مقالهموفقیت تحصیلیوبلاگ

با اين ١٠ عادت بازده مطالعه شما ١٠ برابر ميشه

اشتراک گذاری این مطالب در:

کار را به دقیقه های آخر نگذارید . در حالی که خیلی از دانش آموزان با ” یادگیری سریع” میتوانند موفق شوند اما ، این موضوع که برای خیلی از ما ، این روش بهترین راه برای مطالعه و امتحان دادن نیست ، بسیار قابل قبول است.برای مطالعه کردن یک جدول زمان بندی درست کنید. تعداد امتحانات و روزهایی که باید امتحان بدهید را یادداشت کنید.سپس بر اساس آن،زمان مطالعه را تنظیم کنید . ممکن است بخواهید برای مطالعه بعضی از دروس وقت بیشتری بگذارید ، پس تعادلی را پیدا کنید که با آن راحت هستید.

مکان مطالعه خود را درست کنید

مطمئن شوید که جای کافی برای قرار دادن کتاب ها و جزوه های خود دارید . نور اتاق کافی است ؟ صندلی راحت است ؟ آیا بازی های کامپیوتری از دید شما خارج هستند ؟ در این مکان آرامش دارید ؟
سعی کنید از شر همه حواس پرتی ها خلاص شوید و مطمئن شوید که تا حد ممکن احساس راحتی و تمرکز میکنید.برای بعضی افراد،این موضوع فقط با سکوت مطلق فراهم میشود و برای بعضی دیگر یک موسیقی پس زمینه میتواند به رسیدن به این حالت کمک کند.برخی از افراد جهت تمرکز داشتن نیاز دارند که حتما همه وسایل خود را کاملا منظم و سازمان دهی شده ببینند، در حالی که برخی دیگر در مکان های شلخته تر بهتر میتوانند تمرکز کنند.درباره اینکه مکان مطالعه شما باید چگونه باشد فکر کنید و سپس سعی کنید همانطور عمل کرده و مکان مطالعه خود را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: 10 عادت مفید که شما را به زندگی بهتر نزدیک می‌کند

از چارت و نمودار استفاده کنید

کمک های بصری میتوانند در تجدید نظرها و مرور بسیار مفید باشند . برای شروع یک موضوع ، خودتان را در چالشی قرار دهید تا هر چیزی که در مورد آن موضوع میدانید را یادداشت کنید و سپس جاهای خالی مانده را مشخص کنید. نزدیک به امتحان،مرورهای خود را بصورت یک نمودار یک صفحه ای خلاصه کنید. یادداشت کردن ایده ها و مرورها در این قالب مختصر،میتواند به یادآوری مسئله های مورد نیاز در امتحان بسیار کمک کند .
یکی از موثرترین روش ها برای آماده شدن جهت امتحان ، تمرین کردن نسخه های قبلی همین امتحان است . این روش کمک میکند تا با نحوه سوالات امتحانی آشنا شوید و همچنین به شما این اطمینان را میدهد که زمان مناسبی را برای هر بخش از این درس اختصاص داده اید

پاسخ های خود را برای بقیه توضیح دهید

پدر و مادرها و خواهرها یا برادرهای کوچک تر حتما نباید مزاحم درس خواندن شما باشند !! میتوانید از آنها استفاده مفید بکنید . پاسخ یک سوال را برای آنها توضیح دهید،این روش به شما کمک میکند تا این پاسخ به طور واضح در حافظه شما بماند و همچنین هر جایی که نیاز به مطالعه بیشتر داشته باشد را برایتان مشخص میکند

با دوستانتان به صورت گروهی مطالعه کنید

با دوستانتان برای مطالعه جمع شوید . ممکن است شما سوالات و اشکالاتی داشته باشید که دوستانتان پاسخ آنها را میدانند و یا برعکس . تا زمانی که مطمئن هستید که میتوانید بر روی یک موضوع خاص در مدت زمان مشخص و قابل قوبل تمرکز کنید ، این روش میتواند یکی از بهترین روش ها جهت به چالش درآوردن خود برای مطالعه باشد.

بیشتر بخوانید: 10 راه ساده برای بهتر امتحان دادن

استراحت یا وقفه های منظم داشته باشید

در حالی که فکر میکنید هر چه ساعت های بیشتری مطالعه کنید،بهتر است . این موضوع میتواند معکوس باشد.اگر برای دوی ماراتون تمرین میکردید،مسلما روزی 24 ساعت نمیدویدید.به همین شکل ، تحقیقات نشان داده است که در طول مدت یک مطالعه طولانی،وقفه های منظم میتواند بسیار مفید باشد.
هر فرد با دیگری متفاوت است، پس یک عادت مطالعه ای را تنظیم کنید که برای شما مناسب باشد.اگر صبح ها بهتر مطالعه میکنید،صبح زود شروع کنید و تا زمان ناهار ادامه دهید . اگر شب ها برای مطالعه تمرکز بهتری دارید میتوانید بعد از ناهار یک استراحت طولانی تری داشته باشید تا غروب و سپس مطالعه را شروع کنید.
سعی کنید در مورد اینکه چرا به جای درس خواندن در حال وقت گذرانی و لذت بردن از نور آفتاب در محیط اطراف هستید،عذاب وجدان نداشته باشید. به خاطر داشته باشید که ویتامین دی برای سلامت مغز بسیار مفید است.

خوراکی های مفید بخورید

از هرزه خوراکی دوری کنید . ممکن است احساس کنید که حوصله یا وقت آشپزی ندارید اما بدانید که غذایی که میخورید ، بر انرژی و تمرکزتان تاثیر میگذارد. با استفاده از غذاها و خوراکی های مفید ، به مغزتان سوخت مناسب برسانید ، خوراکی هایی که ثابت شده اند که برای حافظه و تمرکز مفید هستند مثل ماهی،لوبیا،مغزها،ماست و میوه جات . همین روش را در روز امتحان پیاده سازی کنید،قبل از امتحان یک وعده غذایی از موادی که انرژی را آزاد کرده و موجب تمرکز میشوند مصرف کنید . شکر ممکن است جذاب بنظر بیاید اما زمانی که یکساعت بعد سطح انرژی شما کاهش یافت،نمیتواند کمکی کند.

بیشتر بخوانید: بالا بردن اعتماد به نفس زندگی را شاد و شیرین می‌کند

برای روز امتحان برنامه ریزی کنید

مطمئن شوید که همه چیز را برای امتحان آماده کرده اید ، انجام این کار را تا روز قبل از امتحان به تعویق نیندازید،شاید ناگهان متوجه شوید که وسیله خاصی را تهیه نکردید یا نمیدانید که باید چه چیزهایی را برای امتحان به همراه داشته باشید . وسایل مورد نیاز برای امتحان را چک کنید و برای همه چیز برنامه ریزی کنید.
محاسبه کنید که چقدر طول میکشد تا به مکان امتحان برسید و سپس یک زمان اضافه هم برای آن در نظر بگیرید.مسلما نمیخواهید که دیر برسید یا مجبور شوید در راه عجله کنید و استرس بگیرید.میتوانید با همراهی دوستانی که میدانید افراد وقت شناس و منظمی هستند به مکان امتحان بروید .

زیاد آب بنوشید

به خاطر داشته باشید که اگر مقدار آب بدنتان کافی باشد ، مغز شما بهترین عملکرد را خواهد داشت. مطمئن شوید که هنگام مطالعه و همچنین در روز امتحان به مقدار کافی و زیاد آب بنوشید .
موفق باشید

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست