولین نگرانی شما باید تبدیل اونها به این رسانه‌ها باشه. این شامل (اما نه محدود به) – وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، یوتیوب و البته هر شبکه اجتماعی (بعدا بهش میپردازیم)  میشه.
همه این موارد در حالت کلی رایگانن – مگه اینکه سرویس‌های ویژه‌ای بخاید. با استفاده کردن از چندین پلتفرم، شما میتونید پیغام خودتون رو به مشتریان فرامرزی خودتون که ممکن بود از شما باخبر نشن هم برسونید. وقتی پیغام خودتون رو از طریق این منابع رایگان پخش میکنید. شما فقط ارباب رجوع‌هاتون رو زیاد نمیکنید، بلکه این شانس رو دارید که بهشون بفهمونید که چرا باید کسب و کار شما رو تجربه کنن.
امتیاز دیگه‌ای که داره اینه که هرچی شما بیشتر از این منابع استفاده بکنید، کسب و کار شما قانونی تر به نظر میرسه. این روش به شدت شانس موفقیت شما رو افزایش میده. به این اشاره کردم که رایگانه؟

۲) از روند اتفاقات جامعه استفاده بکنید

بعضیا میگن این کار مثل کرکس بودنه، با این حال، اونهایی که با کارآفرینان خودشون در ارتباطن به اون به چشم بازاریابی استادانه نگاه میکنن. حالا، نه به تون معنی که فکرشو میکنید به مشتریانتون دروغ بگید یا به غلط راهنماییشون بکنید، اما باید همه تلاشتون رو بکنید که چیزی رو که میفروشید تسلط داشته باشید.
برای  مثال اگه پادکست تولید میکنید و موضوع شما در مورد مسائل مالی و اقتصادیه، باید درمورد منابع و رویدادهای مرتبط تحقیق بکنید، مثلا: تکنولوژی‌ جدید، فیلم‌های تاثیر گذار، سرمایه گزاری‌های معروف و غیره.
با یادگرفتن وفق دادن مهارت‌های خودتون با چیزی که در رونده نه تنها مخاطبای خودتون رو افزایش میدید، بلکه بینش عمیقی از اتفاقات معمول که در حال روی دادنه بدست میارید.
اگرچه همه به این کار شما علاقه نشون نمیدن – شما توجه کسانی که علاقه دارن رو جمع میکنید. این برای شما هوادارانی ایجاد میکنه روی مباحث شما نظر میدن، بحث میکنن و از همه مهمتر نظرات شما رو برای بقیه منعکس میکنن.
این تاکتیک روی هر موضوعی جواب میده – چه شما آشپزی کنید، سرگرمی درست کنید، اطلاع رسانی کنید و غیره. اگرچه همه چیز مرتبط نمیشه – کار شما اینه حواستون به اتفاقات محیط اطرافتون باشه. فقط یادتون باشه توی کارهاتون صداقت داشته باشید. این دست شماست که چقدر امانت به برندتون بدید. یا به کاری که میکنید علاقه داشته باشید یا اصلا انجامش ندید.

بیشتر بخوانید: چطور یه کسب و کار رو بدون (تقریبا) هیچ پولی شروع کنیم؟

۳) خودتون رو عرضه کنید (در شبکه‌های اجتماعی)

ما در عصر شفافیت زندگی میکنیم، اگرچه پنهان کاری عقیده گذشته بود – با ظهور تکنولوژی – ما توی دنیایی زندگی میکنی که این کار فقط باعث بی اعتمادی و از دست دادن مخاطب میشه. اجازه ندید که این کار شما رو دلسرد بکنه چون احتمالش وجود داره که شما فراتر از پدیده شبکه‌های اجتماعی رفته باشید.
شبکه‌های اجتماعی

به طور غیر قابل انکاری یکی از ضروری ترین دارایی‌های هستن که ماها داریم. فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت و غیره. اگه که نمیدونید هرکدوم اینها چیه، بهتون پیشنهاد میکنم همین الان دست از خوندن این مقاله بردارید و برید توی گوگل یه سرچی بکنید. این رسانه‌ها نه تنها بین شما و مشتریانتون ارتباط مستقیم برقرار میکنن بلکه راهی برای اونها ایجاد میکنه تا با شما ارتباط برقرار بکنن. برای همین خیلی مهمه که خودتون رو عرضه کنید.
اگه شما با نمکید – با نمک باشید. اگه آدم رکی هستید – رک باشید. منظوم اینه که نقاب روی صورتتون نزارید. یادتون باشه، ما در عصر شفافیت زندگی میکنیم، برای همین مشتری میتونه بوی دروغ رو مایل‌ها اونطرف تر حس بکنه. برای همین خودتون باشید. همه قرار نیست از شما خوششون بیاد، اما کسایی که خوششون میاد، از شما سپاسگزارن و احتمال خیلی زیادی داره که مجدد سراغ شما بیان و چیزی که شما برای اونها عرضه کردید رو برای دیگران پیشنهاد بکنن. اینکه خودتون باشید رایگانه، و یه سرمایه ناتمامه که در دسترس شماست.

۴) ثبات در مشهورترین برند دنیا

موارد قبلی رو بهشون توجه بکنید، همینطور خیلی مهمه که ثبات داشته باشید. اگه قولی میدید – بهش وفادار بمونید. اگه چیزی پیشنهاد میدید – انجامش بدید. هیچوقت سعی نکنید کاری کنید که بیشتر از چیزی که هستید به چشم بیاید. خیلی از مردم عاشق این هستن که خودشون رو با محدودیت‌هاشون به چالش بکشن. اگرچه این ویژگی در خیلی از زمینه‌ها قابل تحصینه، فروش برند یکی از اون زمینه‌ها نیست.
یه گفته قدیمی رو همیشه یادتون بمونه: درست کردن شهرت سالها طول میکشه، خراب کردنش فقط چند ثانیه.
مصرف کننده بی وفاست. این به اون معنی نیست که اشتباهات اتفاق نمیوفتن. با این حال، این الزاما یه استاندارد منصفانه نیست، اما با حجم زیاد رقابت که داره تو دنیای بیرون اتفاق میوفته، تنها راهیه که مصرف کننده میدونه چطور چیز ارزنده رو از بی ارزش تشخیص بده. یه استاندارد برای خودتون تعریف بکنید، پاش وایسید و رشدش بدید. هر راه دیگه‌ای برای رشد برند شما مضره.

بیشتر بخوانید: 5 حسی که مشتری را به شما وفادار می کند

۵) کیفیت بهتر از کمیت

درکنار همه چیز‌هایی که تا الان گفتم، یه قانون غم اینگیز که باید همیشه تو دهنتون باشه اینه که هیچوقت به خودتون برای انجام کاری که از توان شما خارجه فشار وارد نکنید. اگه نمیتونید به وبلاگ و پادکست رسیدگی کنید، فقط یکیش رو انجام بدید. اگه داشتن توییتر و اینستاگرام کار سختیه، مجدد، فقط یکی رو انتخاب کنید. مشکلی که خیلی از کسب و کارها دارن (مخصوصا کسانی که خودشون کاری رو شروع کردن) اینه که دوست دارن کارهایی بکنن انجامشون باهم غیر ممکنه. اگرچه این کار باعث میشه بیشتر در معرض توجه باشید، به محظ اینکه کیفیت سرویستون کاهش پیدا بکنه، برندتون ضربه میخوره.
محدودیت‌هاتون رو شناسایی بکنید. اگه که فکر میکنید که به محدودیت محصولتون رسیدید – همونجا صبر کنید. همینجاس که شما باید  تصمیم بگیرید که پول خرج بکنید تا نیروی جدید بگیرید یا از نیروی‌های داوطلب درخواست کمک بکنید، تا شما بتونید به کار خودتون به آرومی ادامه بدید. یادتون باشه، کیفیت بهتر از کمیته. همیشه بهتره که یه پوند طلا داشته باشید تا صد پوند خاک.

بیشتر بخوانید: هیچوقت مشتری جدید بدست نمیارید اگه بازارهای جدید رو مورد هدف قرار ندید!

سخن پایانی

با استراتژی، صبر، یه کم شانس و کلی تلاش زیاد هرکس میتونه برند خودش رو بالا ببره و شکوفا شدنش رو ببینه. همه چیزی که واقعا از ما خواسته میشه، تعهد به انجام اونه. توی این کسب و کار کاغذ به سنگ غلبه میکنه. بهش زمان بدید، بهش اهمیت بدید، بهش عشق بدید – در عوض هم اون بهتون رضایتمندی خیلی زیاد برای کسایی که براش تلاش کردن میده. موفق باشید.

منبع: www.lifehack.org
(ترجمه، ویرایش و گردآوری توسط تیم خودساخته)

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست